R.I.P. Steve Jobs (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tekhead    posted on 06-10-2011 22:34
Vandaag 06/10/11 werdt door Apple inc. ?het overlijden aangekondigd van de oprichter en ere-voorzitter Steve Jobs.
Alhoewel zijn overlijden niet echt onverwacht kwam, blijft het toch wel een schokkend gebeuren, wetende dat hij al 2x kanker overwonnen had, en nu hij weer een strijd tegen een andere kanker verloren heeft, een strijd die hij niet meer kon winnen.

Steve Jobs en Apple Macintosh hebben voor een ware revolutie gezorgd in de informatica, muziek, film, communicatie en multimedia-wereld, zijn i... produkten zorgde steeds weer voor een hype bij zijn trouwe achterban, maar ook de grootste septici gingen allemaal 1 voor 1 overstag voor 1, of voor al z'n produkten, en eens een Apple produkt, altijd Apple produkten waren voor Steve Jobs allang geen utopie meer.
Telkens weer ?werden zijn innoverende produkten gecopieerd door andere grote fabrikanten die zo ook een graantje wilde meepikken, maar hoe hard zij ook probeerden, geen enkele fabrikant is er in geslaagd om zelfs nog maar in de verste verte een vergelijkbaar produkt op de markt te brengen dat evenveel succes als het Apple produkt had of heeft, dat alleen is al uniek.
Innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid, compactheid en zeker ook schoonheid overtuigde mij en miljoenen andere mensen tot aankoop van zijn produkten, en het was telkens weer halsreikend uitkijken naar de voorstelling van weer een nieuw(e) en innoverend produkt(en) en daar wilden de liefhebbers graag de juiste prijs voor betalen. Dit alles samen hebben ervoor gezorgd dat Forbes en andere toonaangevende financieeele tijdschriften en experten Apple Macintosh tot meest waardevol bedrijf ter wereld van 2011 hebben verkozen.
Steve Jobs blijft voor altijd 'the man, who put internet into our pocket' het ga je goed daarboven ouwe rakker.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about R.I.P. Steve Jobs ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 09-10-2011 18:36
Poster: TimmyV
@ RAS: Hij is inderdaad verantwoordelijk voor de iPod, iPhone en iPad.

Droom eens lekker verder tuurlijk heeft ook jobs een hele team achter zich die de boel moet ontwerpen daar zal hij natuurlijk ook een vinger in de papa hebben, Maar hij is zekker niet alleen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-10-2011 @ 18:38:38 (1%)
Tekhead    posted on 10-10-2011 00:11
Poster: RAS
ja, behoorlijk na?ef. Jullie geloven natuurlijk ook dat iedere artiest zijn eigen nummers produceert.

Neen, jij bent behoorlijk negatief t.o. hemzelf. Het is wel echt zo dat SJ en SJ alleen de bedenker is van zijn produkten, dat hij die allemaal niet zelf van A tot Z alleen uitwerkt, en produceert is nogal wiedes, maar wel elk knopje vertrekt uit zijn hoofd en word dan vervolgens gedelegeerd naar desbetreffende afdeling, hij is nooit een copymaster geweest maal altijd een innovatief ondernemer of jij dat nu aanvaardt of niet. Jij hebt in alle categorie?n van het leven uitzonderlijke mensen met uitzondelijke kwaliteiten, hij was wss zo iemand, net als die andere grote computergoeroe Bill Gates.
bambamstudio    posted on 10-10-2011 00:36
kunnen we erover ophouden aub? Niemand kent hem persoonlijk, hijs dood, Apple gaat verder en dat zouden al die 'applefans' hier ook moeten doen, verder gaan...

Want och och, ze kopen een Apple en ineens is Jobs god en neeft alles zelf uitgevonden, bedacht, geproduceerd, geverfd, verstuurd, bij je huis uitgepakt en er een keer overheen gescheten, en de fanboy likt dat graag van z'n veels te dure iMac af....get a f*cking live!

ps: en dat de Apple producten door chineese kindertjes inelkaar gezet worden, dat was ook Steve zijn idee trouwens...Hoor je hier niemand over, zou dat een rede hebben?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 10-10-2011 @ 00:40:28 (58%)
RAS    posted on 10-10-2011 01:55
Hahaha. Was nog leuker geweest als je was ge?indigd met 'screw you guys, i'm going home'.
Crazy    posted on 10-10-2011 02:21
Hahaha, scherp opgemerktCool
User edit by Crazy on 10-10-2011 @ 02:21:30 (41%)
Dolivieira    posted on 10-10-2011 10:32
Poster: Tekhead
Neen, jij bent behoorlijk negatief t.o. hemzelf. Het is wel echt zo dat SJ en SJ alleen de bedenker is van zijn produkten, dat hij die allemaal niet zelf van A tot Z alleen uitwerkt, en produceert is nogal wiedes, maar wel elk knopje vertrekt uit zijn hoofd en word dan vervolgens gedelegeerd naar desbetreffende afdeling, hij is nooit een copymaster geweest maal altijd een innovatief ondernemer of jij dat nu aanvaardt of niet. Jij hebt in alle categorie?n van het leven uitzonderlijke mensen met uitzondelijke kwaliteiten, hij was wss zo iemand, net als die andere grote computergoeroe Bill Gates.

