DJ worden (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meiwand    posted on 02-10-2011 15:02
Beste mensen

Ik heb een vraagje. Ik wil leren draaien. Heeft iemand handige tips hoe je het best kunt beginnen met draaien en wat voor producten je als beginnende DJ het? best kunt kopen.
User edit by Meiwand on 05-12-2011 @ 21:08:32 (28%)

What do you think about DJ worden ??

Vote :   

Meiwand    posted on 06-10-2011 13:27
okeHappy, laughing Jullie kennen vast wel het liedje tonight van pitbull neyo en afrojack. Afrojack heeft dus de beat eigelijk gemaakt maar heeft tog niet de songtekst verzonnen ?
main    posted on 06-10-2011 13:34
geen idee, zou zo maar kunnen dat ie die samen met neyo en pitbull heeft bedacht. maar ga er vanuit dat t t werk is van neyo, pitbull en een shitload aan mensen waarvan je de naam nog nooit gehoord hebt.
Meiwand    posted on 06-10-2011 13:50
Hebben sommige van jullie hier al voor duizende mensen al gedraaid eigelijk : )?
Meiwand    posted on 06-10-2011 15:23
Met hoeveel kanaals mixer zal ik beginnen als beginnende DJ want ik ga morgen een midi controller aanschaffen Happy, laughing Iemand nog advies Happy, laughing ?
User edit by Meiwand on 06-10-2011 @ 20:45:58 (21%)
Thias    posted on 08-10-2011 15:36
Hangt een beetje af van wat je er mee wil gaan doen. Wil je alleen 2 tracks draaien of ook gaan werken met smaples? Met 4 kanalen kan je in ieder geval altijd prima uit de voeten, maar het blijft toch echt wat je denkt dat voor jou het beste gaat werken.
A dj with mixed feelings
Maikelxxl    posted on 08-10-2011 15:37
Poster: Meiwand
Met hoeveel kanaals mixer zal ik beginnen als beginnende DJ want ik ga morgen een midi controller aanschaffen Happy, laughing Iemand nog advies Happy, laughing ?

Gewoon 2 channels

Heb ik ook nog steeds Winking my eye
Meiwand    posted on 09-10-2011 19:24
Ik heb ook een 2 kanaals aangeschaft Happy, laughing Moet eerst maar beatmatchen en timen etc onder de knie krijgen Happy, laughing
mrmagix    posted on 09-10-2011 19:43
Poster: Meiwand
Ik heb ook een 2 kanaals aangeschaft Happy, laughing Moet eerst maar beatmatchen en timen etc onder de knie krijgen Happy, laughing

Great choice. Eerst die basis van voor naar achter en van binnen naar buiten kennen voor je met alle andere dingen begint.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Meiwand    posted on 09-10-2011 19:46
Inderdaad anders word het ingewikkeld Happy, laughing
unox    posted on 10-10-2011 17:21
ik leen gewoon een midi controller van mijn vriend en koop binne kort denk ik een pioneer 800 setje
OneSoul    posted on 10-10-2011 20:14
Ik heb eigenlijk nog een vraagje, ik mag binnenkort draaien op de verjaardag van een vriendin, ik draai op dit moment via mijn pc met Traktor, en ga binnenkort wss een DDJ-T1 kopen.

Geluid en licht regelen ze voor mij. Nu mijn vraag is, weet iemand een goede zaak waar we goedkoop en van degelijke kwaliteit licht kunnen huren, en dit liefst voor ons kunnen opstellen? Liefst in de buurt van Antwerpen!

Mijn 2e vraag, hoe wordt dit juist aangesloten, moeten er kabels van mijn controller naar de lichtsturing gaan, of hoe gaat dit juist in zijn werk, een korte uitleg is voldoende!

Alvast bedankt Winking my eye
Play the music, not the instrument.
mrmagix    posted on 10-10-2011 20:21
Voor een verhuurbedrijf kan ik je niet veel raad brengen. Heb goede ervaring met AED rent maar die zijn niet bepaald goedkoop...

