DJ mag top 100 DJ awards (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vanilladj    posted on 20-10-2011 09:11
Vandaag de uitreiking van de DJ mag top 100 DJ awards 2011.
Voor het eerst is de uitreiking vanavond in Nederland (Amsterdam, Passenger Terminal).

Normaal gesproken lekt 's ochtends deze lijst altijd uit (maar toen was het event vaak in Engeland).
De lijst heb ik nog nergens gezien maar het topic is er dan al.

Persoonlijk denk ik dat Armin gewoon op 1 staat, David Guetta op 2 en Afrojack naar 3 is gegaan ten kosten van Ti?sto.

Mocht er nog helemaal niks bekend zijn gedurende de dag, ik ben er vanavond bij en als de mobiele internet verbinding er goed is dan zal ik het topic vanuit Amsterdam updaten met live de uitslag.

Als die eerder uit lekt dan kan de uitslag gewoon hier onder gemeld worden en voeg ik 'm toe aan de OP (openings post)
Was voorheen: Nils7
User edit by vanilladj on 20-10-2011 @ 09:30:32 (1%)
Mod edit by Xtremer on 20-10-2011 10:09 (74%)
[MOD Edit] HM verwijdert

What do you think about DJ mag top 100 DJ awards ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 21-10-2011 13:26
Poster: Dolivieira
Daarom zeg ik die lijst dat is de grootste Kul?lijst die er is. Volgens mij hebben we elk jaar wel deze discussie.? Het heb niks met beste dj te maken. Het is hoe populair de DJ is onder de grote massa. En daar had ik toch verwacht dat Afrojack iets hoger had gestaan dan Tiesto en Armin omdat die nu de meeste hits heeft. David Guetta had ik ook verwacht dat die op een zou staan. Maar voor mij heeft deze lijst geen waarde.

Waar is Prok n Fitch, DJ Chus, Hardsoul of Roog, Dirty Secrets, Mark Knight, Copyright, Cube Guys om even een paar groot heden te noemen. Wat een Boelsh*t lijst zeg. Ik mis veel Techno grootheden en van de hardere stylen zie ik alleen Brennan Heart.

Mark Knight staat erin, en van de hardere stijlen staan er ook een hele hoop in hoor! Noisecontrollers, Headhunterz, Wildstylez, Zatox en D-Block en S Te fan onder andere.
http://www.louiscasper.com
Drumworks    posted on 21-10-2011 15:19
ik vind deze lijst ook een echte aanfluiting... k heb bijvoorbeeld David Guetta nog nooit in zijn eentje een plaat horen maken.. het is altijd met een zanger/zangeres erdoorheen. zijn nummers zijn ook erg populair en hoor je daarom ook elk halfuur terug op de radio. Dit is niet het geval bij Hardwell, Afrojack en Armin, terwijl deze naar mijn mening toch wel veel betere producties hebben als Guetta. Tiesto is trouwens ook een lekkere comeback aan het maken met zijn nieuwe hit Maximal Crazy ,maarja deze is ook niet commercieel dus vandaar.
The beats are still banging :)
LouisCasper    posted on 21-10-2011 15:30
Poster: rickydadrum
ik vind deze lijst ook een echte aanfluiting... k heb bijvoorbeeld David Guetta nog nooit in zijn eentje een plaat horen maken.. het is altijd met een zanger/zangeres erdoorheen. zijn nummers zijn ook erg populair en hoor je daarom ook elk halfuur terug op de radio. Dit is niet het geval bij Hardwell, Afrojack en Armin, terwijl deze naar mijn mening toch wel veel betere producties hebben als Guetta. Tiesto is trouwens ook een lekkere comeback aan het maken met zijn nieuwe hit Maximal Crazy ,maarja deze is ook niet commercieel dus vandaar.

