DJ mag top 100 DJ awards (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vanilladj    posted on 20-10-2011 09:11
Vandaag de uitreiking van de DJ mag top 100 DJ awards 2011.
Voor het eerst is de uitreiking vanavond in Nederland (Amsterdam, Passenger Terminal).

Normaal gesproken lekt 's ochtends deze lijst altijd uit (maar toen was het event vaak in Engeland).
De lijst heb ik nog nergens gezien maar het topic is er dan al.

Persoonlijk denk ik dat Armin gewoon op 1 staat, David Guetta op 2 en Afrojack naar 3 is gegaan ten kosten van Ti?sto.

Mocht er nog helemaal niks bekend zijn gedurende de dag, ik ben er vanavond bij en als de mobiele internet verbinding er goed is dan zal ik het topic vanuit Amsterdam updaten met live de uitslag.

Als die eerder uit lekt dan kan de uitslag gewoon hier onder gemeld worden en voeg ik 'm toe aan de OP (openings post)
Was voorheen: Nils7
User edit by vanilladj on 20-10-2011 @ 09:30:32 (1%)
Mod edit by Xtremer on 20-10-2011 10:09 (74%)
[MOD Edit] HM verwijdert

What do you think about DJ mag top 100 DJ awards ??

Vote :   

vanilladj    posted on 20-10-2011 21:53
Poster: PhonoGraaf
Deadmau5 heeft volgens mij de meest verkochte platen via Beatport... Hij maakt ook zeker een goede kans om nummer 1 te worden. Ik hoor vaker mensen over Mau5 praten dan over Armin... Maar Armin is ook zeer een goeie!

Volgens zn twitter zit ie in Detroit
Tekhead    posted on 20-10-2011 22:15
Poster: vanilladj
Vandaag de uitreiking van de DJ mag top 100 DJ awards 2011.
Voor het eerst is de uitreiking vanavond in Nederland (Amsterdam, Passenger Terminal

Noga wiedes, als je ziet uit welk land de meeste stemmen komen.

Ik tip op Guetta, als je ziet wat hij de afgelopen jaren tot en met vandaag al gepresteerd heeft, indrukwekkend. Ik ben trouwens al enkele malen naar Guetta gaan kijken voordat hij bekend werdt met al z'n productie's, zeer goed altijd.

Als beste dj is deze contest een lachertje, als je populariteit en bekendheid erbij telt, dan is deze contest uitslag minder belachelijk.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sebasz    posted on 20-10-2011 22:19
de meeste dj;s noemen het dan ook gewoon populairste dj ipv beste. dat is ook wel meer op zijn plaats gezien het een 'publieksprijs' is
BennoRevelli    posted on 20-10-2011 23:26
Yep, I agree.. het is meer een 'wie is de bekendste/populairste dj&producer'?
Anyway,, ik ben benieuwd!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Lomme_    posted on 20-10-2011 23:44
Deadmau5 = top3
mixmodj    posted on 21-10-2011 00:38
David Guetta op 1 volgens DJmag account op Facebook

Om 1 uur de uitreiking al!!

Ze zijn al met de lijst bezig terwijl Fedde aan het draaien is!
(ben overigens VanillaDJ onder m'n ander djr account)

Ze zijn al bij 97 hahah
The first pro DJ app for the iPad & iPhone
User edit by mixmodj on 21-10-2011 @ 00:39:26 (100%)
mixmodj    posted on 21-10-2011 00:40
Voor foto's en video's volg m'n Facebook account: Nils Ariens
MichaelMiller    posted on 21-10-2011 01:05
Wil live zien op www.be-at.tv die zeggen dat je daar live kan zien maar gaat nietConfused?? Is blijkbaar al uitgelekt dat Guetta heeft gewonnen. Hoop het niet, heeft wel veel bereikt. En ja, is eigenlijk populariteitswedstrijd en dat is waar het bij DJ Mag?Top 100 dus?om draait. Tiesto heeft toch paar jaar geleden afstand genomen? Vind zijn muziekstijl nu echt veel vetter.

