Avicii fail (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Larsz    posted on 17-10-2011 17:42
Ik kwam dit filmpje tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=5SkPuPtfk2E

Op 0:31 seconde hoor je ineens een rare up-pitch?

Hij stoot misschien tegen het jogwheel aan, kan gebeuren. Maar waarom staat zijn mastertempo uit??

Kan natuurlijk voorkomen bij iedereen maar bij een grote naam zoals Avicii verwacht je toch wel iets betere live prestaties. Het blijft dan ook niet bij 1 keer, maar nog 2 of 3 keer stoot hij tegen het jogwheel aan oid
Cool

Wat vinden jullie?

What do you think about Avicii fail ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 18-10-2011 18:36
MT gebruik ik in iedergaval in house allang niet meer. Ik kom uit de vinyl tijdperk en daar had je geen mastertempo. Om in key te blijven heb je geen MT nodig vind ik. Het vergt gewoon wat van je skills.

Om op avicci terug te komen dat is gewoon een producertje die nu net 2 jaar draait. Heb een aantal hits gehad wat hem aan deze gigs heb geholpen. Zolang draait hij nog niet. En om hem te oordelen op die paar foutjes die hij maakt vind ik een beetje mieren neukerij. Elke dJ maakt nou eenmaal fouten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LLCoolP    posted on 18-10-2011 18:40
vindt het nog niet zo'n ramp! Live kunnen die dingen gebeuren, merk je toch dat die live bezig is.
Anderzijds wel jammer ja
Join the party and become famous!
LLCoolP    posted on 18-10-2011 18:40
vindt het nog niet zo'n ramp! Live kunnen die dingen gebeuren, merk je toch dat die live bezig is.
Anderzijds wel jammer ja
Join the party and become famous!
RenéKuppens    posted on 18-10-2011 19:17
.

Even over die fout van Avicii het gaat allang niet meer over je draai kunsten in de scene.
Het gaat om de artiest die je bent.

Avicii is een hitjes maker en een erg goede producer, dus vind ik het niet meer dan normaal dat hij
veel geld verdiend met draaien. Al kan hij misschien minder goed draaien dan andere DJ's.

Kijk naar Black Eyed Peas, dat klinkt live toch ook niet?

Nu over het hele MasterTempo verhaal.
Ik gebruik NOOIT meer master tempo. Niet omdat ik zo goed kan draaien maar
puur om het feit dat master tempo zelfs bij een pitch van -1 of +1 procent al een
flinke dip in je kick kan geven.

Luister maar eens goed een kick die normaal een heerlijke 'Attack' heeft. (Attack is de harde tik die de kick heeft)
Dit kan door master tempo helemaal weggedrukt worden en een doffe dreun worden.

Bij Hardstyle merk je dit het beste maar bij platen zoals Move it to the Drum van Chuckie en Hardwell?
is dit ook erg goed te horen.

User edit by RenéKuppens on 18-10-2011 @ 19:17:59 (2%)
Dolivieira    posted on 18-10-2011 20:21
Idd Rene je heb helemaal gelijk. Dat is ook vernamelijke reden waaromm ik hem ook niet meer gebruik. Gregor draaiende in het in het begin ook hoekerig. Maar moet je zien wat die nou doet. Nu rock die de tent. Je moet ook ervaring op bouwen en ik denk dat er na een aantal jaar Avicii echt super draait want het zit wel in hem. Maar hij mist nog een beetje draai ervaring. Op een geven momemt ga je de dingen perfectioneren en dan hoor je de foutjes bijna niet meer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-10-2011 @ 20:22:09 (1%)
Lucalicious    posted on 18-10-2011 22:53
sowieso, als ik soms mixes van avicii hoor klinkt dat echt wel lekker hoor, hij kan het zeker!
Tekhead    posted on 19-10-2011 00:11
iedereen kan eens een dip periode hebben zeker ! Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
PhonoGraaf    posted on 19-10-2011 00:15
Skrillex, een meester in produceren (al word het nu wel een beetje eentonig) maar een regelrechte ramp in mixen. Toch betaal ik ervoor om hem 18 november live te zien in Paradiso!
DJADMIN    posted on 19-10-2011 01:28
Poster: PhonoGraaf
Skrillex, een meester in produceren (al word het nu wel een beetje eentonig) maar een regelrechte ramp in mixen. Toch betaal ik ervoor om hem 18 november live te zien in Paradiso!

DJ Admin, een regelrechte ramp in mixen en in producen, en toch betalen mensen geld om hem te zien !

woehoe ! Cool Cool
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tekhead    posted on 19-10-2011 01:32
whoe, zelfkennis is het begin van alle wijsheid zeker Admin?Cool
DJADMIN    posted on 19-10-2011 01:34
Poster: Tekhead
whoe, zelfkennis is het begin van alle wijsheid zeker Admin?Cool

ahaha juisttt Winking my eye Tja, je moet iets op zon tijdstip he..
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tekhead    posted on 19-10-2011 01:35
idd, bvb wat lullen op djr

This is an old Topic

No new postings for 5.064 days.
 Post CommentThat would be 168.8 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 179 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 55.951
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.496