R.I.P. Steve Jobs (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tekhead    posted on 06-10-2011 22:34
Vandaag 06/10/11 werdt door Apple inc. ?het overlijden aangekondigd van de oprichter en ere-voorzitter Steve Jobs.
Alhoewel zijn overlijden niet echt onverwacht kwam, blijft het toch wel een schokkend gebeuren, wetende dat hij al 2x kanker overwonnen had, en nu hij weer een strijd tegen een andere kanker verloren heeft, een strijd die hij niet meer kon winnen.

Steve Jobs en Apple Macintosh hebben voor een ware revolutie gezorgd in de informatica, muziek, film, communicatie en multimedia-wereld, zijn i... produkten zorgde steeds weer voor een hype bij zijn trouwe achterban, maar ook de grootste septici gingen allemaal 1 voor 1 overstag voor 1, of voor al z'n produkten, en eens een Apple produkt, altijd Apple produkten waren voor Steve Jobs allang geen utopie meer.
Telkens weer ?werden zijn innoverende produkten gecopieerd door andere grote fabrikanten die zo ook een graantje wilde meepikken, maar hoe hard zij ook probeerden, geen enkele fabrikant is er in geslaagd om zelfs nog maar in de verste verte een vergelijkbaar produkt op de markt te brengen dat evenveel succes als het Apple produkt had of heeft, dat alleen is al uniek.
Innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid, compactheid en zeker ook schoonheid overtuigde mij en miljoenen andere mensen tot aankoop van zijn produkten, en het was telkens weer halsreikend uitkijken naar de voorstelling van weer een nieuw(e) en innoverend produkt(en) en daar wilden de liefhebbers graag de juiste prijs voor betalen. Dit alles samen hebben ervoor gezorgd dat Forbes en andere toonaangevende financieeele tijdschriften en experten Apple Macintosh tot meest waardevol bedrijf ter wereld van 2011 hebben verkozen.
Steve Jobs blijft voor altijd 'the man, who put internet into our pocket' het ga je goed daarboven ouwe rakker.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about R.I.P. Steve Jobs ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 06-10-2011 22:40
Ik wist helemaal niet dat hij zo ziek was, schrok wel even toen ik het nieuws las.
Tekhead    posted on 06-10-2011 22:50
kanker aan z'n Pancreas, hervallen, was 2de maal al.
Drumworks    posted on 06-10-2011 22:53
RIP, erg veel respect voor deze man, zonder hem was apple niet geworden wat het nu zou zijn. bovendien heeft hij gewoon gezorgt dat de ontwikkelingen van multimedia veel sneller gingen als bij andere merken en hier ben ik hem zeer dankbar voor!! het ga je goed Steve!!
The beats are still banging :)
Tekhead    posted on 06-10-2011 23:17
Heb net een extra uitzending bekeken op VTM over de persoon Steve Jobs, erg aangrijpende en indrukwekkende weergave van de Persoon Steve Jobs en z'n Visie en verwezelijkingen. Diep, zeer diep respect voor deze man.
Estacy    posted on 06-10-2011 23:28
overigens toen hij in 96 CEO werd van Apple, stopte hij per direct alle liefdadigheid van Apple, en heeft sinds geen cent daaraan uitgegeven, ondans de 40 miljard euro waar Apple bovenop zit.

toch jammer dat ie dood is, zonder hem zal Apple niet zo veel zijn, hij was toch de brains. dit is wel een mooi voorbeeld hoe een organisatie/bedrijf nooit van 1 persoon afhankelijk moet zijn. ?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-From-Dutch    posted on 06-10-2011 23:30
r.i.p. zonder hem zou de smartphone zo als we die nu kennen nooit hebben bestaan, of tablets en( dacht ik) ook de computer muis niet maar dat weet ik niet zeker. iniedergeval dikke respect voor deze man en zijn daden
music is a religion
Dolivieira    posted on 06-10-2011 23:41
Poster: Lucalicious
Ik wist helemaal niet dat hij zo ziek was, schrok wel even toen ik het nieuws las.

Dan heb jij je ogen in je zak zitten want het was duidelijk te zien.

Maar hij verdiend heel veel respect en RIP. Maar ik denk dat hij nog zeker voor 5 jaar nieuwe snufjes voor ons heeft. Z?n persoon is net een artiest die heb na zijn dood ook nog nummers liggen die uitgebracht kunnen worden. Ik hoop alleen dat Tim Cook en consorten ook op de juiste manier en timing dingen kunnen brengen dat er een hype er om ontstaat.

