Poster: Ywe
Ik draai nu met platen... als je dan corrigeert heb je dat ook. Vind het geen fail. Verkeerde cd speler ejecten ofzo, dat zijn pas fails
En MT gebruik ik heel weinig
Poster: Estacy
maar wij op DJR zijn allemaal audiofiele elitistische vinyl draaiers die dat niet gebruiken
Poster: Lucalicious
@ larsz: je redenatie klopt voor geen meter kerel, maar goed, laat maar
@estacy: die 20 procent is alleen maar zodat larsz goed kon horen wat ik bedoel. Natuurlijk hoef ik nooit 20 procent te pitchen :P
Poster: Catelijne
Als we het dan over MT hebben en pitchen enzo. Kan iemand mij uitleggen wat er erg is aan mastertempo? Ik ben voor mezelf wel aan het mixen, met een ?ber noob dingetje, maar daarin hoor ik niet veel storingen. Of moet ik beter luisteren?
Wat doe je als je MT aan hebt, en wat als je het uit hebt?
Poster: Larsz
Kan je me ook uitleggen waarom? :P
Is om te zorgen dat de key niet verandert tijdens het pitchen.
Ook als je aan je jogwheel zit (bijv tijdens het mixen kleine correcties) hoor je niet zo'n pitch sweep.
Bijna iedereen gebruikt het, dus snap niet wat sommigen er hier op tegen hebben.
Poster: LucaliciousJa, maar dan moet de track die je wilt inmixen ook toevallig een halve noot lager/hoger zijn, en 8/9 bpm sneller/langzamer
je kan het juist gebruiken om in key te mixen! ik ben het even vergeten, maar 8/9 bpm was een halve noot dacht ik, dus dat kan je mooi gebruiken om tracks in key te krijgen.
armin van buuren legt het mooi uit (vanaf 2:00) :
http://www.youtube.com/watch?v=qmncM__Q6_M&feature=related
maar als je tracks al in key zijn kan mt handig zijn ja, maar een bpm omhoog zal je tracks echt niet 123 uit key halen hoor.
Poster: Gerdo
Ik weet bijna zeker dat de meeste mensen in de zaal het niet gehoord hebben. Het kan iedereen gebeuren.
Poster: Larsz
Ja, maar dan moet de track die je wilt inmixen ook toevallig een halve noot lager/hoger zijn, en 8/9 bpm sneller/langzamer
Poster: Maracas
Heb je david guetta weleens zien failen? :p dat is pas om je te bescheuren
Poster: DJADMIN
Heb ik jou wel eens zien falen ?Nee tuurlijk niet, jij draait geen 5 / 6 / 7 nachten per week, met duizenden camera's op je gericht....!!
Poster: Maracas
True, maar moet wel zeggen dat hij vrij vaak opduikt op youtube met een fout