laptop + software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hoogstraatfan    posted on 27-09-2011 09:12
Ik ben van plan om met timecode te gaan draaien. Ik heb dan wel een nieuwe laptop nodig en de software. Goede externe geluidskaart is aanwezig.
Ik wil eigenlijk de laptop en software tegelijk kopen iemand een tip waar ik dat het beste kan doen.
Ik woon in Utrecht.

Alvast dank!?

What do you think about laptop + software ??

Vote :   

Yorick    posted on 27-09-2011 09:58
Al wil je met Traktor, Serato of andere tijdcode software draaien moet je wel de Audio Interface van de desbetreffende software hebben. Voor windows: het is mogelijk maar hou deze schoon en alleen voor muziek. En de processor moet sterk genoeg zijn. Mini PC is dus af te raden. En tja met een Mac zit je gewoon erg goed...
hoogstraatfan    posted on 27-09-2011 10:20
Ok dus? Traktor draait niet op bv een maya usb interface?
mrmagix    posted on 27-09-2011 20:01
Traktor is redelijk universeel, Serato vraagt hardware van Serato zelf dacht ik...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
hoogstraatfan    posted on 28-09-2011 09:11
Iemand nog tips over laptop en software tegelijk aanschaffen?
feestbeest    posted on 28-09-2011 14:45
Ik denk dat je dat niet gaat lukken, aangezien je je dj software toch ergens anders haalt dan in een pc zaak. Windows kan prima alleen moet je hem ook daar alleen voor gebruiken. Ik heb een mac met traktor pro(Wellis waar geen timecoded maar met controllers ect.) Heb hier een Giga HD geluidskaart aan hangen en dat gaat perfect. Ik denk dat timecoded wel moet lukken met jou geluidskaart bij traktor. Je hebt alleen nog je timecoded cd/platen nodig.

Wat is je buget voor een laptop? Als het kan zou ik een macbook kopen omdat hij stabiel is en verlicht toetsenbord heeft(Erg prettig tijdens het draaien). Maar een windows laptop kan ook, ligt aan je buget!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Unidentified    posted on 28-09-2011 15:16
Traktor Scratch gaat alleen met geluidskaarten van NI!!!! Dus alleen met de NI audio 4/6/8/10. Je kan ook niet een geluidskaart van NI appart kopen en dan Traktor Pro/ Duo software appart. Timecode werkt alleen met een speciale licensie die alleen bij Traktor SCRATCH Pro/ Duo zit. Je koopt dus best een pakket, dan heb je geen zorgen.
Yorick    posted on 28-09-2011 16:04
De NI geluidskaarten zijn ook los te verkrijgen bij de betere online web shops.
Maar het is verstandiger om een pack te kopen zoals Unidentified hierboven al aangaf..
djcanta    posted on 28-09-2011 16:42
't verschil in Traktor en Traktor Scratch zit hem in een licentie (software-matig). Tijdcode wordt herkend in 'Scratch'. Dus een andere geluidskaart werkt wel in Traktor of Traktor Scratch, zo gebruik ik ook een Audio2 geluidskaart die geen Scratch ondersteund. Wat Unidentified zegt klopt wel; Traktor Scratch werkt alleen met de Audio4, Audio6 (Scratch Duo), Audio 8, en Audio 10 (Scratch Pro & Scratch Duo) geluidskaarten en met de Traktor S4. De Traktor S4 is te vergelijken met de Audio4 geluidskaart vanwege de 2 line/phono inputs die erop zitten.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
hoogstraatfan    posted on 29-09-2011 16:11
@djcanta: je zegt dat tijdcode wordt herkend in scratch en vervolgens zeg je dat het in traktor en traktor scratch werkt.daarna zeg je weer dat scratch alleen met Audio2,4 etc werkt?
User edit by hoogstraatfan on 29-09-2011 @ 16:15:31 (1%)
Unidentified    posted on 29-09-2011 19:38
Nee, Traktor Scratch werkt met elke geluidskaart, maar als je tijdcode wilt draaien dan ga je een Audio4/6/8/10 nodig hebben+natuurlijk de scratch licensie
hoogstraatfan    posted on 29-09-2011 20:02
Maar Traktor scratch is toch tijdcode of zijn er andere mogelijkheden?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

124 Users online: 30 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 60.829
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.781