Avicii fail (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Larsz    posted on 17-10-2011 17:42
Ik kwam dit filmpje tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=5SkPuPtfk2E

Op 0:31 seconde hoor je ineens een rare up-pitch?

Hij stoot misschien tegen het jogwheel aan, kan gebeuren. Maar waarom staat zijn mastertempo uit??

Kan natuurlijk voorkomen bij iedereen maar bij een grote naam zoals Avicii verwacht je toch wel iets betere live prestaties. Het blijft dan ook niet bij 1 keer, maar nog 2 of 3 keer stoot hij tegen het jogwheel aan oid
Cool

Wat vinden jullie?

What do you think about Avicii fail ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 17-10-2011 22:27
Haha idd!
Sebasz    posted on 17-10-2011 22:29
Poster: Ywe
Ik draai nu met platen... als je dan corrigeert heb je dat ook. Vind het geen fail. Verkeerde cd speler ejecten ofzo, dat zijn pas fails

En MT gebruik ik heel weinig Happy, laughing

Of perongeluk op de verkeerde cd speler op CUE drukken?Cool
Estacy    posted on 17-10-2011 22:55
de fader reverse switch (dan werken je faders andersom zeg maar) op mn Ecler heeft ook al voor heel wat minuten gepuzzel gezorgd.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Catelijne    posted on 17-10-2011 23:03
Als we het dan over MT hebben en pitchen enzo. Kan iemand mij uitleggen wat er erg is aan mastertempo? Ik ben voor mezelf wel aan het mixen, met een ?ber noob dingetje, maar daarin hoor ik niet veel storingen. Of moet ik beter luisteren?
Wat doe je als je MT aan hebt, en wat als je het uit hebt?
Estacy    posted on 17-10-2011 23:11
master tempo behoud de toonhoogte van het nummer als je aan t pitchen bent, zodat je de snelheid kunt veranderen zonder dat het nummer anders klinkt. (hoger of lager qua toonhoogte) heel handig als je je mix wilt corrigeren zonder dat iedereen hoort dat t nummer opeens veel sneller of langzamer gaat.
echter, als je teveel gaat pitchen met je master tempo aan (zeg maar +- 6%) dan kan de MT het niet bijbenen en gaat t raar klinken

maar wij op DJR zijn allemaal audiofiele elitistische vinyl draaiers die dat niet gebruiken Cool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 17-10-2011 @ 23:12:30 (33%)
Tekhead    posted on 17-10-2011 23:22
Poster: Estacy

maar wij op DJR zijn allemaal audiofiele elitistische vinyl draaiers die dat niet gebruiken Cool

haha, die estacy toch, sommige toch !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Larsz    posted on 17-10-2011 23:30
Poster: Lucalicious
@ larsz: je redenatie klopt voor geen meter kerel, maar goed, laat maar

@estacy: die 20 procent is alleen maar zodat larsz goed kon horen wat ik bedoel. Natuurlijk hoef ik nooit 20 procent te pitchen :P

Kan je me ook uitleggen waarom? :P
Poster: Catelijne
Als we het dan over MT hebben en pitchen enzo. Kan iemand mij uitleggen wat er erg is aan mastertempo? Ik ben voor mezelf wel aan het mixen, met een ?ber noob dingetje, maar daarin hoor ik niet veel storingen. Of moet ik beter luisteren?
Wat doe je als je MT aan hebt, en wat als je het uit hebt?

Is om te zorgen dat de key niet verandert tijdens het pitchen.

Ook als je aan je jogwheel zit (bijv tijdens het mixen kleine correcties) hoor je niet zo'n pitch sweep.

Bijna iedereen gebruikt het, dus snap niet wat sommigen er hier op tegen hebben.
User edit by Larsz on 17-10-2011 @ 23:30:28 (4%)
Lucalicious    posted on 17-10-2011 23:45
haha oke sure:

kijk, die 20 % was om je te laten horen wat ik bedoel met verneuken van het geluid: doordat je timestreched, gaat het haperig klinken. en dat is erger dan een verneukte key wat jij zei :P dit gebeurd ook als je het bij 1 % doet, al is het dan nauwelijks hoorbaar. het is dan zegmaar hetzelfde als het verschil tussen wav en 320 kbps mp3, verwaarloosbaar, maar toch is het er. bij zulke lage pitchveranderingen maakt het echt niet uit dat je key iets veranderd, dat zal niemand doorhebben, behalve als je na je mix de pitch weer terug op nul zet, maar dit doe ik nooit.
main    posted on 18-10-2011 08:33
Poster: Larsz
Kan je me ook uitleggen waarom? :P

Is om te zorgen dat de key niet verandert tijdens het pitchen.

Ook als je aan je jogwheel zit (bijv tijdens het mixen kleine correcties) hoor je niet zo'n pitch sweep.

Bijna iedereen gebruikt het, dus snap niet wat sommigen er hier op tegen hebben.

