Ook pioneer maakt kabels voor je apparatuur. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 29-09-2011 21:44
Nieuw.
Sinds kort heeft Pioneer ook een 3 tal kabels op de markt gebracht. Voor dj en studio gebruik. Ze zijn van hoge kwaliteit. Helaas heb ik geen foto's. Er staat een persbericht op de site die begint met een b en eindigt op ax.

Lijkt me een mooie aanwinst deze kabels. vooral omdat ze van zo'n goede kwaliteit zijn. Helaas zijn ze allemaal standaart 2 meter lang. En dit vind ik niet mooi achter mijn dj set. Zou ze liever een stuk korter zien. mijn cdj's staan toch maar op een 5 cm afstand van mijn mixer.
User edit by maartenw on 01-10-2011 @ 14:14:04 (1%)

What do you think about Ook pioneer maakt kabels voor je apparatuur. ??

Vote :   2 members like this  

Winston    posted on 01-10-2011 15:39
Kort samengevat het verhaal van Bouncy is het verhaal van de zwakste schakel in de soundketen.

Plus is goed geluid ook afhankelijk van de akoestiek. Beste akoestiek in het wild vindt je in gesloten auto's. Relatief gewone speakers geven al heel mooi geluid door de combinatie van een kleine ruimte en al de absorberende materialen in de cabine. Dat is voor mij de referentie als niet-(zo-erg)-audiofiel persoon.

Iemand zou de Pioneer kabels moeten testen/reviewen dan.

Tic Toc
iGrasmat    posted on 01-10-2011 16:36
Ik heb kabels van 1 euro per meter en die klinken ook lekker Happy, laughing Als ze dan 1x per jaar kapot gaan dan ben ik goedkoper uit dan een Pioneer kabel die m'n hele leven misschien meegaat.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Dolivieira    posted on 01-10-2011 22:25
Ik heb altijd kabeltjes van Dap. En die zijn niet duur, lekker dik, komt een goed geluid uit en gaan lang mee.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Unidentified    posted on 02-10-2011 02:44
Wat Bouncy zegt klopt, er zit echt wel verschil tussen kabels, zeker als je gaat kijken naar luidsprekerkabels, en natuurlijk zit Van der Hul in het topsegment Smile
Tekhead    posted on 02-10-2011 03:02
Poster: Unidentified
Wat Bouncy zegt klopt, er zit echt wel verschil tussen kabels, zeker als je gaat kijken naar luidsprekerkabels, en natuurlijk zit Van der Hul in het topsegment Smile

natuurlijk klopt dat, alleen is de vraag, zoals Bouncy opmerkt, hoor je het verschil ? Voor deze doelgroep (van de dj's) is dat helemaal niet belangrijk, dus is dat geen goede investering zo'n prijzige kabels.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 02-10-2011 10:04
Ja idd voot een beetje dance music draaien maakt dat niet veel uit. Ik denk dat je die kabrls voor een dure instalatie moet gebruiken waar je klassiek of Opera over gedraait wordt.
Dolivieira    posted on 02-10-2011 10:05
Ja idd voot een beetje dance music draaien maakt dat niet veel uit. Ik denk dat je die kabrls voor een dure instalatie moet gebruiken waar je klassiek of Opera over gedraait wordt.
Estacy    posted on 02-10-2011 11:48
1 member likes this  
Poster: Dolivieira
Ik denk dat je die kabrls voor een dure instalatie moet gebruiken waar je klassiek of Opera over gedraait wordt.

maargoed, dat soort mensen hebben geen Pioneer...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 02-10-2011 11:56
Nee dat denk ik ook. Maar goed ik ga geen 148 euro betalen voor een XLR kabeltje van 3 meter. Ben goed maar niet gek.
Rusafli    posted on 02-10-2011 12:47
De prijs van kabels zegt niet zo veel en de prijzen die ervoor gevraagd worden zijn natuurlijk belachelijk.
Ik heb zelf ook o.a. 2 maal 5 meter van der Hull kabel liggen ?en ik moet zeggen dat ze hun geld absoluut niet waard zijn. Er zijn kabels die 20 keer goedkoper zijn en beter klinken.
Al zijn de kabels van pioneer misschien top, hun prijs is echt veel te hoog. Gaat gewoon om het naampje.
Duurdere kabels zullen wel beter zijn denken er veel, maar dat is echt absolute onzin.
Maar er zit absoluut verschil in kabels. Vooral in speaker kabels.
Bouncy    posted on 05-10-2011 14:08
Poster: Rusafli
Ik heb zelf ook o.a. 2 maal 5 meter van der Hull kabel liggen ?en ik moet zeggen dat ze hun geld absoluut niet waard zijn. Er zijn kabels die 20 keer goedkoper zijn en beter klinken.

Dat geloof ik ook, ik ken van der Hull persoonlijk (oude man, 70 jaar, geld zat), en hij weet precies hoe die kabels in elkaar zitten, ze kunnen niet gesoldeerd worden en moeten aan de connector worden geperst, bestaat uit een legereing van 5 verschillende soorten metaal. enz.enz.. Dat van der Hull weet waar het over gaat is voor mij wel duidelijk, hij wist precies te vertellen hoe frequenties zich gedragen in een kabel (middentonen willen graag aan de buitenkant van de kabel zitten) en de kabel moet op precies het goede punt worden afgeknipt (waar alle frequenties op hetzelfde punt zijn). Hij heeft dit niet voor niets uitgezocht, deze kabels zijn speciaal voor referentiebioscopen en studio's waar referentie heel belangrijk is.

Dat een goedkopere kabel beter klinkt kan ik me best voorstellen, omdat deze waarschijnlijk beter matched bij jouw speakerset (ik weet niet wat voor speakers je hebtConfused)
Rusafli    posted on 05-10-2011 16:13
De speakers die ik gebruik zijn van Klipsch , maar we testen en maken ook zelf kabels die we op veschillende speakers en versterkers uittesten.
Mijn schoonvader bouwt namelijk speakers (veelal hoorngeladen) en bouwt en verbouwd buizenversterkers voor half nederland. Echt een topper in die wereld en een ras echte audiofiel.?
Hij heeft laatst nog een complete opname studio in Nijmegen voorzien van buizenversterkers en kabels. Deze studio werkt overigens volledig analoog.
Hij (dus niet ik) verklaard de meeste audiofielen voor gek, aangezien die veelal erg dure kabels en apparatuur kopen die hij voor vele malen minder zelf kan maken en daarnaast nog beter klinken ook.

We hebben laatst nog een eigen fabricaat buizenversterker (kosten 500,-) naast een hele dure gezet (6000,-).
Allemaal audiofielen uitgenodigd en in een zaal gezet met een top acoustiek. En je raad het al welke men beter vond klinken.?

Van der Hull kabels zijn zeer goed te noemen. Maar na alle ervaringen met mijn schoonvader blijf ik van mening dat in welke configuratie dan ook er betere en goedkopere kabels zijn.
venzi    posted on 05-10-2011 16:49
1 member likes this  die van de action van 0,70,- zijn ook goed eh!Happy, laughing
Estacy    posted on 05-10-2011 16:55
nou, qua geluid opzich prima, maar qua bouwkwaliteit dan weer niet. goedkope connectors, dunne kabel. daar zit voor mij het enige puntje waarvoor ik meer wil betalen.?

en idd, veel audiofiel spul zit vooral tussen de oren. als t maar duur genoeg is, en je gelooft dat het je installatie beter maakt dan hoor je ook.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

161 Users online: Yorick & 26 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 56.276
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.729.228