Dan zou ik het album Nothing But The Beat maar eens gaan beluisteren want daar staan wel een aantal solo platen van hem op. Ik heb ook niet zo'n hoge pet van Guetta op maar dat album is, buiten de commerciele plaatjes, gewoon echt heel erg goed.
http://www.louiscasper.com
Basrose    posted on 21-10-2011 15:38
Poster: Yorick
Beste DJ = nee
Populairste / Beste handels naam / etc/ = ja
Lijst word op stemmen gebaseerd niet op kwaliteit.
Zonde

Ja, ach... thats just the way it is. Het neemt niet weg dat armin en david beide erg populair zijn. Het is zoals het is. Persoonlijk had ik de lijst ook anders gezien en daarom heb ik ook gestemd. Dat neemt niet weg dat het niet verdient is.
RAS    posted on 21-10-2011 16:43
Waarom word die discussie nu weer aangehaald dan? Iedereen weet dat deze lijst aangeeft wie de populairste dj is. Geen discussie over nodig.
Dolivieira    posted on 21-10-2011 17:47
Heb je wel gelijk in. Maar ik erger mee er aan en dan moet het eruit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PhonoGraaf    posted on 21-10-2011 21:08
Poster: Dolivieira
Daarom zeg ik die lijst dat is de grootste Kul?lijst die er is. Volgens mij hebben we elk jaar wel deze discussie.? Het heb niks met beste dj te maken. Het is hoe populair de DJ is onder de grote massa. En daar had ik toch verwacht dat Afrojack iets hoger had gestaan dan Tiesto en Armin omdat die nu de meeste hits heeft. David Guetta had ik ook verwacht dat die op een zou staan. Maar voor mij heeft deze lijst geen waarde.

Waar is Prok n Fitch, DJ Chus, Hardsoul of Roog, Dirty Secrets, Mark Knight, Copyright, Cube Guys om even een paar groot heden te noemen. Wat een Boelsh*t lijst zeg. Ik mis veel Techno grootheden en van de hardere stylen zie ik alleen Brennan Heart.

Ben het bijna helemaal met je eens! David Guetta staat daar denk ik vanwege al zijn collabs met producers, dj's, rappers etc. Het is gewoon de meeste toegankelijke muziek die er is voor dj's. Ik bedoel maar dat vrijwel alle op house gebaseerde nummers van bijvoorbeeld Black Eyed Pead precies dezelfde stijl hebben als alle nummers van Guetta.
Afrojack is hetzelfde verhaal, dirty dutch house wat inmiddels niet zo dutch meer is maar internationaal. Ik hou absoluut niet van deze commerciele muziek zonder niveau, maar dat zal persoonlijk zijn.
Skrillex (nummer 19) vind ik geweldig, maar die is inmiddels net zo commercieel bezig, puur omdat zijn nummers toegankelijker zijn vanwege vocals, melodietjes en zijn ongelovelijk crowd pleasende instelling!
Skills hebben ze alledrie echt wel, maar ik ga er van uit dat bijna iedereen in de top100 skills heeft. Het gaat er tegenwoordig om wat voor muziek je maakt! In de jaren 90 stond DJ Promo op nummer 1. DJ Promo? Ik denk dat de gemiddelde DJ van nu niet eens meer weet wie dat is.?

Er missen inderdaad ook nog veel namen, maar denk dat Hardstyle flink vertegenwoordigd is in de top100. Behalve Brennan Heart zie ik Headhunterz, Showtek, Noisecontrollers, D-Block & S-Te-Fan, Coone, Zatox, Psyko Punkz en Wildstylez.
Dude, zelfs Angerfist staat er in! Ik wist niet eens dat die nog bestond... Winking my eye
Tekhead    posted on 21-10-2011 21:21
Wel wel toch, ik herinner mij bvb de discussie van al enkele jaren dat ofwel Tiesto of Armin op 1 stonden dat zowat alle Nederlanders (behalve Dennis dolivieira) mij zielig en kleingeestig vonden toen ik maar bleef herhalen dat het een lijst was van de populairste en niet beste dj, en kijk nu,.... Geen Nederlander op nr 1 en woeps, deze lijst heeft ineens geen waarde of belang meer voor sommige die deze lijst zo hardnekkig bleven verdedigen, ongeloofelijk toch ! voor mij is er niks veranderd wat ik over deze top van djmag denk, voor vele andere daarentege.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 21-10-2011 21:30
Poster: rickydadrum

