DJ worden (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meiwand    posted on 02-10-2011 15:02
Beste mensen

Ik heb een vraagje. Ik wil leren draaien. Heeft iemand handige tips hoe je het best kunt beginnen met draaien en wat voor producten je als beginnende DJ het? best kunt kopen.
User edit by Meiwand on 05-12-2011 @ 21:08:32 (28%)

What do you think about DJ worden ??

Vote :   

youngbeatsz    posted on 02-10-2011 15:19
dat is voor ieder een eigen keuze, wil je met pc, of met cds of met platen
wil je met cdspelers of met een controller. er zijn heel wat opties.
Blackaround    posted on 02-10-2011 15:19
Voor te beginnen zullen de meeste hier een controller aanraden.

Dat is een mengpaneel waarmee je een programma aanstuurt op je computer..

Ik heb de xponent van m-audio ( check google ) .. Is een prima ding..

De digital jockey 2 interface ed. word ook veel aangeraden aan beginnende dj's..

Bij een controller zit dan ook altijd je software bij als ik het goed voor heb.

Ook heb je een headphone nodig een speakers..

Daarvoor moet je eens rondkijken op een site .. ik zal de site doorsturen via pm.. (B*X) ;D

Hoeveel geld je daar aan spendeert.. kies je zelf..

Hoop hiermee dat je genoeg informatie hebt? anders vraag je het maar .. Winking my eye

Op deze forum zal je altijd een antwoord krijgen op je vragen !
Meiwand    posted on 02-10-2011 15:33
Bedankt Winking my eye

Maar mij voorkeur gaat ui naar CD's. Met pioneer cd spelers en een mengpaneel eigenlijk. Maar het is dus handiger om eerst met software te oefenen. Aangezien ik nog niet kan beatmixen etc.
youngbeatsz    posted on 02-10-2011 15:35
gohja, dat is niet perse zo, ik begon ook direct met 2 cdspelers en een mengpaneel en heb het me ook zo geleerd.?
maar ik zou niet meteen pioneer nemen dan Winking my eye en tenslotte kan je later uw gehele set nog doormiddel van een geluidsinterface aan je pc verbinden en alsnog software gaan gebruiken
Meiwand    posted on 02-10-2011 15:37
Welke cd spelers en mengpaneel raden jullie me aan ? En hoe zit het nou met muziek downloaden ?
Blackaround    posted on 02-10-2011 15:39
idd,

Met een controller ben je denkik .. max 300 .. mss 400 euro kwijt ..
Denk je na een 3 tal maand van oke, ik vind hier eig. niets aan.. Ben je 300-400 euro kwijt..

Maar je kan hem nog altijd verkopen dus ik gok een 100-150 euro kwijt als je alles goed verzorgt..

Als je pioneer set gaat kopen om te beginnen .. en je word het beu.. Ben je direct veel geld kwijt.

Een controller is zoizo een goed spul om mee te beginnen..

Ik zou zeggen :
Koop een controller.. leer beatmixen.. timen.. dan kan je na een half jaar of jaar kijken of je het egt wilt .. of je egt geld wil investeren..

Dan kan je uitkijken naar bv pioneer ^^
Er zijn ook andere merken die zeker goed zijn. ik denk dan aan denon..reloop..xone...

Blackaround    posted on 02-10-2011 15:42
1 member likes this  
Poster: Meiwand
Welke cd spelers en mengpaneel raden jullie me aan ? En hoe zit het nou met muziek downloaden ?

Over muziek downloaden..

Hier zal iedereen zeggen van KOOP JE MUZIEK!!

Ik zeg :
Zolang ik er nog geen geld mee verdien..Steek ik er ook geen geld in .

Dus ik download mijn muziek nog.

Ga je op een fuif spelen met illegale muziek en je word gepakt.. Heb je een GROOT probleem.

Ga je op je eerste fuif spelen .. koop je gewoon je muziek en klaar Winking my eye
youngbeatsz    posted on 02-10-2011 15:44
goh blackaround: ik zou toch aanraden om toch bv iedere maand een 20 euro aan muziek te investeren, wanneer je dan onverwacht moet gaan draaien op een eerste fuif, heb je toch iets van keuze, en 20? is nu ook de wereld niet
Blackaround    posted on 02-10-2011 15:49
Idd.. Daar heb je een punt !

Een dj dat ik goed ken heeft het ook zo gedaan vroeger..

En hij draait nu in het voorprogramma van David Guetta, cityparade ..

Ik moet gewoon nog genoeg oefenen.. Pas als ik het mixen onder de knie heb..
Zal ik mijn muziek wel aankopen Winking my eye

youngbeatsz    posted on 02-10-2011 15:55
dj nobel(s) ?(weet niet of het met s of zonder is)

gohja, luister mijn mix, is ook niet perfect. maar koop wel al mn muziek, maar daar kom je natuurlijk in een discussiepunt hoever je erin gaat enzo
OneSoul    posted on 02-10-2011 17:40
Poster: youngbeatsz
goh blackaround: ik zou toch aanraden om toch bv iedere maand een 20 euro aan muziek te investeren, wanneer je dan onverwacht moet gaan draaien op een eerste fuif, heb je toch iets van keuze, en 20? is nu ook de wereld niet

Idd super idee
Ik doe het nu ook zo, tijdje bezig geweest en gedacht wat ik uiteindelijk zou doen, gaan voor Pioneer CDJ's en DJM ofwel controller, en ben er nu toch over uit dat ik een controller ga aanschaffen.?