Piet springt in de sloot, dus jij gaat er achteraan? Zoals hierboven gezegd, er is kwaliteits verlies met mt
Bootstrap    posted on 18-10-2011 10:49
Als je geen MT gebruikt is het toch veel moeilijker om in key te mixen? Het lijkt mij dat MT daardoor grotere voordelen dan nadelen heeft. Bij kleine snelheidcorrecties hoor je volgens mij zo goed als geen kwaliteitsverlies.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Lucalicious    posted on 18-10-2011 11:18
je kan het juist gebruiken om in key te mixen! ik ben het even vergeten, maar 8/9 bpm was een halve noot dacht ik, dus dat kan je mooi gebruiken om tracks in key te krijgen.

armin van buuren legt het mooi uit (vanaf 2:00) :

http://www.youtube.com/watch?v=qmncM__Q6_M&feature=related

maar als je tracks al in key zijn kan mt handig zijn ja, maar een bpm omhoog zal je tracks echt niet 123 uit key halen hoor.
Cyspoz    posted on 18-10-2011 11:26
Als je goed bent kun je inderdaad gewoon zonder master tempo in key mixen door nummers te pakken die zowel qua key en bpm gelijk zijn. Of nummers die na een pitch correctie matchen. Het is niet het aantal BPM wat je pitcht maar de pitch waarde zelf die bepaald of iets een halve toon omhoog of omlaag gaat.
In de praktijk is het echter lastig en wordt je sneller beperkt in je platenkeuze. Dan is master tempo makkelijk omdat je dan alleen op key gelijke nummers hoeft uit te zoeken en de BPM waarde kun je corrigeren. Je kan daardoor veel meer platen met elkaar combineren.

Een BPM omhoog pitchen kan al snel tot gevolg hebben dat een nummer vals gaat klinken als je het laat blenden met een ander nummer wat in key is. Ik gebruik daarom zelf ook altijd master tempo, maar ben me er wel bewust van dat je zeker een consessie doet in geluidkwaliteit.
Gery    posted on 18-10-2011 12:04
ik gebruik master tempo enkel als ik meer als 6% moet omhoog pitchen en altijd als ik omlaag moet pitchen.
Het veranderd de klank van je muziek soms echt waardoor je nummer niet meer mooi klinkt.

In het avicii filmke, ik denk dat 99% van de mensen daar het zelf niet eens heeft gehoord...

Ik heb eens gehad dat ik per ongeluk de verkeerde cd speler CUE'de en heb de reflex gehad om direct met de cue
te beginnen spelen en ipv dat de mensen boe riepen had niemand door dat dit niet deel van de show was en was het
zelf juist leuk aangezien ik iets 'speciaal' deed! Happy, laughing
DJ - Producer
Larsz    posted on 18-10-2011 12:11
Poster: Lucalicious
je kan het juist gebruiken om in key te mixen! ik ben het even vergeten, maar 8/9 bpm was een halve noot dacht ik, dus dat kan je mooi gebruiken om tracks in key te krijgen.

armin van buuren legt het mooi uit (vanaf 2:00) :

http://www.youtube.com/watch?v=qmncM__Q6_M&feature=related

maar als je tracks al in key zijn kan mt handig zijn ja, maar een bpm omhoog zal je tracks echt niet 123 uit key halen hoor.
 Ja, maar dan moet de track die je wilt inmixen ook toevallig een halve noot lager/hoger zijn, en 8/9 bpm sneller/langzamer Tongue
User edit by Larsz on 18-10-2011 @ 12:11:49 (2%)
Gerdo    posted on 18-10-2011 12:57
Ik weet bijna zeker dat de meeste mensen in de zaal het niet gehoord hebben. Het kan iedereen gebeuren.
Sebasz    posted on 18-10-2011 14:01
Poster: Gerdo
Ik weet bijna zeker dat de meeste mensen in de zaal het niet gehoord hebben. Het kan iedereen gebeuren.

Nou, tuurlijk horen mensen het niet zomaar als het een klein beetje offbeat loopt. Maar als ineens die toonhoogte flink verandert valt dat echt wel op hoor?Cool
Mod edit by Sebasz on 18-10-2011 14:01 (2%)
Bootstrap    posted on 18-10-2011 14:10
Poster: Larsz
Ja, maar dan moet de track die je wilt inmixen ook toevallig een halve noot lager/hoger zijn, en 8/9 bpm sneller/langzamer Tongue

Inderdaad..
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Maracas    posted on 18-10-2011 15:07
Heb je david guetta weleens zien failen? :p dat is pas om je te bescheuren
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 18-10-2011 @ 15:08:23 (4%)
DJADMIN    posted on 18-10-2011 15:11
Poster: Maracas
Heb je david guetta weleens zien failen? :p dat is pas om je te bescheuren

Heb ik jou wel eens zien falen ? Winking my eye Nee tuurlijk niet, jij draait geen 5 / 6 / 7 nachten per week, met duizenden camera's op je gericht....!!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Gerdo    posted on 18-10-2011 15:42
Poster: DJADMIN
Heb ik jou wel eens zien falen ? Winking my eye Nee tuurlijk niet, jij draait geen 5 / 6 / 7 nachten per week, met duizenden camera's op je gericht....!!

klopt helemaal:p
MoXeGy    posted on 18-10-2011 15:58
Hoe vaker je? draait, hoe groter de kans dat je ooit een foutje maakt. Ik vind dat fouten erbij horen en zo kun je tenminste horen of iemand niet gewoon een mix cd of iets dergelijks afspeelt. Ik hoor liever een live mix met wat fouten erin dan een perfecte set gemixt met een programma.
Maracas    posted on 18-10-2011 16:01
True, maar moet wel zeggen dat hij vrij vaak opduikt op youtube met een fout
Larsz    posted on 18-10-2011 16:26
Poster: Maracas
True, maar moet wel zeggen dat hij vrij vaak opduikt op youtube met een fout

Avicii of Guetta?

Zoiets zou Axwell nooit gebeuren Happy, laughing
Maracas    posted on 18-10-2011 16:41
Guetta, tik maar eens in op youtube
Larsz    posted on 18-10-2011 16:49
Zijn over het algemeen hardware failures, dat is buiten de schuld van de dj in kwestie om he :P Vind ik wat anders dan tegen je jogwheel aanstoten tot 2-3 x toe

169 Users online: 130 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 19.268
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.672