Vraagje; Je moet bij DJ Mag Top 100 Contest invullen wat jouw top 5 van DJ's is. Tellen duo's/trio's ook als 'DJ'? Heb o.a. gestemd op Sunnery James & Ryan Marciano en Swedish House Mafia. Stemmen tellen gaat via computer neem ik aan dus als 25% Swedish House Maffia zegt en 75% Swedish House Mafia... Krijg je dan die allebei in de top 100? Of als je Sunnery James & Ryan Marciano stemt dat ze apart in lijst komen? Hoe is dat systeem?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 21-10-2011 01:09
Facebook DJ Mag post;
David Guetta congratulations. You are now, officially, the world's number 1 DJ as voted by over 500,000 people in 2011. Armin van Buuren you have been a fantastic Number 1 for the last four years - we thank you for all your support. To buy the latest edition of DJ Mag http://www.djmag.com/shop/product/DJ+Mag+503+-+November+2011. Thank you, everyone who has voted, we appreciate your votes and your dedication to dance music - DJ Mag team

Top 10;
1. David Guetta
2. Armin Van Buuren
3. Tiesto
4. DeadMau5
5. Above & Beyond
6. Avicii
7. Afrojack
8. Dash Berlin
9. Markus Schulz
10. Swedish House Mafia
User edit by MichaelMiller on 21-10-2011 @ 01:12:27 (58%)
BCDR    posted on 21-10-2011 01:17
Persoonlijk vind ik het onterecht. Ik vind dat je David Guetta niet echt een DJ mag noemen als je kijkt wat Armin allemaal doet!?

Avicii wel mooi naar nummer 6! Het gaat volgend jaar om Avicii, Afrojack en Fedde!
Sebasz    posted on 21-10-2011 01:27
Poster: BCDR
Persoonlijk vind ik het onterecht. Ik vind dat je David Guetta niet echt een DJ mag noemen als je kijkt wat Armin allemaal doet!?

Avicii wel mooi naar nummer 6! Het gaat volgend jaar om Avicii, Afrojack en Fedde!

want?
ik denk dat david eigenlijk wel meer draai skills heeft. armin kan lekker 6 minuten lang kop/staart mixen waar david al gauw wat creatiever kan/moet zijn
MichaelMiller    posted on 21-10-2011 01:35
Fedde zal niet meedoen om #1.
Swedish House Mafia ben ik ongelooflijk fan van.
Avicii is heerlijk bezig, net als Afrojack. Krijgt zijn eigen radioshow op Radio 538 nu,
dat wordt dus elke vrijdagnacht luisteren om 00:00. Hoor echt ontzettend veel van DeadMau5,
en heb ook aantal dingen van hun geluisterd maar echt niet mijn ding. Van Armin heb ik 2 albums,
waaronder ASOT 2011 voor als ik Trance moet draaien en zijn wel erg vet ook al ben ik niet zo'n trance-lover.
Heeft ook erg veel bereikt en is op trance-gebied ook echt een god. Tiesto nu met electro/house vind ik veel beter dan eerst. Above & Beyond? Ken ik eigenlijk niet eens zo goed..:$

Vinden jullie deze top 10 wel terecht? Ik wacht op de hele top 100 lijst. Ben benieuwd waar Sunnery James & Ryan Marciano staan. Quintino, Laidback Luke & Chuckie op plaats .... Confused

Off Topic; Meeste zullen dit wel gezien hebben, maar dit vind ik toch bijzonder mooi stukje uit de docu over hun.
http://www.youtube.com/watch?v=qMSKy5_qMjE&feature=youtu.be&t=17m25s Vanaf 17:25 tot einde is hoe Swedish House Mafia 'One' heeft gemaakt.? Dit is gedeelte van de documentaire over de Swedish House Mafia voordat ze zo ongelooflijk doorbraken na hun hit 'One' dus.
RAS    posted on 21-10-2011 01:36
Poster: Sebasz
want?
armin kan lekker 6 minuten lang kop/staart mixen...

Maar dat doet hij niet. Armin weet de hotcue's prima te gebruiken en gebruikt ook wel eens vocaltjes. Zijn livesets zijn aardig anders dan zijn radioshow (waar hij wel kop-staart mixt). Bij trance valt het veel minder op als je creatief bent, omdat het niet zulke scherpe veranderingen kent als house. Bij trance loopt het geheel wat vloeiender waardoor het minder (of helemaal niet) opvalt. Bij house merk je het gelijk als een dj aan het kutten (niet negatief bedoeld) is.

