pitch mixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Camino    posted on 13-01-2006 10:03
ik ben nu op een niveau waar dat gewoon mixen geen probleem meer oplevert; dus wil ik graag wat beter leren pitch mixen; dus, dat niet alleen het tempo overeenstemt maar ook de toonaard. wie heeft hier ervaring mee? doe het nu gewoon door van tevoren mijn nummers te "groeperen" in groepen die goed in elkaaar overlopen, en dan als het cd's zijn zet ik mastertempo aan. Iemand tips? mods: heb gekeken of dit topic al bestond maar heb niks gevonden - als hij toch al bestaat hoor ik het graag. thnx!

What do you think about pitch mixen ??

Vote :   

Basrose    posted on 13-01-2006 10:15
uhm jah wat moet ik zeggen... een heel klein beetje bijstellen op de plaat of aan het pinnetje hoor je ook bijna niet.... Als je echt heel klein moet bijstellen kan je dat met de pitch doen maar als het een iets groter stukje is zou ik toch niet de pitch gebruiken omdat dat gewoonweg ietsje langer duurt.'
DJ_Aad    posted on 13-01-2006 11:01
Er bestaat hierover al een topic met de naam "Tonaal mixen"... succes ermee!
djmamo    posted on 13-01-2006 12:34
snap niet goed wat je nu bedoelt...

bedoel je: tonaal mixen.... 2 platen met een bepaalde toon hoogte mixen

of: het mixen van 2 platen met ongeveer dezelfde bpm zodat je niets aan de toon hoogte hoeft te veranderen?
www.moonentertainment.nl
djdinaio    posted on 13-01-2006 13:08
dan zou ik zeggen... neem een cursus pianoles... want dat leer je niet zomaar...

of je zou armin of ben liebrand kunnen mailen
djmamo    posted on 13-01-2006 13:16
ik heb ook nooit piano lessen gehad of zo maar denk wel dat ik aardig tonaal kan mixen.... het is gewoon kijken welke platen muziekaal op elkaar passen... en als je dat een beetje door hebt dan kan iedereen het... maar net als alle andere dingen is het gewoon erg veel oefenen.

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 13-01-2006 19:59
ik heb 2maanden piano gevolgd maard at was saai:p
Basrose    posted on 13-01-2006 22:29
ff ontopic :P
Illusion    posted on 14-01-2006 00:57
Poster: DeafDJ

dus wil ik graag wat beter leren pitch mixen; dus, dat niet alleen het tempo overeenstemt maar ook de toonaard.

Met Pitch Mixen bedoelen we gewoon de nummers op dezelfde tempo krijgen, je bedoeld dus denk ik het Tonaal mixen, wil je weten hoe je moet werken met equalizersConfused
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Illusion    posted on 14-01-2006 00:57
Dat begrijp ik uit je text denk ik
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djwillem    posted on 14-01-2006 01:01
als ik jou was zou ik een keer met een dj gaan praten die al een fase verder is als jou. (mischien ken je er geen een)
maar die kan jou duidenlijk uitleggen hoe je verder kunt komen.Happy, laughing

@illusion:P met beatmixen is geen probleem voor hem dus ik denk wel dat hij de equalizers onder de knie heefd.

ik weet er zelf nog weinig van af (tonaal mixen).Happy, laughing

veel succes

Camino    posted on 16-01-2006 13:24
het ging dus idd over tonaal mixen... neem wel ff een kijkje bij de andere thread er over dan...
GD    posted on 25-02-2006 20:23
Ik speel al n jaar of 12 piano, maar tonaal mixen...Daar heb ik pas net over gelezen, maar ik doe t volgens mij ook al wel n beetje, wist alleen niet dat t een naam had
User edit by GD on 25-02-2006 @ 20:29:00 (5%)
Jorrit    posted on 25-02-2006 22:46
ik denk dat iedereen in z'n plaatjes wel overeenskomsten probeert te zoeken, kwa gebruik van bepaalde synthesysers en geluidjes...
Bijvoorbeeld pak ik na de Tocadisco's recovery mix van 'No Good' automatisch 'The future' (artiest ff kwijt), omdat de gebruikte melodieen en synth's zo op elkaar lijken. Maar tonaal mixen is het niet.
Nou ben ik ook niet iemand van het tonaal en naadloos mixen, ik probeer alles te syncen en op een mooie manier over te gooien, maar met truukjes, zodat het publiek hoort dat je bezig bent. Maar dit is erg persoonlijk... Winking my eye

Camino    posted on 26-02-2006 10:13
Ik ben juist blij als het publiek het NIET hoort dat je bezig bent :p
Jorrit    posted on 26-02-2006 10:35
dat is een offtopic duscussie, maar ik vind perfect vloeiende overgangen meer voor luistermixes, in een discotheek wil ik niet verveeld raken... Winking my eye
@ mamo, jij kan tonaal mixen? Dat zou ik graag een keer horen, kan je het een en ander opnemen..?
Mod edit by Jorrit on 26-02-2006 10:36 (67%)
Camino    posted on 26-02-2006 10:38
het is maar wat je zelf vindt... maar deze thread is dubbel; de discussie over tonaal mixen zit vooral op de "tonaal mixen" thread. Kan er hier eigenlijk geen slotje op? (ben zelf topic starter btw... sorry my bad)

edit: deze thread had ik het over
User edit by Camino on 26-02-2006 @ 10:40:48 (17%)
Jorrit    posted on 26-02-2006 10:59
oke, gaan we hier verder! Winking my eye

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

152 Users online: 35 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 55.001
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.962.293