CDJ 800 MK2 aansluiten op PC
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Diamanic    posted on 18-10-2011 19:22
Hey mensen,

Na een tijdje niet actief geweest te zijn hier ben ik terug en wel met een vraag! Ik heb hier een leuk pioneer setje staan (2x CDJ 800 MK2 + DJM 400) die ik graag via mijn M-Audio Fast TRack Pro wil verbinden aan mijn PC om eventueel te kunnen streamen! Alleen heb ik geen idee hoe dit moet (heb al wel wat dingetjes geprobeerd, maar er komt nog geen geluid uit mn KrK's!

Kan iemand me misschien hiermee helpen?

Gr,

Dia

What do you think about CDJ 800 MK2 aansluiten op PC ??

Vote :   

Larsz    posted on 18-10-2011 21:03
Output van je mixer in mic poort van je pc doen, verder is het een kwestie van softwarematige configuratie als je wilt streamen. Waarom zou je je KRK's via je PC willen beluisteren, en niet gewoon direct op je mixer aansluiten?
Ashley    posted on 18-10-2011 21:10
Ik heb precies dezelfde set up als jij.
Wat ik doe is gewoon de fasttrack via xlr > tulp op de master van mijn mixer aan sluiten. En dan de fasttrack via usb uiteraard naar mijn mac. Mijn macbook heeft namelijk geen mic uitgang, maar op veel pc's heb je die wel. Echter zal ik je altijd aanraden via je fasttrack op te nemen ipv de mic mini jack ingang van je pc, dan heb je namelijk echt slechte kwaliteit in veel gevallen.
Dan neem ik op via ableton, maar ik weet niet natuurlijk niet of je dat hebt. je kunt ook gewoon opnemen via het gratis programma audacity.
Als je het via ableton wilt doen moet je zorgen dat je via preferences je fasttrack hebt geselecteerd als audio output, dan gewoon een audio spoor aanmaken en hem dan op Ext out. zetten. en op het ronde bolletje ook wel 'rec' klikken!

Succes
Maar wat nou als het lukt, mama?
feestbeest    posted on 18-10-2011 21:24
Je doet dit alsvolgt.

Ik weet niet of je streamsoftware op je pc hebt staan? Of hoe je streamt?
Inelkgeval, je hebt je master van je djm en die gaat naar je KRK's. En je Master 2 gaat naar je fasttrackpro. En van je fast track naar je software. Je output van je mixer moet je denkik van tulp naar XLR hebben.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Diamanic    posted on 18-10-2011 21:51
Poster: Ashley
Wat ik doe is gewoon de fasttrack via xlr > tulp op de master van mijn mixer aan sluiten. En dan de fasttrack via usb uiteraard naar mijn mac. Mijn macbook heeft namelijk geen mic uitgang, maar op veel pc's heb je die wel. Echter zal ik je altijd aanraden via je fasttrack op te nemen ipv de mic mini jack ingang van je pc, dan heb je namelijk echt slechte kwaliteit in veel gevallen.
Dan neem ik op via ableton, maar ik weet niet natuurlijk niet of je dat hebt. je kunt ook gewoon opnemen via het gratis programma audacity.
Als je het via ableton wilt doen moet je zorgen dat je via preferences je fasttrack hebt geselecteerd als audio output, dan gewoon een audio spoor aanmaken en hem dan op Ext out. zetten. en op het ronde bolletje ook wel 'rec' klikken!

Succes

Poster: Larsz
Output van je mixer in mic poort van je pc doen, verder is het een kwestie van softwarematige configuratie als je wilt streamen. Waarom zou je je KRK's via je PC willen beluisteren, en niet gewoon direct op je mixer aansluiten?

Omdat ik dus de kabels niet heb Happy, laughing
Diamanic    posted on 18-10-2011 21:51
Poster: Ashley

Succes

Ik doe het momenteel gewoon met Virtual DJ! Ik moet overigens zeggen dat onze setup echt heel erg overeen komt! Doe het namelijk via een MacBook Pro allemaal! ALleen heb ik er bootcamp op zitten, weet niet of dat verder nog wat uit maakt?
Heb overigens wel Audacity maar ik heb niet de kabels die jij/jullie gebruiken (enkel XLR naar Jack 6,3mm( en tulp-tulp). Zo te horen moet ik nog wat kabeltjes kopen dus!
Larsz    posted on 18-10-2011 22:36
Kabels haal je voor een 10tje bij een webshop, waarop speel je nu dan met je dj set? Headphones only? :P
Gery    posted on 19-10-2011 00:17
ik lees verschillende basic fouten..