Verder, als je licht huurt, zal het indien gewenst volledig ge?nstalleerd worden en moet dit niet op een eigen controller gezet worden. Vaak nemen ze een controller mee waarmee je gewoon op een knopje moet duwen om een lichtprogramma te starten. Die zijn dan meestal muziek gestuurd, hetzij met een interne microfoon of met een kabeltje naar 1 van je masters. Dat is de goedkoopste setup en zo moet je geen andere mensen aanspreken om LJ te zijn, je kan het gewoon zelf door op een paar knoppen te duwen Happy, laughing.

Een goede raad, ga niet te ver in je keuze van licht. Heel standaard licht (par's) en een paar moonflowers laten vaak de zaal al omtoveren tot een discotheek. Als je overdrijft met licht, ga je rap chaotisch overkomen als de lichtjes op de kermis.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Tekhead    posted on 10-10-2011 21:03
Poster: OneSoul
Ik heb eigenlijk nog een vraagje, ik mag binnenkort draaien op de verjaardag van een vriendin, ik draai op dit moment via mijn pc met Traktor, en ga binnenkort wss een DDJ-T1 kopen.

Geluid en licht regelen ze voor mij. Nu mijn vraag is, weet iemand een goede zaak waar we goedkoop en van degelijke kwaliteit licht kunnen huren, en dit liefst voor ons kunnen opstellen? Liefst in de buurt van Antwerpen!

Mijn 2e vraag, hoe wordt dit juist aangesloten, moeten er kabels van mijn controller naar de lichtsturing gaan, of hoe gaat dit juist in zijn werk, een korte uitleg is voldoende!

Alvast bedankt Winking my eye

In Schoten in de Eethuisstraat zit er een goed bedrijfje die je hiermee kan helpen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
OneSoul    posted on 10-10-2011 21:13
Verjaardag zal wel in de buurt van Wilrijk/Kontich plaatsvinden, maar zal het adres alvast doorgeven Winking my eye
TheMole    posted on 10-10-2011 22:09
Misschien kunt ge ook eens een demo van Ableton afhalen en het daarmee proberen. Dan kunt ge het programma eventueel kopen samen met wat midi controllers bijvoorbeeld een bcr 2000 of een uc33 (Ik weet dat Daft Punk en grote dj's als Surkin en Dj Falcon dit als basis gebruiken). Want met ableton kunt ge ook heel leuke dingen doen. Bv:?http://www.youtube.com/watch?v=pEIV-my2uMY
Zelf ben ik onmiddelijk met draaitafels begonnen maar ik raad het eigenlijk af om nog met vinyl te beginnen tenzij met zo serato dingen zoals A-Trak ze gebruikt.
OneSoul    posted on 11-10-2011 05:24
Ik heb de volledige versie van Ableton 8 op mijn Mac staan Happy, laughing
TheMole    posted on 11-10-2011 16:34
Dan kunt gij er misschien wat meer over vertellen want zelf heb ik niet zo veel ervaring met ableton.
OneSoul    posted on 11-10-2011 18:12
Neen toch niet, een vriend rade het mij aan, omdat die zelf zijn muziek componeert...
Maar ik heb er eigenlijk nog nooit mee gewerkt Winking my eye
Dolivieira    posted on 11-10-2011 18:24
Ik vind draaien met ableton wel heel statisch klinken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
OneSoul    posted on 11-10-2011 18:43
Heb het nog niet geporbeerd, maar ga wss toch traktor gebruiken
Tekhead    posted on 11-10-2011 21:02
er zijn nog meerdere alternatieven dan alleen maar traktor hoor
bambamstudio    posted on 11-10-2011 21:10
Poster: Dolivieira
Ik vind draaien met ableton wel heel statisch klinken.

werkt wel, alleen je tracks warpen is een hele klus om ze daarna te syncen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
OneSoul    posted on 11-10-2011 21:28
Poster: Tekhead
er zijn nog meerdere alternatieven dan alleen maar traktor hoor

Welke stel je nog voor?
Tekhead    posted on 11-10-2011 21:30
Torq, Mixvibes, Virtual dj, ...
OneSoul    posted on 11-10-2011 21:32
Ja ben niet zo goed op hoogte, maar ik vind traktor wel leuk werken, hebben die andere programma's dan meer voordelen?

82 Users online: 19 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 14.642
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.157