new cd player (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rens    posted on 13-01-2006 17:07
Eey ik ben op zoek naar een nieuwe cd-player, en ik heb er een aantal van dap-audio (niet gemeen bedoeld voor pioneer maar is voor mij het makkelijkst i.v.m de winkel waar ik mijn spullen haal). Kunnen jullie me een aantal tips geven over de cd-players op deze pagina:

http://index.php/highlite/products/dap_audio/gear/cd_players

Ik hoop van wel...
Mod edit by Lead on 14-01-2006 00:17 (5%)

What do you think about new cd player ??

Vote :   

Reemz    posted on 13-01-2006 17:19
Wat is je budget en wat wil je kunnen doen met je speler?
Rens    posted on 13-01-2006 17:25
budget gaat tot de 400 eventueel 500, maar niet meer en ja, ik wil het liefst een dubbel dek maar als de enkele deks zoals de TL-500, TL-750 of de TL-850 zoveel beter zijn dan ga ik waarschijnlijk daarvoor...
djmamo    posted on 13-01-2006 17:57
als je maar 400 of 500 euro te besteden hebt moet je jniet naar een dab kijken, kijk dan voor een numark.

numark heeft verschillende dubbele cd spelers cdn 22 of de 35 en zijn allebei erg goed (veel beter dan de hele dab serie) denumark cdn 22 is al rond de 300 euro te koop, heb er zelf ook een en vind het een erg fijne cd speler....

en je moet nooit iets kopen omdat de winkel in jouw buurt dat heeft.. (die kan ook gewoon numarks bestellen als het goed is) ga gewoon voor kwaliteit dat in jouw budget past en dab is een kwaliteit
www.moonentertainment.nl
HannuZ    posted on 13-01-2006 17:58
zou ook eens kijken naar andere merken, de cd-spelers van dap doen wel wat ze moeten doen maar geuidskwaliteid is niet super en slaan vrij snel over.(athans de meeste.) en miss n's kijken op andere webshops?
Rens    posted on 13-01-2006 18:02
Poster: djmamo
en je moet nooit iets kopen omdat de winkel in jouw buurt dat heeft.. (die kan ook gewoon numarks bestellen als het goed is) ga gewoon voor kwaliteit dat in jouw budget past en dab is een kwaliteit

Dit is niet alleen omdat die winkel dat heeft maar ook omdat ik ervaring heb met dap apparatuur, ik vind het goeie kwaliteit maar jullie mening weet ik dus niet...
djmamo    posted on 13-01-2006 18:10
als je dab kwaliteit vind dat heb je blijkbaar nog niet veel kennis van apparatuur...

om ff wat duidelijk te maken wat kwaliteit is:

onder aan staan merken als hollywood rotzooi (wordt veel op ebay verkocht)

daarna krijg je de oem's (cd spelers) DAB, JBsystems, reloop en er zijn er nog een paar.

als volgt krijg je numark, stanton, en vestax

en helemaal aan de top zitten: Denon en pioneer

ik heb het nu over de cd spelers en denk dat dit lijstje wel redelijk klopt...

Als je dab gaat vergelijken met een beter merk als numark, dan merk je als snel dat een numark cd speler sneller start, een betere pitch heeft, minder snel kapot gaat, een betere laser heeft en beter ontwikkeld is dan een dab..

ook heeft numark ook vaak anti-shock lasers/ophangingen zodat deze spelers erg goed voor on the road zijn..
www.moonentertainment.nl
Reemz    posted on 13-01-2006 18:35
Er zijn wel meerdere dubbele cd-spelers beschikbaar binnen je budget dan alleen Dap. De lijst die mamo hierboven heeft neergezet klopt aardig. 

Er zijn voldoende web-shops in Nederland die het nog thuis bezorgen ook. Ik ben al mooie spelers tegen gekomen van oa Numark.

En mocht je niet weten waar je webshops kan vinden, kijk dan eens op http://dj-equipment.pagina.nl/

HannuZ    posted on 13-01-2006 18:43
kijk eens naar de BST CDD250, heerlijke cd speler, snel en kwaliteid en al laat je er een baksteen op vallen hij blijft spelen
Mod edit by Lead on 10-09-2008 03:57 (14%)
Rens    posted on 13-01-2006 19:11
Poster: HannuZ
kijk eens naar de BST CDD250, heerlijke cd speler, snel en kwaliteid en al laat je er een baksteen op vallen hij blijft spelen

Hij ziet er goed ui en met goede functie (voor zover ik kan zien), en dat van die baksteen heb je dat geprobeerd?

Ik zal ook nog eens naar de andere suggesties gaan kijken, nieuwe suggesties zijn ook nog altijd welkom.

Mod edit by Lead on 14-01-2006 00:16 (1%)
[MOD Edit] quote
HannuZ    posted on 13-01-2006 19:17
geen baksteen, maar wel een vrij zware microfoon, maar bleef doorspelen. kijk voor meer specs op prowebshop.nl
djmamo    posted on 13-01-2006 19:32
bst is ook een oembak en persoonlijk zou ik voor een numark gaan
www.moonentertainment.nl
HannuZ    posted on 13-01-2006 20:31
vind deze persoonlijk veel beter als de cdn 22.
Zuur    posted on 13-01-2006 23:34
In dat budget zou ik zeker weten voor de Numark CDN-35 gaan.
Hij is 399 euro bij new-line en de functies zijn:
  • Dual Rack Mountable CD Player
  • 2 Seamless Loops with 3 Hot Stutter Starts
  • Built-in Tap Beat (BPM) Counter
  • Fader Start
  • Anti-Shock Buffer Memory Skip Protection
  • Interactive Pitch/Search Wheel with Finger Grip
  • +-8, 16% Pitch Control
  • Auto Cue
  • True instant start
  • Sleep Mode to save Laser life
  • Digital Output
  • CDR Compatible
  • Programmable Track Sequence
  • Illuminated CD Drawers
Voor dat geld krijg je geen betere. Die BST mag wel redelijk goed zijn (geen ervaring mee), maar ze geven ook geen service. Dus als er wat stuk gaat...