Ik ben niet negatief over Steve Jobs. Maar om hem als een helden status te geven is ook niet op zijn plaats. Hij heeft het bedrijf weer op laten bloeien tot wat het nu is. En dat hij innovatieven producten produceerde is en het computer gebruik makkelijk maakte heb je gelijk in. Maar Steve Jobs als mens was voor zijn ziekte en daarna ook nog echt niet de makkelijkste en soms was hij een koelbloedige zaken man. Dus Respect Ja. Maar Helden status of Messias vind ik kort door de bocht. Daar bedoel ik niet jou mee hoor Rodger maar over het algemeen wat ik hier en daar hoor en lees.
jeffrey412    posted on 10-10-2011 12:01
Ik hoorde dat er een peroon was die Steve de laatste jaren heeft gevolgd, en daar een boek over maakt die over 2 weken uitkomt ? Een soort dagboek.

Iemand die hier meer over weet ? Waar die besteld kan worden etc.
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
Roov    posted on 10-10-2011 14:01
Poster: jeffrey412
Ik hoorde dat er een peroon was die Steve de laatste jaren heeft gevolgd, en daar een boek over maakt die over 2 weken uitkomt ? Een soort dagboek.

Heb dat ook gehoord en Sony gaat dat verfilmen
mixmodj    posted on 10-10-2011 14:54
Poster: jeffrey412

Check bol.com daar stond ie vorige week op de frontpagina (kopje Steve jobs)
The first pro DJ app for the iPad & iPhone
cross-over    posted on 10-10-2011 16:44
Net als elke artiest, want dat was SJ gewoon, heeft hij zijn plekje verdiend.
Dat hij gewoon goed was in het 'in de markt zetten' van zijn producten blijkt wel uit de grote groep 'blinde' volgers.

Maar om nu alle uitvindingen die de mac groot gemaakt hebben (muis, gui, stabiliteit) aan SJ toe te schrijven gaat iets te ver.
Hier is net als het mac-os sprake van goed verbeterd jat-werk...., maar wel briljant aangepast. Dat dan weer wel ?Cool
http://soundcloud.com/lau-daniels
Tekhead    posted on 10-10-2011 18:48
Poster: Dolivieira
Ik ben niet negatief over Steve Jobs. Maar om hem als een helden status te geven is ook niet op zijn plaats. Hij heeft het bedrijf weer op laten bloeien tot wat het nu is. En dat hij innovatieven producten produceerde is en het computer gebruik makkelijk maakte heb je gelijk in. Maar Steve Jobs als mens was voor zijn ziekte en daarna ook nog echt niet de makkelijkste en soms was hij een koelbloedige zaken man. Dus Respect Ja. Maar Helden status of Messias vind ik kort door de bocht. Daar bedoel ik niet jou mee hoor Rodger maar over het algemeen wat ik hier en daar hoor en lees.

Een held ivm alles wat met internet en hardware toepassingen te maken heeft, the plug & play man dat wel, maar geen held zoals die mensen die de kapers overmeesterd hebben op 9/11, dat is van een nog andere orde. Dat hij niet van de makkelijkste was en maniakaal perfectionist was, was ook algemeen geweten, maar dat was dan ook tegenover elke persoon, leverancier of medewerker die iets met het bedrijf te maken had of wilde te maken hebben, koelbloedig in z'n beslissingen dat ook wel, maar dergelijke houding is ook nodig om zo een bedrijf op te richten, over te nemen en terug gezond te maken, en het te brengen waar het nu is, dat lukt nooit als je die capaciteiten of houding niet hebt en gebruikt, dat is zo bij elke succesvolle ondernemer waar dan ook. Ik weet dat je het niet op mij bedoelde Dennis.

Poster: cross-over
Net als elke artiest, want dat was SJ gewoon, heeft hij zijn plekje verdiend.
Dat hij gewoon goed was in het 'in de markt zetten' van zijn producten blijkt wel uit de grote groep 'blinde' volgers.