Anyway, het zijn beiden goede dj's met veel creativiteit. En zoals deze lijst (terecht) bewijst ook twee ontzettend populaire dj's.
User edit by RAS on 21-10-2011 @ 01:37:44 (69%)
MichaelMiller    posted on 21-10-2011 01:37
(ik zet dat van Swedish House Mafia wel in ander topic)
MichaelMiller    posted on 21-10-2011 02:09
Heb ondertussen de hele lijst! Veel Nederlandse DJ's! Hardwell hoog binnengekomen in DJ Mag Top 100!!!! Erg veel Nederlandse DJ's! Hardwell erg hoog binnengekomen zeg! Chuckie plaats 32, mwaaa...
Crazy    posted on 21-10-2011 02:11
LouisCasper    posted on 21-10-2011 03:25
Ik ben er net van teruggekomen. Wat een ongelooflijk goed feest zeg! Sidney opende, maar bij Fedde begon de zaal echt los te komen. Die draaide echt een heerlijk setje! Toen Armin kwam stond de hele zaal te springen, erg goede set gedraaid ook, ondanks dat trance niet echt mijn ding is. Helaas heb ik David en Markus moeten missen, maar ik weet wel dat ik hier vanaf nu sowieso elk jaar naartoe ga! W?t een ongelooflijk goed feest was dit! Mijn complimenten trouwens voor Hardwell en Fedde! Hardwell is gigantisch hoog binnengekomen en Fedde is zeer netjes 7 plaatsen gestegen! Ook viel mij trouwens op dat de Nederlandse Hardstyle DJ's het erg goed deden, al met al doen de Nederlanders het dus heel goed in de lijst! Ik ga nu mijn bed opzoeken want ik heb morgen om half twee een werkcollege en de ziekte van Pfeiffer is nog steeds niet helemaal mijn lichaam uit. Ik wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe.
http://www.louiscasper.com
mixmodj    posted on 21-10-2011 03:28
Kunnen jullie lullen wat jullie willen maar Guetta draait nu toch wel vet.
Tovert Metrum om in een trein en gooit even 'we are your friends' scrolling in de mix met metrum en body language!

Koning Happy, laughing
mixmodj    posted on 21-10-2011 03:30
Bedoelde acapella met scrolling
vanilladj    posted on 21-10-2011 06:02
Vorig jaar verbaasde ik mij er al over maar Dash Berlin.
Moest er op Wiki'en maar het zijn/is (een) Nederlander(s).

Het feit dat de wiki niet eens in het Nederlands beschikbaar is....

Nu hoef je niet mega bekend te zijn om een goede DJ te kunnen zijn maar als je mannen zoals Fedde, SHM, Chuckie en Carl Cox achter je laat....

Iemand uit de trance scene die er een waarde aan kan hangen?
Zover ik het zie is het gewoon project van Armada (Markus Schulz ook een product van), verder wel gelukt ofzo maar kan zelf niet veel over Dash Berlin zeggen/vinden.
User edit by vanilladj on 21-10-2011 @ 06:07:08 (1%)
Lucalicious    posted on 21-10-2011 11:21
Dash berlin vind ik 1 van de beste producers in de scene! Echt een koning. Vind het zeker terecht dat die hoog staat hoor!

Ik vind het btw erg jammer dat armin geen nr 1 is, maar had wel verwacht dat guetta het zou worden.
RemcoRelion    posted on 21-10-2011 11:53
Ik had persoonlijk graag nicky romero wel in de lijst willen zijn
Ik vind hem laatste echt goede nummers makenSmile Ben ook erg blij dat hardwell er wel tussen staat zeker momenteel beide heel goed bezig
Don’t be a prisoner of your own style!
User edit by RemcoRelion on 21-10-2011 @ 11:54:43 (1%)
Dolivieira    posted on 21-10-2011 12:58
Daarom zeg ik die lijst dat is de grootste Kul?lijst die er is. Volgens mij hebben we elk jaar wel deze discussie.? Het heb niks met beste dj te maken. Het is hoe populair de DJ is onder de grote massa. En daar had ik toch verwacht dat Afrojack iets hoger had gestaan dan Tiesto en Armin omdat die nu de meeste hits heeft. David Guetta had ik ook verwacht dat die op een zou staan. Maar voor mij heeft deze lijst geen waarde.

Waar is Prok n Fitch, DJ Chus, Hardsoul of Roog, Dirty Secrets, Mark Knight, Copyright, Cube Guys om even een paar groot heden te noemen. Wat een Boelsh*t lijst zeg. Ik mis veel Techno grootheden en van de hardere stylen zie ik alleen Brennan Heart.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-10-2011 @ 13:07:42 (53%)
Yorick    posted on 21-10-2011 13:10
Beste DJ = nee
Populairste / Beste handels naam / etc/ = ja
Lijst word op stemmen gebaseerd niet op kwaliteit.
Zonde
Dolivieira    posted on 21-10-2011 13:19
Daarom blijf ik biuj mijn mening.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

178 Users online: 129 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 18.900
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.304