rekordbox importeren/exporteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MatthiasDB    posted on 05-10-2011 20:14
Dames, Heren

ik heb recent een nieuwe laptop gekocht, nu had ik graag al mijn aangemaakte playlists van mijn oude laptop overgezet naar mijn nieuwe (heb heel wat playlists en wil deze niet allemaal terug opnieuw gaan aanmaken).
Ik heb de functie 'importeren - Afspeellijst' gevonden voor de bestanden *.m3u, *.pls en *.m3u8.
Echter vind ik nergens op mijn oude laptop (rkrdbox 1.5.0) een degelijke EXPORT functie voor playlists... (buiten eentje die enkel een *.xml bestanden aanmaakt wat ik adn weer niet kan importeren)

is dit over het hoofd gezien? is er ooit nagedacht over het feit dat mensen van laptop zouden kunnen wisselen en graag hun playlists mee overzetten? (in itunes kan dit toch...)

Ik heb ook getracht mijn playlists gewoon van mijn usb stick terug te importeren naar rekordbox (een beetje de omgekeerde wereld dus), maar dit wil hij niet doen omdat hij zegt dat de muziekstukken niet in de verzameling voor komen (terwijl ik alle muziek al geimporteerd heb...)

weet er iemand de oplossing om alle aangemaakte playlists van mijn oude laptop over te zetten naar mijn nieuwe?

alvast bedankt!

What do you think about rekordbox importeren/exporteren ??

Vote :   

RAS    posted on 05-10-2011 20:34
Ik ben geen rekordbox expert, maar heb me er al wel in verdiept. Ben ook bezig zo langzamerhand een mooie collectie in rekordbox op te bouwen. De eerste vraag die ik mij gesteld heb voordat ik daarmee begonnen was: 'Hoe zorg ik dat ik eventueel de database weer ergens anders in kan zetten?'

En toen liep ik dus gelijk tegen die beperking van rekordbox op. Volgens mij voorziet rekordbox hier namelijk niet in. De oplossing, die voor jou dan nu te laat komt, is om alles ??rst in iTunes te zetten. Van iTunes kun je namelijk makkelijk exporteren naar rekordbox, maar misschien nog veel belangrijker, ook naar 1001 andere muziekprogramma's.

Een tip voor de toekomst dus. Cue-points red je er helaas niet mee Unhappy. Erg jammer en vrij kortzichtig van pioneer dat hier geen rekening mee gehouden word.
User edit by RAS on 05-10-2011 @ 20:37:54 (1%)
maarten_geurts    posted on 05-10-2011 23:07
Huh, volgens mij moet je gewoon een usb dataschijf eraan hangen, playlisten naar toe kopieren en dan aan de nieuwe hangen. Dan ga je naar devices, playlisten, rechter muisknop, importeren en dan komt de playlist weer in de nieuwe computer.?

Dan kan het zijn dat je mappenstructuur van de nieuwe pc er iets anders uitziet dan de oude. Handigste is dat je je muziek op dezelfde plaats neerzet als op je oude pc. dus bijvoorbeeld c:/data/music

Kan of lukt dat niet dan kun je via bestand/ontbrekende nummers beheren de nieuwe locatie van de muziek aanwijzen.

Ik gebruik trouwens i-tunes (bijna) niet. Maar nu i-cloud eraan komt ga ik me daar ook maar eens in verdiepen.
Cyspoz    posted on 05-10-2011 23:41
Je kan de database van Rekordbox migreren naar je nieuwe PC. Enige eis is wel dat de muziek op de zelfde plaats staat. Check het Pioneer Forum voor meer informatie, er bestaat namelijk een 'offici?le' migratie thread.
djcanta    posted on 06-10-2011 08:59
wat je 't beste kan doen is werken vanuit iTunes en dat centraal houden. Als je je iTunes bibliotheek deelt met meerdere computers dan werkt dit sowieso ook goed. Vanuit iTunes kan je playlisten aanmaken in Rekordbox en dan mee nemen naar een andere computer en dan die playlisten weer exporteren naar een andere PC / MAC. Is dat wat je wil of was je van plan om je REKORDBOX-schijf/stick bij een vriendje aan een PC te hangen en dan over te zetten? Dat gaat namelijk niet goed werken. Dan moet je de losse MP3's op je stick / schijf opzoeken en over slepen.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
DonBasco    posted on 06-10-2011 15:41
Ik zat ook al met dit probleem.

Jullie oplossing om vanuit I-Tunes te beginnen lost niet het probleem op van de 'history' playlists.
Deze worden aangemaakt door Rekordbox zelf tijdens het draaien dus die raak je dan sowieso kwijt.

Het lijkt me ook niet al?te moeilijk qua development om de playlist te kunnen exporteren. Denk dat we er maar even massaal om moeten gaan vragen bij Pioneer, dan gaan ze er wel mee aan de slag Smile
Cyspoz    posted on 06-10-2011 22:50
Volgens mij moet de topic starter eerste even duidelijk maken wat hij nu eigenlijk wil. Want ik lees in zijn post dat hij een migratie wil doen van de gegevens van de ene Rekordbox installatie naar de andere. Terwijl de rest over losse import/export van muziek blijft praten.
MatthiasDB    posted on 07-10-2011 09:34
als de topicstarter in zijn beginpost zet dat hij alles wil migreren van de ene laptop naar de andere, met behoud van alle playlists ooit aangemaakt, dan vermoed ik dat hij dat ook wil *ahum*

als de rest over bananen begint te praten, who gives a damn... de vraag bovenaan staat bovenaan geformuleerd, dat is wat ik wil.

het lijkt trouwens wel dat rekordbox de playlists niet op basis maakt van de nummers uit de library, maar ook rechtstreeks van de fysieke locatie op de schijf neemt (dus geen soort van interne verwijzing)

want dan mag ik nog alle nummers hebben geimporteerd in de 'grote bak', als ik dan een playlist overhaal via mijn rekordbox usb stick zegt hij nog steeds 'geen overeenkomstige nummers in de bibliotheek gevonden' terwijl ze er allemaal staan... dit is wel een MAJOR ISSUE als je het mij vraagt!
Cyspoz    posted on 07-10-2011 13:33
Je hoeft maar twee dingen te doen. Zet de muziek over van laptop oud naar laptop nieuw en zorg dat het pad hetzelfde blijft. Dus D:\muziek blijft D:\muziek. Daarnaast moet je de migratie guide voor Rekordbox volgen welke nog op het oude Pioneer forum staan: Migrating Rekordbox.

This is an old Topic

No new postings for 4.970 days.
 Post CommentThat would be 165.7 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

47 Users online: 7 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 7.935
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.887.322