Beatmatchen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 03-10-2011 20:39
Ten eerste sorry dat ik momenteel zoveel topics open maar,

Ik ben momenteel bezig met beginselen van het DJ-en te leren. Ik hou nou eenmaal erg van muziek
Maar ik heb een probleem ik probeer te beatmatchen en laat 1 kanaal via speaekers lopen en andere via koptelefoon.
Is dit een goede manier om het te leren? Want ik vind het erg moeilijk om te horen of het gelijk loopt. Ik weet dat dit vrij moeilijk is en niet zomaar leert maar is het een goede manier om zo te oefenen? of is het beter beide via speakers of koptelefoon te laten lopen?

En is er een manier om te horen of je nummer goed matchen? Dus een controle of het lukt?
Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Beatmatchen ??

Vote :   

niiicola    posted on 03-10-2011 20:50
Oefenen oefenen oefenen. Het is niet makkelijk:P Je doet het op de goeie manier hoor. Maar het duurt echt lang voordat je het door hebt Happy, laughing
Gewoon.
RemcoRelion    posted on 03-10-2011 20:52
OkSmile dankje voor snelle antwoord
Dan ga ik heel veel oefenen tot dat het goed lukt
niiicola    posted on 03-10-2011 20:54
Haha succes ermee. Wat je ook kan doen is bijde kanalen door de koptelefoon doen, dit is niet altijd even handig maar in het begin is het dan makkellijker te begrijpen waar je naar toe moet gaan.
Gewoon.
RemcoRelion    posted on 03-10-2011 20:58
Ik heb dit geprobeerd maar het ene kanaal is veel luider dan me andere dus dan is vrij moeilijk om echt goed te horen welke nou sneller en welke trager gaat
Erg bedankt en nu maar hopen dat ik ooit verder kom dan slaapkamer djSmile
OneSoul    posted on 03-10-2011 21:02
Als de BPM's te ver uit elkaar liggen, is het moeilijk te beatmatchen vind ik, dan klinkt het nummertje niet meer, hoe lossen jullie dit op?
Play the music, not the instrument.
RemcoRelion    posted on 03-10-2011 21:09
dit vind ik idd wel een goede vraag. Ik vraag me dit wel al tijd af
Ik zou wel mooi vinden als iemand hier een antwoord op weet
Bonchanoize    posted on 03-10-2011 21:16
Sommige cd-spelers hebben key lock, waardoor de pitch niet verandert als je het nummer versnelt of vertraagt. En als de bpm's veel verschillen, draai je er eerst een paar nummers tussen, waardoor je de bpm geleidelijk kan versnellen/vertragen
Let the magic begin
Danielvb    posted on 03-10-2011 21:17
Hoe ver is ver? Als in 128bpm (house) naar 150bpm (hardstyle). Dit beatmatch ik zelf nooit. Ik cue het hardstyle nummer op een goede plek. Dan fade/filder ik de house eruit en knal ik hardstyle erin. Je kunt eventueel ook de house loopen, dan heel kort lopen en omhoog pitchen en dan hardstyle(of eventueel gewoon een house nummer) erin knallen.

Als je bijv: 127 en 133bpm wil mixen, zou je beide nummers op 130 kunnen zetten.