Maar om nu alle uitvindingen die de mac groot gemaakt hebben (muis, gui, stabiliteit) aan SJ toe te schrijven gaat iets te ver.
Hier is net als het mac-os sprake van goed verbeterd jat-werk...., maar wel briljant aangepast. Dat dan weer wel ?Cool

Verbeterd Jat-Werk ? leg me dan eens uit wat hij gejat heeft en van wie ? De home computer ? Nope, want hij was degene die de eerste home computer ontwikkelde en op de markt gooide. De muis ? neen was ook van de hand van Jobs, het Mac OS zeer zeker niet, hij is de enige die niet overstag ging voor Bill Gates, en zo kan ik nog effe doorgaan. Hij copi?erde geen produkten, zijn produkten werden en worden gecopie?rd door mega bedrijven, en zonder succes.

Je hoeft geen fan te zijn van Steve Jobs en z'n Apple produkten, maar hem een dief noemen van andere hun produkten getuigd van een onbegrijpelijke minachting t.O hemzelf en z'n produkten.
Dolivieira    posted on 10-10-2011 18:48
Hij heb het computer gebruik makkelijker en eenvoudiger gemaakt. Maar de prijzen van hun(Apple) producten zijn totaal niet makkelijk en eenvoudig te noemen en dat vind ik weer een min punt.

Laatste opmerking van Rodger heeft die wel gelijk. Met Mac OSX heeft die daadwerkelijk niks gejat. Sterker nog windows heeft dat toen een beetje gejat van Jobs. Want ook de Atari ST draaide op een MacOSX achtige OS die ook door Jobs is gemaakt.
User edit by Dolivieira on 10-10-2011 @ 18:58:50 (100%)
Tekhead    posted on 10-10-2011 19:02
Poster: bambamstudio
kunnen we erover ophouden aub? Niemand kent hem persoonlijk, hijs dood, Apple gaat verder en dat zouden al die 'applefans' hier ook moeten doen, verder gaan...

Want och och, ze kopen een Apple en ineens is Jobs god en neeft alles zelf uitgevonden, bedacht, geproduceerd, geverfd, verstuurd, bij je huis uitgepakt en er een keer overheen gescheten, en de fanboy likt dat graag van z'n veels te dure iMac af....get a f*cking live!

ps: en dat de Apple producten door chineese kindertjes inelkaar gezet worden, dat was ook Steve zijn idee trouwens...Hoor je hier niemand over, zou dat een rede hebben?

Wat is te duur ? H??l relatief is dat, als ik alles meetel vind ik de Imac een correcte prijs hebben. En betreft die chinese kindjes ? Nope, niet gemaakt door kinderen, wel in China, in hun eigen fabrieken, maar niet door kinderen.
Tekhead    posted on 10-10-2011 19:13
Poster: Dolivieira
Hij heb het computer gebruik makkelijker en eenvoudiger gemaakt. Maar de prijzen van hun(Apple) producten zijn totaal niet makkelijk en eenvoudig te noemen en dat vind ik weer een min punt.

Laatste opmerking van Rodger heeft die wel gelijk. Met Mac OSX heeft die daadwerkelijk niks gejat. Sterker nog windows heeft dat toen een beetje gejat van Jobs. Want ook de Atari ST draaide op een MacOSX achtige OS die ook door Jobs is gemaakt.

Ik vind net van wel Dennis, hun prijzen zijn toch heel transparant en makkelijk vergelijkbaar onderling, iets wat ik met een PC met windows helemaal niet heb, en dat komt uiteraard door de vele leveranciers van onderdelen voor een PC, waardoor het kwasi onmogelijk is om de beste koop er uit te halen (vele leveranciers = goed voor de consument).

Atari ST was ook een zeer goede computer, maar die hebben ook de overstap gemaakt en als zovele merken was dat geen suc6. Btw ook Palm hun soft was van de Apple development

Estacy    posted on 10-10-2011 19:14
Poster: Tekhead
En betreft die chinese kindjes ? Nope, niet gemaakt door kinderen, wel in China, in hun eigen fabrieken, maar niet door kinderen.

zeker weten?

bedrijven als Foxconn geven daar helemaal niks om, die laten kinderen gewoon 70 uur in de week werken. Of Apple dat goed vindt of niet
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 10-10-2011 19:25
Ja zeker weten Estacy, mijn zwager en zuster werken beide voor Unicef ?en doen around the world onderzoek dmv getuigenissen, bedrijfbezoeken, etc naar kinderarbeid in de lage loon landen en nieuwe industrie-landen en China, India en Brazili? zijn de meest geviseerde en bezochte landen, en volgens hen worden Apple produkten niet in fabrieken gemaakt die aan kinderarbeid doen.
Dolivieira    posted on 10-10-2011 19:26
Ja maar als we zo gaan kijken dan is er over alle electronische dingen wel iets in de arbeid omstandigheden te ouwehoeren. Niet goed te praten maar heel moeilijk uit te bannen.
User edit by Dolivieira on 10-10-2011 @ 19:26:38 (1%)
jeffrey412    posted on 10-10-2011 19:40
Mijn 'oude' tante, die nog nooit met een computer heeft gewerkt kwam met de opmerking; 'de man die de wereld kapot heeft gemaakt door computers uit te vinden is overleden'?