Als je dab gaat vergelijken met een beter merk als numark, dan merk je als snel dat een numark cd speler sneller start, een betere pitch heeft, minder snel kapot gaat, een betere laser heeft en beter ontwikkeld is dan een dab..

De laser is bij de meeste CD-Spelers een sony loopwerk: KSS-213C.
Dus daar zit geen verschil in.

HouseArrest    posted on 13-01-2006 23:39
Ik sluit me aan bij zuur, ik zou ook voor een numark gaan. Anders heb je trouwens altijd nog de optie om twee axis'jes te kopen! Happy, laughing  de 2 of 4.

Maar als je een dubbele prefereert, tja dan moet je daar toch maar voor gaan. Zelf vind ik table'tjes ook erg handig ! Happy, laughing
HannuZ    posted on 14-01-2006 00:04
Voor dat geld krijg je geen betere. Die BST mag wel redelijk goed zijn (geen ervaring mee), maar ze geven ook geen service. Dus als er wat stuk gaat...

toen k m een maand had kreeg ie een probleempje met z'n cue geheugen, gebeld, is opgehaald en binnen 2 dagen een splinter nieuwe. vind ik persoonlijk tog wel service....
Lea_Phar    posted on 14-01-2006 09:27
Ik ben het ook met Zuur eens.

Sterker nog: Ik heb hem daar ook gekocht en voor € 3,02 wordt ie 2 dagen later geleverd.

Rens    posted on 14-01-2006 13:25
oke, allemaal bedankt het wordt er dus waarschijnlijk een van numark...
Rens    posted on 15-01-2006 13:25
Ik had even een vraag over de Numark CDN-35, speelt die ook mp3-cd's? Dit staat nergens vermeld maar misschien weten jullie dat wel
greup    posted on 15-01-2006 13:31
die speeld die niet af. als speler mp3 kan afspelen wordt dat absoluut vermeld omdat dat meerwaarde geeft aan de speler 
Rens    posted on 15-01-2006 15:02
k*t, dan moet ik nog effe verder zoeken. Nieuwe suggesties zijn dan ook weer welkom...
Rens    posted on 15-01-2006 15:33
Wat denken jullie van deze speler?

De numark MP300 Dual MP3/CD Player

De functies zijn:

_ Plays CD Audio and MP3 files from CD, CDR, and CDRW

_ CBR and VBR MP3 file playback with ID3, artist, album, file information

_ CD text display, compatible with most modern commercial CDs

_ 4 line LCD matrix display for multiple song listing

_ Rotary track selector for fast searching

_ 10/100+ seconds Anti-Shock™ buffer memory skip protection

_ ±8/16% pitch control

_ Instant start, Seamless looping for Audio CD

_ 2 hot starts points per song

_ Illuminated drive trays, Auto close disc tray system, Sleep mode

_ Power on play, program play, fader start, relay play, digital output (S/PDIF)

Is deze oke? Laat het ff weten

Mod edit by Lead on 10-09-2008 03:57 (12%)
Lea_Phar    posted on 15-01-2006 16:06
Als je perse mp3 wilt gebruiken is dit idd een leuk alternatief.
Let wel: met mp3 kan je niet alle functies gebruiken die je normaal hebt bij gewone audio cd's!! Zoals CUE point verplaatsen (toch wel zo belangrijk) en Loopen.
Voordeel van mp3 is dat je heel veel nummers op 1 cd kan zetten wat ook weer het nadeel is, want:
- Kans dat het volgende nummer wat je wilt inmixen op de zelfde cd staat.
- Lange tracklists per cd waardoor je niet meer weet waar je moet zoeken. Ik nummer mn cdrs en zet er max. 10 nrs op.
Rens    posted on 15-01-2006 16:23
Als ik die Numark CDN-35 zou pakken wat voor bestanden komen dan op die cd? Ik bedoel dus wma, wav, ogg, enz. Welke speelt die wel af?
Lea_Phar    posted on 15-01-2006 17:23
Audio cd's
Dus die je gewoon in de winkel koopt
En CDR dus je mp3 (omzetten)branden naar audio cd
User edit by Lea_Phar on 15-01-2006 @ 17:25:14 (100%)
renejansen    posted on 15-01-2006 17:25
ik zou ook kiezen voor de CDN-35 van numark, prijs/technics een klasse speler, wil je MP3's kunnen playen kies dan voor de MP300 van numark, tijdelijk bijna de zelfde prijs, maar hier geld wel een op=op actie, alleen heeft de MP300 heel iets minder mogelijkheden, en is heel iets trager dan de CDN35.
De CDN35 speelt alleen gewone audio CD bestanden, wel CDR's en CD/RW's.

121 Users online: 16 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 30.659
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.839.118