Eb inderdaad de computer muis komt ook van hem af.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 06-10-2011 @ 23:47:50 (100%)
Tekhead    posted on 07-10-2011 00:14
Poster: Estacy
overigens toen hij in 96 CEO werd van Apple, stopte hij per direct alle liefdadigheid van Apple, en heeft sinds geen cent daaraan uitgegeven, ondans de 40 miljard euro waar Apple bovenop zit.

toch jammer dat ie dood is, zonder hem zal Apple niet zo veel zijn, hij was toch de brains. dit is wel een mooi voorbeeld hoe een organisatie/bedrijf nooit van 1 persoon afhankelijk moet zijn. ?

Toen hij Apple weer overnam, was het bedrijf zo goed als bankroet, en moest er onmiddellijk gesanneerd worden, en niet de giften aan liefdadigheid want die waren er toen ook niet. Apple zelf deed niet aan liefdadigheid, jobs zelf wel, net als Bill Gates dat doet.
Het is dankzij zijn aangeboren talenten en uitdrukkelijke visie dat Apple geworden is tot wat het nu is, maar dat heel Apple niet kan overleven zonder hem vind ik wat te voorbarig, het is al langer geweten, dat de dagelijkse bezigheden door Cook e.a. topkaderleden uitgevoerd worden, met zijn dood verdwijnt wel de figuur Jobs, maar niet de ziel en geest van hem, daarvoor heeft hij de Apple Academy gesticht.
RAS    posted on 07-10-2011 04:12
Kom op zeg. E?n persoon is dood. Een persoon die goed leiding kon geven en een grote invloed had. Maar hij schud niet al zijn idee?n uit zijn eigen mouw. Hij zal een heel team om zich heen gehad hebben en dat team is niet in ??n keer dood. Apple kan zich prima redden zonder Jobs, anders was het nooit het bedrijf geweest dat nu zo groot is. Ook zonder Jobs was het groot geweest. Misschien 15% minder groot, maar meer had het niet gescheeld.
bambamstudio    posted on 07-10-2011 08:40
Ik vindt ook alle reacties overdreven. Zeker toen ik huilende mensen met kaarsjes voor een Apple store zag staan op TV.?

Er gaan dadelijks mensen dood aan kanker helaas, en daar zitten ook mensen bij die goede dingen deden voor de samenleving, vrijwilligerswerk, artsen die zelf levers proberen te redden etc etc etc, en daar worden geen tweets aan besteed, wordt geen journaal bericht over gemaakt.

Ik zag 1000e RIP-tjes voorbij komen op sicoa media, 2-3 tweets later was het weer dollen op twitter. Hoe betrokken ben je dan...

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 07-10-2011 @ 08:42:02 (19%)
djcanta    posted on 07-10-2011 09:13
heel heftig.. toevallig dat 't net gebeurde na de lancering van de iPhone 4S (waar de iPhone5 echt werd verwacht...)

Een hoop mensen eerst teleurgesteld dat er geen iPhone5 was, daarna waren diezelfde mensen in rouw vanwege de dood van Steve Jobs. Het lijkt bijna een net-zo-geniale-marketing stunt als rondom de dood van een artiest (Amy Winehouse, Michael Jackson etc). 't Is jammer dat hij is overleden, vooral voor de mensen direct om hem heen. 't Plan dat hij zich zou terugtrekken is al jaren klaar en sinds augustus uitgevoerd, Apple zal wel zonder hem moeten kunnen. Ik denk dat de laatste die er mee in z'n maag zit hij zelf is, als je die toespraken van hem hoort. Hij was er al klaar voor.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
LouisCasper    posted on 07-10-2011 09:33
Poster: RAS
Kom op zeg. E?n persoon is dood. Een persoon die goed leiding kon geven en een grote invloed had. Maar hij schud niet al zijn idee?n uit zijn eigen mouw. Hij zal een heel team om zich heen gehad hebben en dat team is niet in ??n keer dood. Apple kan zich prima redden zonder Jobs, anders was het nooit het bedrijf geweest dat nu zo groot is. Ook zonder Jobs was het groot geweest. Misschien 15% minder groot, maar meer had het niet gescheeld.

Hoe verklaar je dan dat het bedrijf, toen Jobs eruit gegooid werd, bijna failliet ging en toen hij weer terugkwam hij het bedrijf binnen een paar jaar leidde tot het meest waardevolle bedrijf van de wereld? Zonder Jobs was er geen iPod, geen iPhone en geen iPad.
http://www.louiscasper.com
bambamstudio    posted on 07-10-2011 09:40
teleurgesteld dat er geen iPhone5 is? Als de 4S 5 genoemd hadden had er niemand geklaagd er was Apple de held....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
OneSoul    posted on 07-10-2011 09:58
We lost one of the greatest minds?
we've ever seen here on Earth...
Play the music, not the instrument.
djcanta    posted on 07-10-2011 10:32
@ Bambam - De iPhone5 aankondiging zal straks voor alle 'fans' de verlossing zijn en dan is iedereen de elende weer vergeten. Als ze de iPhone 4S en de iPhone 5 tegelijk aan zouden kondigen dan is de 4S minder interessant. Pure marketing als je 't mij vraagt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
OneSoul    posted on 07-10-2011 10:42
Volgens mij mogen we al blij zijn met de iPhone 4S, er zitten heel wat leuke snufjes op namelijk, degene die zeggen dat het de moeite niet is, zijn mensen die wss de voorstelling ervan niet gezien hebben...
De meesten hadden misschien meer verwacht, maar iOS 5 maakt alles wat de iPhone 4S ontbreekt direct terug goed...