Probeer daar maar is op een normale manier op te reageren Happy, laughing
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
Sebasz    posted on 10-10-2011 19:51
Haha die Tekhead, probeert recht te praten wat krom is. Heb helaas zo geen bronnen bij de hand, maar de alle spullen rondom de imac en mac os zijn (net als windows wel) overal gejat. maar wel verbeterd, en dat is iets wat ze goed hebben gedaan.

net als je berichtje over prijsvergelijken. die slaat ook kant noch wal. als je producten bij dell vergelijkt gaat dat net zo makkelijk, al dan niet makkelijker, dan op de apple site hoor.
tja als je 10 verschillende fabrikanten wil vergelijken gaat dat inderdaad iets minder makkelijk.

en ook worden die spullen nog altijd voor een deel door kleine kindertjes gemaakt. maar goed blijf vooral lekker verder leven in je ideale wereld waar meneer jobs de alleenheersende koning is Cool
main    posted on 10-10-2011 20:02
dames, mag ik heel misschien (echt heel misschien) een slotje aanvragen? enige wat hier gebeurt is een bizarre icatfight..
Ashley    posted on 10-10-2011 20:04
Poster: Sebasz
Haha die Tekhead, probeert recht te praten wat krom is. Heb helaas zo geen bronnen bij de hand, maar de alle spullen rondom de imac en mac os zijn (net als windows wel) overal gejat. maar wel verbeterd, en dat is iets wat ze goed hebben gedaan.

net als je berichtje over prijsvergelijken. die slaat ook kant noch wal. als je producten bij dell vergelijkt gaat dat net zo makkelijk, al dan niet makkelijker, dan op de apple site hoor.
tja als je 10 verschillende fabrikanten wil vergelijken gaat dat inderdaad iets minder makkelijk.

en ook worden die spullen nog altijd voor een deel door kleine kindertjes gemaakt. maar goed blijf vooral lekker verder leven in je ideale wereld waar meneer jobs de alleenheersende koning is Cool

Ik vind de manier waarop jij soms op members reageert echt zeer ongepast voor iemand die moderator is..
Je kan het niet eens zijn met iemand maar kom dan ook met onderbouwde argumenten en feiten aanzetten ipv de spottende manier van praten die je o.a hierboven gebruikt.
Bedoel dit niet als aanval maar het valt me gewoon op.

---
Dan tot slot nog even deze:
jo
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 10-10-2011 @ 20:05:10 (2%)
iGrasmat    posted on 10-10-2011 20:25
Ik vind dat je daar een goed punt hebt met die afbeelding, Ashley...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
mrmagix    posted on 10-10-2011 20:26
Poster: Ashley
Ik vind de manier waarop jij soms op members reageert echt zeer ongepast voor iemand die moderator is..
Je kan het niet eens zijn met iemand maar kom dan ook met onderbouwde argumenten en feiten aanzetten ipv de spottende manier van praten die je o.a hierboven gebruikt.
Bedoel dit niet als aanval maar het valt me gewoon op.

Kan dit eigenlijk alleen maar bevestigen. Vaak gedacht dat het met wat cultuurverschil te maken had (Nederlanders nemen minder rap een blad voor de mond en zeggen gewoon vaak rechtuit wat ze denken tegenover wij Belgen die vaak (te) bescheiden zijn) . Maar blijkt dat het niet helemaal zo is precies. Blij dat iemand anders het ook is opgevallen alleszins Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Dolivieira    posted on 10-10-2011 20:29
ZIt wel een kern van waarheid in je hele post, Ash.
Tekhead    posted on 10-10-2011 20:38
Poster: Sebasz

Je moet mijn woorden niet uit z'n context rukken, heb nooit gezegd dat hij Koning is, ben trouwens republikein en heb het niet zo op koningen begrepen Winking my eye

Je bent de derde al die zegt dat hij z'n produkten en idee?n gejat heeft, en je bent de derde ook die me niet kan antwoorden op m'n vraag van wie hij gejat heeft, en wat hij gejat heeft ! Is eerder andersom !

Wat betreft die prijsvergelijkingen bedoelde ik dus ook dat prijsvergelijking ?makkelijker is te maken bij bedrijven die enkel eigen merknaam computers verkopen dan een PC handel waar ze Kloon computers samenstellen ?en verkopen, zo duidelijk genoeg, begrijp je nu eindelijk wat ik bedoel geachte weledele heer ?
Ik tracht niet recht te trekken wat krom is, jij daarentegen probeert het verhaal Apple/jobs te marginaliseren als een ordinaire dief en een copycat bedrijfsleider.

226 Users online: 159 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 39.711
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.947.003