Als ik het goed lees is hij toch al een tijd bezig met producen?:P
zou hij daar opeens mee moeten kappen als ie wilt gaan draaien?
Naar mijn mening is de controller vooral een leuk begin aangezien je door middel van de lopende wave form kunt zien hoe de muziek is opgebouwd, ben zelf ooit met vdj begonnen(echter zonder controller maar gewoon met de muis).
Hierdoor begreep ik sneller de maten etc, alles werd heel mooi weer gegeven(al was het niet altijd even correct:P).
Ik denk dat je dus eventueel ook kunt beginnen met een muis en een gedownloade vdj...(hoop dat ik nu geen commentaar over me heen krijg:P maar zolang t voor thuis priegelen is, is t een prima oefening:P)
Daarnaast zou ik ook nog heeeeeeel veel youtube filmpjes kijken, kijken naar tutorials
(neem een heel bekende Ellaskins)
en daarna gewoon mixtapes kijken waar je goed ziet wat ze doen, en proberen alles te begrijpen.
Daarna kun je dan altijd nog veel/weinig geld uitgeven aan een leuk setje, zij he een controller of zij het een set cd-spelers+mengpaneel...
Als je aangeeft wat je er ongeveer aan uit wilt geven weet ik zeker dat je nog genoeg feedback zult krijgen wat een leuk setje voor jou zal zijn