Man man, wat vertel jij nu, zou je er ook zo over denken Als Guetta een Nederlander zou zijn ? Denk het niet ! Denk dat Guetta meer producties op z'n actief heeft dan AVB of Tiesto, hij wordt door alle artieste gevraagd en niet andersom, en als je eens wist hoeveel hij dan nog weigert.
Dolivieira    posted on 21-10-2011 21:38
Dat David hem zou winnen is terecht. Maar ik vind dat deze lijst gebasserd op stemmen van het publiek geen waarden heeft. Het is meer een lijst van hoe genereer ik de meeste stemmen. Maar goed ik hou er over op.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PhonoGraaf    posted on 21-10-2011 22:22
@ rickydadrum, daar maak je wel een grote fout. David Guetta heeft genoeg nummers van zijn eigen productie: love is gone, when love takes over, noem er nog een paar...
Feit is dat er in (bijna) al zijn nummers vocals zitten, en vocals komen niet uit een machine rollen, maar uit een mens. Dus heeft hij ook met die nummers samengewerkt met zangers/zangeressen. Deze vocalisten zullen alleen niet bekend genoeg zijn of geen artiestentitel hebben en daarom ook niet vermeld worden in de titel van het nummer.
Ik denk trouwens dat samenwerken vermoeiender is dan in je eentje een productie maken. Denk daar maar eens over na!

Toen David met Akon 'Sexy Bitch' de wereld in gooide begon zijn echte succes, naar mijn mening. En welverdiend ook, want hij heeft een lijst met producties op zijn naam staan, is live ook goed, en bereikt een enorm breed publiek. Niet alleen fans van Guetta, maar ook van bijvoorbeeld Akon en Estelle zullen het goede nummers vinden. Commercieel? Jazeker! Maar zodra hij het zelf ook goede muziek vind, is er niets aan de hand toch? Een dj die zijn eigen smaak verwerpt om geld te verdienen, dat vind ik slecht! Hardwell en Afrojack vind ik qua genre absoluut niet beter dan Guetta. Maar denk dat dat persoonlijk is, ik hou absoluut niet van die oppervlakkige dirty piep house. Ik vind Riverside van Sydney Samson zo'n perfect voorbeeld, wat een kutmelodie vind ik dat, doe mij dan maar geen melodie. Feit is wel dat deze muziek voor meer mensen toegankelijk is, en dus meer gedraaid zal worden dan Trance, Techno, Dubstep of Hardstyle...

@ Tekhead, ik was er vorig jaar nog niet dus kan hier niet over mee praten. Ik vind de djMag top100 ook omstreden, maar djMag is wel een noemenswaardig dj medium wat dat betreft. Ook denk ik dat populariteit erg veel zegt over de skills van een DJ. En DJ zijn houd natuurlijk meer in dan produceren en mixen. Omgaan met je fans, charisma on stage, goed kunnen samenwerken, verstand hebben van promoten/marketing... noem het maar op. Ik denk dat een DJ van nu ook een zakenman genoemd kan worden. Iedereen in die top100 beschikt over deze skills, maar Guetta spant OP HET MOMENT dus duidelijk de kroon. Armin deed dat de afgelopen 4 jaar, Ti?sto de jaren daarvoor.
'Meest populaire DJ' zou ik veranderen tot 'Meest succesvolle DJ'.
Tekhead    posted on 21-10-2011 22:36
Guetta was al langer succesvol voor Sexy Bitch, vind ik trouwens een van z'n mindere nummers en dat komt vooral door dat gekeel van dat speenvarken Akon. Ik heb Guetta meerdere malen als DJ gezien en gehoord lang voordat hij naam en faam kreeg met z'n producties, en hij kan wel draaien hoor, maak je daar maar geen illusies over.
PhonoGraaf    posted on 21-10-2011 22:55
Ik vind het zijn slechtste nummer, vooral omdat ik niet van dat?bitches 'n ho's rappen ben. Akon vind ik echt verschrikkelijk. En ik weet dat Guetta al langer bekend is, zijn clips op TMF, nummers op SlamFM... Maar zeg zelf, als hij niet zoveel was samen gaan werken met namen die de muziekwereld al in hun zak hadden, was hij geen nummer 1 geworden. In zijn eentje was hij hier nooit gekomen. En dat is dus vanwege het enorm brede publiek dat hij op het moment trekt door zoveel samen te werken met artiesten die ook weer hun eigen fans hebben...?