1) je gaat nooit een audio signaal voeden aan een mic ingang (ingang! een computer heeft geen mic out..)!?
Doe je dat wel kan je je mixer beschadigen, een mic ingang heeft 3 polen, signaal, voedingsspanning en ground,
terwijl een line ingang links, rechts en ground heeft.

Gebruik je ene mic ingang als line ingang zet je voedingsspa,ning op je mengpaneel -> niet de bedoeling.

Sommige computers zoals macbooks hebben gecombineerd line invoer en mic poort, maar dannog moet je
in de software selecteren wat je wil gebruiken...

2) van op je mixer mag je als je naar computer gaat nooit de master gebruiken. die kan immers signalen boven de 0db
uitsturen waardoor je je geluidskaart van je computer kan opblazen.

Gebruik daarvoor altijd de record out, het is er voor gemaakt...

om op je vraag te antwoorden, om te streamen heb je dus de verbinding nodig, record out naar line in (van je computer of van je USB soundcard). ?vervolgens de nodige software om de stream aan te maken, waar je als geluidsbron je line in of soundcard moet in selecteren.
DJ - Producer
Diamanic    posted on 20-10-2011 08:56
Poster: Larsz
Kabels haal je voor een 10tje bij een webshop, waarop speel je nu dan met je dj set? Headphones only? :P

Ik heb nog een setje passief versterkte monitoren staan die ik via een versterker aansluit op de mixer Happy, laughing Maar die kan ik momenteel niet meer gebruiken gezien ik deze geleend heb.

Maar...ik hoor nu een aantal verschillende verhalen aan (en ik kom pas net een beetje kijken in de DJ wereld dus ik weet echt nog niet heel veel af van alle verschillende uitgangen en soorten kabels!) weet alleen dat ik mijn KrK;s op mijn M-Audio Fast Track Pro heb aangesloten met XLR-->-Jack 6,3mm kabels! ??

Dus...welke kabels heb ik nu precies nodig? (sorry als ik lastig ben).

Overigens al bedankt voor alle reacties, tof dat jullie reageren =)!
Yorick    posted on 20-10-2011 09:47
wat voor aansluiting heeft de versterker..
anders kan het powercon naar powerlock zijn.
M-Audio heeft 6 uitgangen waar van 2 de zelfde zijn (tulp 1,2 en jack 1,2) dus 4 verschillende eigenlijk
Diamanic    posted on 20-10-2011 17:44
Poster: Yorick
wat voor aansluiting heeft de versterker..
anders kan het powercon naar powerlock zijn.
M-Audio heeft 6 uitgangen waar van 2 de zelfde zijn (tulp 1,2 en jack 1,2) dus 4 verschillende eigenlijk

ik wil hem niet op de versterker aansluiten he, maar op mn Fast Track Pro.
AdenFarleigh    posted on 21-10-2011 23:08
Je MASTER 1 gaat naar je KRK's, zie beide uiteinden welke aansluiting ze behoeven
Je MASTER 2 gaat naar je FastTrack, zelfde verhaal.

2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Diamanic    posted on 08-11-2011 21:13
Mensen, bedankt voor alle comments! Ben er uiteindelijk uitgekomen met wat hulp van een medewerker van de Bax-Shop. (Overigens niet de meeste slimme mensen denk ik, gezien ze 2x geprobeerd hebben me een verkeerde kabel te verkopen, maargoed).

Heb een kabel (2x tulp naar 2x Jack Male 6,3mm) aangeschaft voor 6,20 en aangesloten van de master out naar de Inserts (fantoom ingangen van mn M-Audio Fast Track Pro) en voila: er is geluid! Nu nog een mooi programmatje vinden om te streamen Happy, laughing!

Iemand nog tips, behalve de al eerder genoemde programma's! Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

134 Users online: 7 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 16.773
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.127.386