Ik kan op dit moment zeer weinig van mixen, maar verdiep me vaak avonden in Traktor.

In het geval met die illegale muziek, daar spendeer ik nu 40eur in de maand voor, want een goede vriendin van me heeft me gevraagd om op haar verjaardag te draaien in februari, en er komen zo'n 130 mensen. (zij zorgt voor geluid en licht :p)
Dan draai ik liever alles legaal!

Tips zijn natuurlijk altijd nog welkom! :p
Play the music, not the instrument.
iGrasmat    posted on 02-10-2011 17:44
Als je nou eerst eens verteld wat je budget is Happy, laughing
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Meiwand    posted on 02-10-2011 18:06
Als ik pioneer set aanschaf ben ik 1700/1800 euro kwijt. En als ik het niets vind dan kan ik hem minstens voor 1400 verkopen denk ik. Dus ik schaf wel een controller aan. Maar hoe werkt een controller precies ? Eigelijk leer je het op je pc toch ? Heeft iemand mischien een site waar je controllers kan kopen ? Happy, laughing

User edit by Meiwand on 10-11-2011 @ 21:21:14 (31%)
Blackaround    posted on 02-10-2011 19:04
Ik heb je pm gestuurt naar site..

Op de site mag je niet linken naar shops..

Vind ik spijtig maarja.. zijn de regels..
User edit by Blackaround on 02-10-2011 @ 19:04:16 (17%)
Meiwand    posted on 02-10-2011 19:06
Okee en bedankt. Maar even een vraagje jullie kunnen waarschijnlijk wel Afrojack. Vinden jullie hiet niet bizar hoe hij zich ontwikkeld heb van producer naar DJ. En nu is hij producer/DJ.
Blackaround    posted on 02-10-2011 19:13
Stel..je produced je eigen muziek..

Dan wil je die tog ook kunnen mixen?

Elke bekende dj's producen ook..
tog de meeste
Meiwand    posted on 02-10-2011 20:38
Ja maar kijk hoe bekend hij is geworden binnen no time.
OneSoul    posted on 02-10-2011 21:14
Ja maar kijk hoe bekend hij is geworden binnen no time.

Juiste contacten zeker? Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 02-10-2011 21:27
Dj & producer is tegenwoordig een noodzakelijke combinatie. Als je dj bent, kan je bijna enkel naambekendheid (nationaal en internationaal dan) verwerven als je bekende tracks maakt. En als je producer bent is de beste manier om je muziek aan het grote publiek te laten horen gewoon zelf je eigen muziek draaien.
Let the magic begin
Danielvb    posted on 02-10-2011 21:47
Je kunt ook altijd nog 2e hands iets kopen. Zolang je het voor een goede prijs koopt en geen onverwachte gebreken heeft kun je het ook voor ongeveer het zelfde bedrag door verkopen. Dit geld zowel voor cd spelers/mixer als een controller. Je moet wel een beetje lef hebben en weten wat je koopt Winking my eye
OneSoul    posted on 02-10-2011 22:00
Wat bedoel je met 'Je moet wel een beetje lef hebben'?
Limb-Girdle    posted on 02-10-2011 22:07
Hi Meiwand, we hebben een tijdje geleden een hand-out gemaakt voor de beginnende deejay met de 'geheimen' om een succesvolle deejay te worden. Je kunt hem hier downloaden. Er staat stap voor stap in beschreven hoe je mixtapes moet maken, jezelf moet promoten, clubs moet benaderen en moet netwerken (wat tenslotte het meest belangrijke is tegenwoordig... ).
Where the music meets the deejay!
Meiwand    posted on 02-10-2011 22:26
Limb Bedankt Happy, laughing Maar ik ben 16 jaar is dat niet wat te laat om te beginnen met draaien als je ''succesvol'' wil worden ? Aangezien de meeste vanaf 13 jaar begonnen.
Limb-Girdle    posted on 02-10-2011 22:29
Limb Bedankt Happy, laughing Maar ik ben 16 jaar is dat niet wat te laat om te beginnen met draaien als je ''succesvol'' wil worden ? Aangezien de meeste vanaf 13 jaar begonnen.

Natuurlijk zijn de mogelijkheden wat beperkter... de meeste kroeg / discotheek bazen zullen wat moeilijker doen m.b.t. je leeftijd, aangezien de minimale leeftijd meestal 18 jaar is. Maar schoolfeesten, discotheek avonden voor de jongeren (12-16 jaar) kun je uitstekend mee beginnen. Als je zo vroeg begint, leer je de kneepjes van het vak al eerder kennen en heb je een steentje voor dan de anderen...
Where the music meets the deejay!
mrmagix    posted on 02-10-2011 22:29
1 member likes this  't is nooit te laat, als je er je hart maar in legt Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

192 Users online: 22 Guests (170 Unknown)
Pages generated today : 48.291
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.806