Skrillex doet precies hetzelfde met producties met Lady GaGa, Korn, Deadmau5 en Foreign Beggars, en natuurlijk met nog veel meer DJ's en producers die binnen zijn stijl liggen (electro, house, dubstep, drum 'n bass). Vergeet ook niet dat hij voor zijn Skrillex tijd onder de naam Sonny Moore en in een band ook veel producties heeft gemaakt.
Hij is Skrillex sinds 2010, en hij staat nu op nummer 19 van de top100. Zelfde verhaal als Guetta, alleen maakt Guetta wat meer mainstream muziek. Maar juist voor de genre's die Skrillex draait vind ik het enorm knap om zo hoog te eindigen.

User edit by PhonoGraaf on 21-10-2011 @ 22:56:10 (1%)
Bonchanoize    posted on 21-10-2011 23:25
Deze lijst is een beetje een virtuele cirkel aan het worden. Mensen stemmen op deze artiesten omdat ze populair zijn en ze worden populair omdat erop gestemd wordt. Enkel de echte opkomende (mainstream) sterren zoals Avicii, Skrillex en dergelijke kunnen echt hoog binnenkomen. Minder bekende en minder commerci?le jonge goden zoals Alesso, Arty, Madeon hebben het daardoor moeilijker. Maar aan de andere kant kunnen ze dan wat meer 'ondergronds' blijven, hun eigen ding doen en zo betere en meer experimentele producties afleveren. Want de 'dj'-mag top 100 geraak je niet binnen als top-dj, je moet bekende producties hebben. Bijvoorbeeld: waar is A-Trak, 2manyDjs, Lektroluv, Shiftee, ik noem maar wat namen, maar dat zijn wel echte dj's, geen producers (beetje Belgisch getint, I know). En die komen gewoon niet in de lijst. Terwijl Deadmau5 bijna puur producer is, maar wel top 10 staat. en Daft Punk staat top 20? Met alle respect, maar hebben ze 1 set gespeeld in 2011? Anders heb ik wat gemist.
Let the magic begin
Drumworks    posted on 22-10-2011 00:03
@ tekhead: mij maakt het niets uit dat een nederlander of een buitenlander wint, het gaat bij mij de producties, en die vind ik nu eenmaal niet zo lekker van guetta... een van deze redenen is dat ze al 'kapot' zijn gedraait voordat ze zijn aangekondigd (figuurlijk) en ik vind nu eenmaal zijn producties niet erg sterk, maar dat is denk ik meer persoonlijke mening. laat ik maar ophouden met deze discussie want ik kan er toch niets aan veranderenCool.
The beats are still banging :)
Tekhead    posted on 22-10-2011 01:07
Poster: PhonoGraaf
Ik vind het zijn slechtste nummer, vooral omdat ik niet van dat?bitches 'n ho's rappen ben. Akon vind ik echt verschrikkelijk. En ik weet dat Guetta al langer bekend is, zijn clips op TMF, nummers op SlamFM... Maar zeg zelf, als hij niet zoveel was samen gaan werken met namen die de muziekwereld al in hun zak hadden, was hij geen nummer 1 geworden. In zijn eentje was hij hier nooit gekomen. En dat is dus vanwege het enorm brede publiek dat hij op het moment trekt door zoveel samen te werken met artiesten die ook weer hun eigen fans hebben...

