DJ worden (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meiwand    posted on 02-10-2011 15:02
Beste mensen

Ik heb een vraagje. Ik wil leren draaien. Heeft iemand handige tips hoe je het best kunt beginnen met draaien en wat voor producten je als beginnende DJ het? best kunt kopen.
User edit by Meiwand on 05-12-2011 @ 21:08:32 (28%)

What do you think about DJ worden ??

Vote :   

youngbeatsz    posted on 02-10-2011 22:40
eerlijk gezegd is mijn mening dat 13 jaar zelfs te jong is Winking my eye
Bonchanoize    posted on 02-10-2011 22:53
Poster: youngbeatsz
eerlijk gezegd is mijn mening dat 13 jaar zelfs te jong is Winking my eye

Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, maar het is zeker geen vereiste om er te geraken.
David Guetta is begonnen op zijn 19de (correct me if I'm wrong)
Let the magic begin
Meiwand    posted on 02-10-2011 22:55
Even een andere vraagje hoeveel zal afrojack of armin van buuren ongeveer verdienen per optreden. Wil dit gewoon puur uit nieuwsgierigheid weten Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 02-10-2011 22:56
Dat zal in de duizenden euro's zijn
Let the magic begin
mrmagix    posted on 02-10-2011 23:02
Poster: Bonchanoize
David Guetta is echt begonnen op zijn 19de (correct me if I'm wrong)

Let op het woordje echt Happy, laughing.

@ Meiwand
Ik zou zeggen, book hem eens? :D Geef gelijk een leuk feesje voor ons :p
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 02-10-2011 @ 23:03:01 (22%)
AdenFarleigh    posted on 02-10-2011 23:13
Poster: Meiwand
Even een andere vraagje hoeveel zal afrojack of armin van buuren ongeveer verdienen per optreden. Wil dit gewoon puur uit nieuwsgierigheid weten Happy, laughing

Armin heeft wel eens van een Arabier een blanco cheque beloofd gekregen als ie kwam draaien, mocht invullen wat ie wou. Heeft hij afgeslagen, te absurd voor woorden vond hij zelf al..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Danielvb    posted on 03-10-2011 00:05
Las ook een keer in de krant dat armin van buuren ook niet optreed voor (rijke) mensen waarbij twijfelachtig is waar hun geld vandaan komt. Of het eerlijk is verdiend of niet zeg maar. En ik meen ook gehoord te hebben dat hem boeken toch al snel 40duizend kost. Maarja daar zal wel een deel van gaan naar z'n reiskosten :P

Poster: OneSoul
Wat bedoel je met 'Je moet wel een beetje lef hebben'?

Er is altijd een risico dat je apparatuur koopt dat achteraf gewoon zeer slecht blijkt te zijn.
OneSoul    posted on 03-10-2011 07:30
Daarvoor hebben we deze fora dus, om naar meningen van anderen te luisteren, en geen miskopen te doen...
Zoveel ervaren DJ's zijn er hier, dus het zou maar dom zijn hun mening niet te vragen Happy, laughing
Play the music, not the instrument.
Danielvb    posted on 03-10-2011 08:04
ik bedoel met slecht, dat hij niet van goede kwaliteit is en niet persee dat de apparatuur je niet bevalt. Want zo'n forum als dit helpt wel een beetje, je kunt tips krijgen waar op te letten. Maar er kan natuurlijk altijd een verborgen gebrek zijn.
Dolivieira    posted on 03-10-2011 11:02
Daarom zeg ik altijd als je met die verborgen gebrek in dat desbeterefende DJ Gear een super set kan neer zetten je meer respect krijgt van mij en vele andere, dan iemand met CDJ2000 en een duur mengtafel. Een dj kan op alles mixen waar een pitchcontol op zit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Meiwand    posted on 03-10-2011 18:10
Wat word er eigelijk met drive in bedoeld ? Regelen DJ's tegenwoordig ook zelf hun licht :p ?
Meiwand    posted on 03-10-2011 18:10
Wat word er eigelijk met drive in bedoeld ? Regelen DJ's tegenwoordig ook zelf hun licht :p ?
OneSoul    posted on 03-10-2011 18:12
Met drive in word volgens mij bedoeld dat je idd alles regelt, de volledige setup, en daar zit volgens mij licht en eventuele rookmachines bij Happy, laughing
Meiwand    posted on 03-10-2011 18:22
Oke Happy, laughing Maar DJ's zoals afrojack doen dus geen drive in want de club regelt dat voor hun tog ? correct me if i'm wrong Happy, laughing
OneSoul    posted on 03-10-2011 18:25
Ja idd goed gezien Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 03-10-2011 18:44
Drive in wordt vooral gedaan bij trouwfeesten, verjaardagsfeesten en dergelijke. Dan hoeven de organisatoren zich geen zorgen meer te maken over licht, muziek...
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 03-10-2011 @ 18:44:53 (2%)
Danielvb    posted on 03-10-2011 18:49
Poster: Dolivieira
Daarom zeg ik altijd als je met die verborgen gebrek in dat desbeterefende DJ Gear een super set kan neer zetten je meer respect krijgt van mij en vele andere, dan iemand met CDJ2000 en een duur mengtafel. Een dj kan op alles mixen waar een pitchcontol op zit.

