Reciever yamaha met pa boxen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 04-10-2011 15:33
Goedendag,
Ik heb thuis een yamaha reciever staan en deze gekocht met speakers dit is een Hi-Fi versterker.
Nu is mijn vraag kunnen hier 2x magnat soundforce 1200 boxen op en een omnitronic BX 1550 subwoofer op aangesloten worden? of is dit schadelijk voor appratuur?
Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Reciever yamaha met pa boxen ??

Vote :   

Rusafli    posted on 04-10-2011 16:13
Aansluiten kan altijd, maar of het verstandig is hangt af van o.a. hoeveel watt rms je versterker is, hoeveel watt rms je speakers zijn. Hoeveel speaker aansluitingen je versterker heeft. etc etc.
En ga je er hard mee draaien of gewoon lekker rustig ?
RemcoRelion    posted on 04-10-2011 16:17
Me versterker is 100 watt rms.
De speakers zijn 130 watt rms en de subwoofer 400 rms
Het is voor op me kamer van 3.30*3.40
Dus het zal nooit volop gezet worden.
Unidentified    posted on 04-10-2011 16:40
Normaal wel, als je maar rekening houdt met de impedantie van je speakers. Ik heb hier zelf een Yamaha receiver staan, ook aangesloten op 2 pa speakers en dit werkt voorlopig nog altijd goed?Smile
RemcoRelion    posted on 04-10-2011 16:51
Mischien domme vraag maar wat houdt impedantie precies in?
Unidentified    posted on 04-10-2011 16:55
Dat is de weerstand die moet overwonnen worden o je speaker in beweging te zetten. Als deze hoger ligt dan de impedantie die je versterker aankan (bv speakers van 8Ohm op een versterker van 4Ohm) dan moet je versterker 'te veel werken' en ga je hem kapot draaien. Gebruik je speakers met een te lage impedantie of weerstand, dan vloeien de stromen te snel door je versterker, wordt hij te warm en ga je hem ook kapot spelen.?
Waarschijnlijk staat op de achterkant van je receiver welke weerstand je speakers mogen hebben (ik denk 8Ohm bij dubbel gebruik en 4Ohm bij enkel gebruik). Ook op de achterkant van je speakers staat vaak welke weerstand deze hebben, dus even opzoeken en kijken of je ze mag aansluiten
RemcoRelion    posted on 04-10-2011 17:01
Dubbel gebruik is met 2 speakers neem ik aan en enkel met 1 speaker?
Wat als ik dan 2.1 wil gebruiken?
RemcoRelion    posted on 04-10-2011 18:59
ik heb gekeken op me versterker en daar stond onder impendance ofzo weet niet precies maar imdepantie in het engels tenminste maar goed daar stond dat 6 ohm is.
Dan moet er dus speakers van 6 ohm op? en een subwoofer van 6 ohm?
dit staat op de officele site van yamaha
Ik heb een yamaha RXv363
Zou iemand mij kunnen vertellen of er een
Magnat soundfore 1200 2x
4-8 ohm en 130 rms watt op kan met een omnictronic BX-1550 subwoofer van 8 Ohm en 400 watt rms op kan?
hier onder staan 2 dingen over de yamaha versterker van de yamaha site
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): 105W x 5
Standard Power RMS (8 ohms, 20-20.000Hz): 100W x 5
User edit by RemcoRelion on 04-10-2011 @ 19:07:07 (100%)
Estacy    posted on 05-10-2011 11:33
Poster: Unidentified
Als deze hoger ligt dan de impedantie die je versterker aankan (bv speakers van 8Ohm op een versterker van 4Ohm) dan moet je versterker 'te veel werken' en ga je hem kapot draaien.

niet helemaal waar, hogere weerstand mag, lager niet. 8 ohm boxen op een 4 ohm versterker kan, maar andersom niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoRelion    posted on 05-10-2011 14:04
Dus ik kan rustig een subwoofer van 8 ohm op me versterker van 6 ohm denk ik daar ben ik nog niet helemaal uit er worden 3 verschillende waardes aangegeven maar kan er dus rustig op aangesloten worden zonder druk te maken dat stuk gaat?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

281 Users online: 141 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 69.286
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.323