how how vriend, je keert het verhaal om. Iedere ancien op djr weet dat ik miss de grootste hip-hop-rap-rnb hekelaar ben op djr, en Akon vind ik een aanslag op mijn gehoor, daarin verschillen we niet van mening, en dat het deuntje van Guetta ook niet echt m'n ding is, ik ben een Die-Hard, hard techno fan, maar het is niet zo dat Guetta naar die artiesten is gegaan, maar die artiesten naar Guetta, is een heel groot verschil, en waarom ? Omdat ze zelf en alleen het ook niet kunnen en daarom een allround muziek producer als Guetta contacteren omdat hij heel veel stijlen kan harmoniseren met elkaar. Uiteraard heeft hij het niet allemaal alleen gedaan, is namelijk nog nooit iemand gelukt. Ik ben geen aanhanger van zijn meer recentere producties, maar hetgeen hij aan Tophits en samenwerking met andere grootheden de afgelopen 2-3 jaar heeft gepresteerd, daarvoor kan ik alleen maar het diepste respect voor tonen en een welgemeende buiging doen, en vergeet niet, draaien kan hij echt wel hoor, je mag de situatie niet omdraaien, want
Ere-Wie-Ere toekomt.

@bochanoize: 100% mee eens, dat zeg ik hier ieder jaar weer, mss kan men er best dj en/of producer van 20.. van maken.

@rickydadrum: neen je mag je mening zeggen, dat respecteer ik, en zoals ik hierboven aanhaal word ik er ook niet wild van, van Guetta zijn productie's, maar eerlijk is eerlijk, het fenomenaal wat hij presteert of gepresteert heeft. en wat betreft de nationaliteit, was maar even een kleine opmerking, niet met de bedoeling om daar een discussie van op gang te trekken Winking my eye
PhonoGraaf    posted on 22-10-2011 01:37
Ik vind het ook knap van David Guetta, en ik heb ook respect voor hem. Het is alleen totaal niet mijn smaak en akon helemaal niet. En ik zeg ook niet dat Guetta naar die andere grootheden is gegaan, ik zeg dat als hij niet zo veel gevraagd was door grootheden hij niet op nummer 1 was gekomen van de top100. Het is vooral omdat hij zo'n waanzinnig groot publiek weet aan te trekken met al het samenwerken met andere artiesten. En als je in ieder geval naar de top5 kijkt doen ze precies hetzelfde.

Cosmic Gate, ik ken ze niet goed, maar als je op youtube kijkt moet je echt zoeken voor een nummer zonder vocals. Daudmau5 doet opeens 2 dubstep nummers in zijn album 4x4=12: compleet ander genre + publiek erbij pakken. Ti?sto staat met Busta Rhymes, Diplo, Hardwell, High Contrast en Underworld op het podium. Armin v Buuren staat er sowiezo om bekend om enorme shows weg te geven, State Of Trance staat onder zijn naam en hij werkt ook heel vaak samen.?

Ik heb respect voor bijna elke DJ die in de top100 staat. Als ze er hard voor hebben gewerkt, het nu goed gaat en ze het doen omdat ze het leuk vinden, ?vind ik het ook goed. Winking my eye

Tekhead    posted on 22-10-2011 01:39
en zo hoort dat ook Winking my eye
RAS    posted on 22-10-2011 01:51
Poster: Tekhead
Wel wel toch, ik herinner mij bvb de discussie van al enkele jaren dat ofwel Tiesto of Armin op 1 stonden dat zowat alle Nederlanders (behalve Dennis dolivieira) mij zielig en kleingeestig vonden toen ik maar bleef herhalen dat het een lijst was van de populairste en niet beste dj, en kijk nu,.... Geen Nederlander op nr 1 en woeps, deze lijst heeft ineens geen waarde of belang meer voor sommige die deze lijst zo hardnekkig bleven verdedigen, ongeloofelijk toch ! voor mij is er niks veranderd wat ik over deze top van djmag denk, voor vele andere daarentege.

Wij nederlanders hebben niks te klagen hoor. Acht Nederlanders in de top 20 als ik goed geteld heb. Maar d?sondanks zeggen we dat het een populariteits top 100 is Winking my eye.