Zit wat in, maar als jij een cdj800 2e hands koopt die het na een week niet meer doet kun je helemaal geen set meer neer zetten. En dat is eigenlijk wat ik bedoel.
mrmagix    posted on 03-10-2011 18:52
1 member likes this  Veel dj's beginnen als drive-in. Makkelijk geld verdienen en je hoeft eigenlijk enkel reclame te maken. Geen leeftijdsbegrenzing etc dat je in zoveel caf?'s en clubs tegen komt.

Drive in zorgt ervoor dat er hoe dan ook licht en geluid is. Als het budget het toestaat, heeft ie zijn eigen materiaal, anders wordt het gehuurd. Vaak hebben ze wel eigen materiaal tot 100 personen en indien er boven de 100 personen wordt verwacht, gaan ze huren. Wat zich ook reflecteert in de bookingsprijs van de dj natuurlijk.

Drive-in is ook steeds in samenspraak met de organisatoren. Wat willen ze net? Je kan voor een trouw niet afkomen met een heuse laser-show, strobo's en confetti-kanonnen als half de zaal bejaarde is of aan epilepsie?lijdt.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Tekhead    posted on 03-10-2011 18:57
Poster: Meiwand

Je hebt club dj's, die in clubs draaien, als resident of guest en daar staat alles al uiteraard, en zorgt de dj enkel voor z'n eigen muziekdrager(s), en drive-in dj's zijn dj's die vooral op trouwfeesten, jubileums, bedrijfsfeesten, verjaardagsfeesten etc... draaien en die zorgen dan meestal gelijk voor alles, licht, geluid, decoratie, etc... daar tussen heb je nog de event en of festival dj's, die zijn idem aan de club dj's maar zijn ingehuurd door een festival of groot muziek evenementen bedrijf en spelen dan op een podia ipv een vast booth.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Meiwand    posted on 03-10-2011 19:03
Oke Happy, laughing En wat is beter als ik een midi controller wil aanschaffen om te beginnen software van VIRTUAJ DJ of TRAKTOR ? aangezien er tog nog wel wat midi controllers zijn en de prijs tog rond de 300 ligt Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 03-10-2011 19:05
Traktor wordt algemeen aanzien als de beste keuze.
Let the magic begin
OneSoul    posted on 03-10-2011 19:25
Wie heeft er eig een mening over Serato, is dat ook degelijk, of steekt Traktor er met kop en schouder bovenuit Happy, laughing
Dolivieira    posted on 03-10-2011 19:51
Serato is de tegenhanger van Traktor. Maar is een stuk duurder maar even goed
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
OneSoul    posted on 03-10-2011 20:12
Poster: Limb-Girdle
Hi Meiwand, we hebben een tijdje geleden een hand-out gemaakt voor de beginnende deejay met de 'geheimen' om een succesvolle deejay te worden. Je kunt hem hier downloaden. Er staat stap voor stap in beschreven hoe je mixtapes moet maken, jezelf moet promoten, clubs moet benaderen en moet netwerken (wat tenslotte het meest belangrijke is tegenwoordig... ).

Hoe open ik dat bestandje met een MAC?
Limb-Girdle    posted on 03-10-2011 20:13
Poster: OneSoul
Hoe open ik dat bestandje met een MAC?

Geen ervaring mee, maar Google vertelde mij dit.
Where the music meets the deejay!

133 Users online: 15 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 36.198
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.772.713