En wat de iPhone 5 betreft, daar mogen we nog een jaartje op wachten.
Tekhead    posted on 08-10-2011 18:26
Poster: bambamstudio
Ik vindt ook alle reacties overdreven. Zeker toen ik huilende mensen met kaarsjes voor een Apple store zag staan op TV.?

Er gaan dadelijks mensen dood aan kanker helaas, en daar zitten ook mensen bij die goede dingen deden voor de samenleving, vrijwilligerswerk, artsen die zelf levers proberen te redden etc etc etc, en daar worden geen tweets aan besteed, wordt geen journaal bericht over gemaakt.

Ik zag 1000e RIP-tjes voorbij komen op sicoa media, 2-3 tweets later was het weer dollen op twitter. Hoe betrokken ben je dan...

zo is dat nu eenmaal, bekende mensen mogen geen scheet laten of heel de wereld weet het, en andere die 3x nuttiger werk hebben geleverd wordt nooit over gepraat.
In Jobs zijn geval is het toch logisch dat er veel melding wordt over gemaakt omdat hij toch wel het een en ander verwezelijkt heeft met revolutionaire produkten. Ook als CEO heeft hij hoge ogen geworpen, van een bijna failliet bedrijf in enkele jaren tot meest valuable company, en dan daarmee Microsoft van de troon gestoot, iets wat voor enkele jaren een utopie leek. Daar hij zich op zijn dood uitgebreid heeft kunnen voorbereiden zal Apple wss ook zonder jobs kunnen stunten, en om de toekomst min of meer te kunnen vrijwaren heeft hij ook een Apple Academy gesticht.
OneSoul    posted on 09-10-2011 13:12
Het is en blijft een geniaal persoon Happy, laughing
venzi    posted on 09-10-2011 13:17
was* =p
OneSoul    posted on 09-10-2011 13:26
Ja oke Winking my eye
RAS    posted on 09-10-2011 14:00
Poster: Look
Hoe verklaar je dan dat het bedrijf, toen Jobs eruit gegooid werd, bijna failliet ging en toen hij weer terugkwam hij het bedrijf binnen een paar jaar leidde tot het meest waardevolle bedrijf van de wereld? Zonder Jobs was er geen iPod, geen iPhone en geen iPad.

Dat verklaar je gewoon met een nieuwe leiding in het bedrijf. Of dat nu Jobs is of een ander. Tuurlijk is de ??n beter dan de ander en ze hadden ook een goeie nodig om niet failliet te gaan, maar die iPod was er echt wel gekomen hoor, ook met een ander. En denk je nu echt dat Jobs persoonlijk verantwoordelijk is voor zowel de iPod, iPhone en iPad?

Overigens vind ik alleen de iPod daadwerkelijk revolutionair, met die draaicirkel. De iPhone en iPad kunnen me gestolen worden. Dat zijn gewoon goed in de markt gezette producten die al lang bestonden. Jammer dat de nieuwste iPods die draaicirkel niet meer hebben.
User edit by RAS on 09-10-2011 @ 14:02:57 (20%)
venzi    posted on 09-10-2011 14:20
Poster: RAS
Poster: Look

En denk je nu echt dat Jobs persoonlijk verantwoordelijk is voor zowel de iPod, iPhone en iPad??

jahHappy, laughing

TimmyV    posted on 09-10-2011 16:31
@ RAS: Hij is inderdaad verantwoordelijk voor de iPod, iPhone en iPad.
Let's go f*cking mental
Sebasz    posted on 09-10-2011 17:12
Poster: OneSoul
Het is en blijft een geniaal persoon Happy, laughing

nou als je je heil gaat zoeken in alternatieve geneeskunde ben je voor mij niet meer zo'n genie hoor :'D

Poster:?TimmyV
@ RAS: Hij is inderdaad verantwoordelijk voor de iPod, iPhone en iPad.

Beetje na?ef als je denkt dat hij in zijn eentje daar verantwoordelijk voor is
Mod edit by Sebasz on 09-10-2011 18:05 (9%)
RAS    posted on 09-10-2011 17:36
ja, behoorlijk na?ef. Jullie geloven natuurlijk ook dat iedere artiest zijn eigen nummers produceert.

224 Users online: 119 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 42.722
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.950.014