Al dat geklaag over DJ's die beter kunnen draaien en dat de nummer ??n niet de beste is, is geklaag van mensen die het meedraaien met de top niet snappen. Je moet als DJ (1) goede contacten hebben, (2) goede platen maken en (3) uitstraling hebben naar je publiek. Ohja, laten we (4) draaiskills niet vergeten, maar dat is eigenlijk alleen maar bijzaak. Je kunt als je gaat beginnen zonder puntje ??n. Maar dan moet je hele goeie platen maken en dan komen die contacten ook wel.

David Guetta en Armin van Buuren voldoen beiden als geen ander aan ?l deze vier punten. Vooral contacten hebben ze veel. Kijk maar naar de vele samenwerkingen van David Guetta het afgelopen jaar. En volgens mij danken o.a. Dash Berlin, Arty, Aly & Fila, W & W, Cosmic Gate, Orjan Nilsen (en nog veel meer) hun hoge notering ook deels aan Armin. Let op, ik zeg deels. Ze kunnen ook daadwerkelijk goed producen. Maar Armin bied ze een geweldig platform met zijn populaire radioshow. En ook in zijn sets draait hij keer op keer de nieuwe platen van deze producers. Hij remixt hun werk en andersom remixen zij nummers van Armin. ...Contacten...
User edit by RAS on 22-10-2011 @ 01:54:55 (7%)
PhonoGraaf    posted on 22-10-2011 01:56
Dus eigenlijk het verhaal dat ik net vertel. Denk dat ie dat nu wel gehoord heeft. Winking my eye
Tekhead    posted on 22-10-2011 02:56
Poster: RAS

Wij nederlanders hebben niks te klagen hoor. Acht Nederlanders in de top 20 als ik goed geteld heb. Maar d?sondanks zeggen we dat het een populariteits top 100 is

En dan staan (voor mij persoonlijk) de beste Nederlanders nog niet vermeld Winking my eye

de vorige jaren werd deze altijd afgeschilderd als de Beste dj van de wereld poll, de referentie, en daar heb ik nu nog niks van gelezen, en draai of keer zoals je het wil, dat heeft met die eerste plaats te maken.

Ik wil geen polemiek starten, wou dat alleen maar ff kwijt.

BTW/ Proficiat Nederland met jullie massale inbreng en waardering van het publiek, heel goed bezig (dit meen ik)
User edit by Tekhead on 22-10-2011 @ 15:22:17 (4%)
Lucalicious    posted on 22-10-2011 14:50
Poster: RAS

Wij nederlanders hebben niks te klagen hoor. Acht Nederlanders in de top 20 als ik goed geteld heb. Maar d?sondanks zeggen we dat het een populariteits top 100 is Winking my eye.

Al dat geklaag over DJ's die beter kunnen draaien en dat de nummer ??n niet de beste is, is geklaag van mensen die het meedraaien met de top niet snappen. Je moet als DJ (1) goede contacten hebben, (2) goede platen maken en (3) uitstraling hebben naar je publiek. Ohja, laten we (4) draaiskills niet vergeten, maar dat is eigenlijk alleen maar bijzaak. Je kunt als je gaat beginnen zonder puntje ??n. Maar dan moet je hele goeie platen maken en dan komen die contacten ook wel.

David Guetta en Armin van Buuren voldoen beiden als geen ander aan ?l deze vier punten. Vooral contacten hebben ze veel. Kijk maar naar de vele samenwerkingen van David Guetta het afgelopen jaar. En volgens mij danken o.a. Dash Berlin, Arty, Aly & Fila, W & W, Cosmic Gate, Orjan Nilsen (en nog veel meer) hun hoge notering ook deels aan Armin. Let op, ik zeg deels. Ze kunnen ook daadwerkelijk goed producen. Maar Armin bied ze een geweldig platform met zijn populaire radioshow. En ook in zijn sets draait hij keer op keer de nieuwe platen van deze producers. Hij remixt hun werk en andersom remixen zij nummers van Armin. ...Contacten...

negen ?zelfs Winking my eye ik geef je helemaal gelijk!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

173 Users online: 125 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 18.980
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.384