Rare brom subwoofer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 02-10-2011 16:21
Hallo ik heb thuis een yamaha set staat gewoon als set gekocht maar soms als ik de bass wat hoger draai op me subwoofer en ik ben aan het draaien thuis dan komt er een rare brom dus dat de bass zeg maar vervormt en ik denk dat dus de bass te zwaar is maar het lijkt me dat dit niet hoor te kunnen?
Wat is het probleem denken jullie en wat kan ik er aan doen?
Hij staat redelijk dicht bij de muur
Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Rare brom subwoofer ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 02-10-2011 17:54
dan staat ie waarschijnlijk idd gewoon te hard, waardoor je woofer het niet meer aankan.
RemcoRelion    posted on 02-10-2011 17:56
Maar het lijkt mij dat een product toch wel op ze max moet gezet kunnen worden?
Hij heeft overigens de geest gegeven dus gaat morgen voor 2e keer voor zelfde reden terug naar winkel
Nu stopte hij pas toen ik hem zachter gezet had
Lucalicious    posted on 02-10-2011 17:59
kennelijk zet jij hem dan over z'n max heen, want dan gaat een woofer brommen Winking my eye
RemcoRelion    posted on 02-10-2011 18:23
Ik heb niet veel verstand van speakers denk ik maar het lijkt mij als er een knopje opzit en je draait die tot ze verst dat ie dat aan moet kunnen?
Zeker in een set lijkt het mij raar dat je een subwoofer kan opblazen aangezien in een set verwacht ik dat het op de versterker is afgesteld
Estacy    posted on 02-10-2011 18:35
tis heel normaal hoor. die volume knop voor de subwoofer is ook niet bedoeld om voluit te zetten als je volume al hoog staat. gewoon zachter zetten voortaan, of een dikkere set kopen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoRelion    posted on 02-10-2011 19:46
Weer wat geleerd vandaag dan.
Ik ga morgen kijken of subwoofer gerepareed kan worden en anders nieuwe speakers halen die wat zwaarder zijn
stefanmplayer    posted on 02-10-2011 21:06
als jij een actieve sub hebt moet je even opletten hoe je je gain achterop zet: vaak staat de gain knop bij stand:
''12 uur'' al op 0 dB dus als je hem verder opendraait en je stuurt op je mixer ook nog op 0 dB (of meer!!!) uit, dan jaag je hem idd al gauw over de nek.

verder: over dat hij pas niets meer deed toen hij zacht of uit stond: ik heb het wel eens meegemaakt dat een speaker langdurig overbelast is geweest en zodanig heet is geworden dat er bepaalde cmponenten zijn gesmolten, als de speaker in beweging blijft houdt een kwaliteitsspeaker dit wel even vol maar zodra je hem dan uitzet of zachter zet zet die speaker zich moervast en kun je hem afschrijven.

gee idee of dit bij jou geval ook zo is maar het zou zomaar kunnen toch? misschien heb je er wat aan.
niiicola    posted on 02-10-2011 21:08
Het klinkt raar maar weet je wat het ook kan zijn. Dat je laptop/pc voeding op hetzelfde stekkerblok aangesloten is als je subwoofer/versterker. Dan krijg je ook een brom. Moet je maar eens de voeding uit je computer halen. Misschien dat dat je probleem is.
Gewoon.
RemcoRelion    posted on 02-10-2011 21:36
Ik heb passieve met versterker.
Maar het had blijkbaar te maken dat ie te hard ging
Maar waar ik achter kwam na wat zoeken op internet naar me set want ik had versterker en speakers in een set gekocht van yamaha. Maar de versterker is 105 wat en de subwoofer 60 watt dacht ik dus daardoor is ie opgeblazen lijkt me.
Ik heb nu maar de subwoofer van me ouders geleentHappy, laughing een lekkere dikke jbl van 125 watt tot de mijne gemaakt maar waarschijnlijk wordt het nieuw setje speakers met een sub die wat meer vermogen heb
Winston    posted on 02-10-2011 22:06
Hoi kingre, jij bent op het pad om door schade en schande wijzer te worden.

Gain knop van speakers en amplifiers op max zetten is gelijk aan speakers kapot maken. Meestal is 9 uur voldoende om maximaal vermogen te bereiken.
De gainknop regelt niet het maximum vermogen of volume, maar de versterking van het inkomende signaal.
Dus als je een sterk input signaal nog eens maximaal gaat versterken door de gain knop tot het maximum te draaien moeten de speakers boven hun eigen maximum vermogen werken. En dan gaan ze stuk.

Een versterker van 105 W op speakers?60 W is niet zo erg. Maar een 125 W speaker op een 105 W versterker kan juist wel problemen geven.

En als je luid wilt is 125 W nog steeds weinig.
Tic Toc
Estacy    posted on 02-10-2011 22:15
Poster: Winston

En als je luid wilt is 125 W nog steeds weinig.

dat zou ik niet zeggen Winking my eye 125 watt op een efficient (=duur) systeem kan loei hard gaan. ?

maar zoals je al zei, uitkijken met die volume knop.
en je moet een versterker hebben die in de regel 1.5X zo sterk is als je luidspreker. waarom? als je een te zwakke versterker hebt, en je voert het volume op dan kan de versterker gaan clippen, dat veroorzaakt zon vervorming dat je je luidsprekers kapot knalt. op niet al te hoge volumes is dit overigens allemaal geen probleem, dan mag je gerust een kleine versterker pakken.
RemcoRelion    posted on 03-10-2011 13:41
Voor een kamer is 125 watt ruim voldoende zeker met buren en ouders beneden.
Maar is het niet het beste om de subwoofer boven het vermogen te hebben van versterker en de speakers onder vermogen?
Want ik las dat wanneer je subwoofer te weinig vermogen heb je dus die opblaast en bij te veel vermogen speakers weer je tweeters beschadigd
Dus lijkt mij dat wanneer je dus subwoofer boven max watt van versterker doet en speakers minder dat goed moet gaan?
Overigens heb ik een 105 watt versterker zou een setje van 100 watt gewoon normaal werken?
Estacy    posted on 03-10-2011 18:11
door dat clippen gaat je versterker gelijkstroom uitsturen, en dat maakt elke speaker kapot. voor thuis hoef je je hier geen zorgen over te maken als alles op normaal volume blijft.?
en als je een sterke versterker hebt, blaas je niet zomaar een sub op. die zal je ruim voordat ie kapot gaat laten horen dat ie het niet met t volume eens is, zodat je m zachter kan zetten.
RemcoRelion    posted on 04-10-2011 13:43
okHappy, laughing
Bedankt voor de informatie
heeft er iemand ervaring met de

Magnat Soundforce 1200?

User edit by RemcoRelion on 04-10-2011 @ 14:37:23 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.078 days.
 Post CommentThat would be 169.3 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

312 Users online: 184 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 64.934
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.861.971