Licht Aansturen Met Rode Knoppen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 28-09-2011 12:47
Hallo,

Klein vraagje.
Ik heb Martin Light Jockey als licht software.
Hierin heb ik diverse progamma's er in staan die ik met een touch screen kan selecteren.
Maar nu mijn vraag..
Wie weet hoe ik rode knoppen kan toevoegen/aansluiten om via de software voor geprogammeerde progamma's af te kunnen laten spelen.?
De rode knoppen zijn ook wel beter bekend als Noodknoppen in de industreele wereld.

Dus ik druk op Rode Knop, signaal gaat naar software, software zet het om naar DMX..

What do you think about Licht Aansturen Met Rode Knoppen ??

Vote :   

Henri_D    posted on 28-09-2011 16:17
Dit moet wel lukken maar let wel op dat je wss een noodstop met maakcontact zult moeten zoeken, deze bestaan maar 99% zijn toch verbreek (en dit zal al moeilijker zijn om je software te laten reageren op geen signaal, of je moet gewoon een NOT poortje er tussen zetten). Ook geven deze knoppen continue signaal geen puls Winking my eye mss ook iets om mee rekening te houden, maar ook dit is op te lossen mocht je software dit niet aankunnen.

Voor de rest tjah... makkelijkste lijkt mij een goedkope/oude midi controller ofzo te slopen om zo je signalen te gaan verzenden naar pc. Ben geen groot licht op vlak van combinatie elektronica/ICT dus dit is eerste wat bij mij in gedachten komt. Wil je het beter doen, moet je toch een microcontroller met USB uitgang gaan zoeken (zo iets wat ze gebruiken in game controllers en dergelijke) of mogelijks een RS-232 uitgang mocht je deze nog op je pc hebben (wat voor nieuwe laptops zeker niet het geval is)?Zou ideaal zijn voor zo goed mogelijk controller te maken aan de hand van je eigen knoppen, maar heb je toch wat elektronica kennis voor nodig.?

Eens je signalen in pc krijgt moet het wel makkelijk mogelijk zijn om deze ook door software (eventueel via extra progjes) te laten herkennen.?
tairip    posted on 28-09-2011 17:07
De laatste is de beste. Koop voor 50 tientjes een midicontroller, sloop de witches en bak de rode knop er tussen! Werkt als een tiek.
DJ_OB    posted on 28-09-2011 17:24
Nog een tip trouwens, als je toch zon controller uit elkaar haalt en alleen een paar switches gebruikt, zoek op marktplaatst naar kapotte controllers. Misschien dat een electra winkel die ook wel wil geven van de reparatieafdeling ofzo.

Kan het nog stukken goedkoper dan voor 50 euro Winking my eye

Wil je het echt helemaal zelf doen dan kan ik ook een huisgenoot even om tips vragen. Die studeert electrotechniek. Die programmeert ook wel dit soort systeempjes voor systeemborden. Je eigen chip maken zou dus ook moeten kunnen als je een beetje handig in programmeren/solderen bent.
User edit by DJ_OB on 28-09-2011 @ 17:25:49 (100%)
Arondjuser    posted on 29-09-2011 12:06
Hollywood Music Hall in Rotterdam maakt ook gebruik van deze knoppen. Misschien kun je het daar aan iemand vragen.
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Yorick    posted on 29-09-2011 13:17
Poster: Arondjuser
Hollywood Music Hall in Rotterdam maakt ook gebruik van deze knoppen. Misschien kun je het daar aan iemand vragen.

Die zijn allemaal geinstalleerd door een bekend bedrijf en weet hoeveel dat gaat kosten.
Maar de techniek die er achter zit moet zelf ook makkelijk te maken zij.
Zoiets lijkt mij nooit een ingewikkeld proces

Rode knoppen -> usb/midi
Gery    posted on 29-09-2011 22:36
die knoppen zijn denk ik wel makkelijk te vinden in de elektronica zaak.
Beste is dan inderdaad een oude of goedkope midi controller slopen en ipv
bvb de piano toetsen de rode knoppen te gebruiken Happy, laughing

eigenlijk, je kan dat waarschijnlijk al doen met bvb een oud computer toetsenbord
ook! Happy, laughing dan moet je maar gewoon een shortkey toewijzen Happy, laughing
DJ - Producer
Nood    posted on 29-09-2011 22:50
heb je hier iets aan?
LLCoolP    posted on 01-10-2011 15:49
Poster: Henri_D
Dit moet wel lukken maar let wel op dat je wss een noodstop met maakcontact zult moeten zoeken, deze bestaan maar 99% zijn toch verbreek (en dit zal al moeilijker zijn om je software te laten reageren op geen signaal, of je moet gewoon een NOT poortje er tussen zetten). Ook geven deze knoppen continue signaal geen puls Winking my eye mss ook iets om mee rekening te houden, maar ook dit is op te lossen mocht je software dit niet aankunnen.

Voor de rest tjah... makkelijkste lijkt mij een goedkope/oude midi controller ofzo te slopen om zo je signalen te gaan verzenden naar pc. Ben geen groot licht op vlak van combinatie elektronica/ICT dus dit is eerste wat bij mij in gedachten komt. Wil je het beter doen, moet je toch een microcontroller met USB uitgang gaan zoeken (zo iets wat ze gebruiken in game controllers en dergelijke) of mogelijks een RS-232 uitgang mocht je deze nog op je pc hebben (wat voor nieuwe laptops zeker niet het geval is)?Zou ideaal zijn voor zo goed mogelijk controller te maken aan de hand van je eigen knoppen, maar heb je toch wat elektronica kennis voor nodig.?

Eens je signalen in pc krijgt moet het wel makkelijk mogelijk zijn om deze ook door software (eventueel via extra progjes) te laten herkennen.?

De? NO of NC contacten kun je bij 99% uitwisselen! Klik*

Als ik er niet uitkom of
vragen over electronica heb kijk ik wel eens hier:
http://www.circuitsonline.net/forum/search?query=midi&mode=and&starter_user=&message_user=&topic_type=0&sort=0
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 01-10-2011 @ 15:55:56 (16%)

This is an old Topic

No new postings for 4.969 days.
 Post CommentThat would be 165.6 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 15 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 33.376
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.421.750