@TS: wat ik zelf het fijnste vind is om beide nummers over de headphone te hebben. Wel zorgen dat het volume goed is. Bedenk wel dat een intro vaak lager volume is. Dus dan zorg ik dat de balance tussen cue en master goed is.
RemcoRelion    posted on 03-10-2011 21:24
Wat houdt key lock dan precies in?
Want ik heb het wel op me cd speler maar als ik dat aanzet en pitch verander gaat ie wel sneller
Ik denk dat ik persoonlijk wel lekkerste ga vinden om 1 kanaal via hoofdtelefoon voor te beluisteren en dan te gaan beatmatchen maar dat zal wel heel veel oefenen worden voordat dit goed lukken gaat
Bedankt voor de tip over mixen van house en hardstyle of eventueel andere genre neem ik aan.
Bonchanoize    posted on 03-10-2011 21:47
Van House rechtstreeks naar hardstyle zou ik nooit doen, misschien eerst overgang via 90's/retro.
Key Lock voorkomt niet dat de snelheid van een nummer verandert (dat zou stom zijn), maar het zorgt ervoor dat de pitch van een nummer niet verandert naar gelang je het nummer versnelt/vertraagt
Let the magic begin
maartenw    posted on 03-10-2011 21:52
beatmatchen: zet van allebei de cdspelers de bmp gelijk. Met de pitch. zet een kanaal open (de muziek loopt namelijk altijd als je dj bentCool). Doe nu op je koptelefoon allebei de kanalen aanzetten. Nu moet je aan de grote ronde op de cd speler gaan draaien totdat de beats gelijk lopen. Dan kan je kanaal 2 er dus bij doen. Want dan lopen ze gelijk. Dit is het begin van beatmatchen.
RemcoRelion    posted on 03-10-2011 21:52
OkHappy, laughing
Dankje voor de informatie
Het is toch wel grappig hoeveel er allemaal te leren valt over het dj-en
Lucalicious    posted on 03-10-2011 21:52
om te oefenen vond ik het trouwens fijner altijd om lekker allebei over de speakers te gooien, dan hoor je beter hoe het klinkt, en hoor je vaak ook beter wat je fout doet.
Xarltuz    posted on 03-10-2011 21:56
wat ook kan het handig zijn is dat je eerst oefent met 2 nummers met de zelfde bmp,
zodat je leert werken met de jog, en dan kan je geleidelijk aan leren werken met de pitch...
het is een kwestie van veel geduld en veel oefenen, kzou zeggn succes!

ps: ik mix met beide nummers in mijn hoofdtelefoon, wel zet ik de knop meer naar de kant van CEU dan naar de kant van de master, dit moet je zelf wat uitzoeken wat het makkelijkst gaat voor jezelf.
maartenw    posted on 03-10-2011 21:58
Poster: Xarltuz
wat ook kan het handig zijn is dat je eerst oefent met 2 nummers met de zelfde bmp,
zodat je leert werken met de jog, en dan kan je geleidelijk aan leren werken met de pitch...
het is een kwestie van veel geduld en veel oefenen, kzou zeggn succes!

ps: ik mix met beide nummers in mijn hoofdtelefoon, wel zet ik de knop meer naar de kant van CEU dan naar de kant van de master, dit moet je zelf wat uitzoeken wat het makkelijkst gaat voor jezelf.

ja wat is daar nou precies het verschil tussen? met je koptelefoon... tussen die cue en master?
Xarltuz    posted on 03-10-2011 22:03
Poster: maartenw
ja wat is daar nou precies het verschil tussen? met je koptelefoon... tussen die cue en master?

simpel, draai je de knop helemaal naar master hoor juist het zelfde als wat er door je spreakers speelt.
draai je hem naar ceu is dat om voor te beluisteren uiteraard... maar je kan hem ook in het midden plaatsen dan
hoor je het allebei, en vind ik persoonlijk het beste om te beatmatchen.
Tekhead    posted on 03-10-2011 22:09
oeps dubbelpost
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 03-10-2011 @ 22:12:18 (89%)
Tekhead    posted on 03-10-2011 22:11
dat doe ik enkel 'savonds, overdag is dat met 1 oor via monitor speaker en ander oor via HP.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bonchanoize    posted on 03-10-2011 22:26
Of je de knop meer naar Cue of master draait, maakt op zich niet veel uit. Het meeste heeft te maken met gewenning. De mijne staat altijd volledig naar cue. Als ik beide kanalen wil horen zet ik gewoon beide op de cue, dat vind ik het meest overzichtelijk
Let the magic begin
Danielvb    posted on 03-10-2011 22:53
Poster: Tekhead
dat doe ik enkel 'savonds, overdag is dat met 1 oor via monitor speaker en ander oor via HP.

Dat vind ik vrij lastig om in elk oor een ander geluid te horen om zo te beatmatchen. Wat me wel lukt is om cue/master in ene oor. en dan de speakers via andere oor.

Maar eventueel tips om te oefenen met 1 oor cue en andere oor master? wel is geprobeerd maar het match nooit echt precies.

This is an old Topic

No new postings for 4.971 days.
 Post CommentThat would be 165.7 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

136 Users online: 24 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 4.616
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.741.131