HELP keuze dj meubel/ studio meubel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gilles123    posted on 26-09-2011 19:58
Helo allemaal

Ik heb een vraagje.
Op mijn zolder wil ik graag een lange tafel waarop langs
bv rechts mijn set staat en dan links mijn midi keyboard enzo.
Hebben jullie voorstellen voor wat ik zou kunnen doen?
Eventuele foto's van de zolder kan ik nemen.
Ook had ik een visuele voorstelling gemaakt van wat ik bedoel maar vind dat even niet terug
maar dit zal allemaal nog gepost worden.

Ik hoop veel id?een te krijgen!!!!

Alvast bedankt!

What do you think about HELP keuze dj meubel/ studio meubel ??

Vote :   

Gilles123    posted on 26-09-2011 19:59
s dit is de link van mijn voorstelling met wat speelse extra's Winking my eye
Gilles123    posted on 30-09-2011 12:43
NIEMANDConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused?Cool
mrmagix    posted on 30-09-2011 14:04
Wat wil je nu van ons horen? Hoe je een rechte tafel maakt?
3 mogelijke antwoorden:
Zet 2 expedit kastjes naast elkaar OF ga eens naar een meubelwinkel OF maak het zelf...

Ik zou ze zelf mooi op maat maken met kabelgoten onderaan de tafel zodat je enkel een gat hebt vanboven waar alle kabels in verdwijnen. Werk wat met led-verlichting zodat je geen extra lampen moet aanzetten om te kunnen werken.

Werk je echt met een iMac of heb je een normale pc? anders kan je onderaan de tafel ook een verhoging maken zodat je pc geen stof staat te happen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Gilles123    posted on 01-10-2011 07:53
ok? bedankt maar hoe maak je dan zo een kabelgoot en omd e hoeveel meter moet je zeker ondersteuning bv tafelpoten aanbrengen? en welk soort hout? en welke led met zulke vragen zit ik eerder...Ik ben 13 en heb nog niet zoveel ervaring met het maken van meubels Cool had misschien mijn vraag wat verkeerd gesteld!
mrmagix    posted on 01-10-2011 22:59
Een kabelgoot kan je gewoon kopen en onderaan tegen je bureau vijzen. Daarna maak je gewoon met een klokboor een proper gat dat direct uitmondt in de kabelgoot.

Voor de houtkeuze kan je 2 kanten opgaan. Of je koopt vezelplaat die is afgewerkt met een bepaalde kleur/reli?f OF je werkt in MDF. Dan moet je zelf nog wel schilderen maar het is algemeen geweten dat dat leuker werkt, goedkoper is maar toch nog sterk.

Tafelpoten moet je zelf bekijken om de hoeveel cm/meter je deze zet. Valt te zien wat er praktisch mogelijk is. Vergeet zeker geen dwarse plaat achteraan je bureau te vijzen, zo voorkom je dat ie gaat schommelen.

Als je nog niet de grootste doe-het-zelver bent, moet je klaargemaakte ledstrips kopen. Die zijn zelfklevend als stickers en steek je gewoon in de stekker. Vaak krijg je er dan nog een mooie afstandbediening mee voor van je bureau een kermis attractie te maken met al die flikkerende lichten.

Verder, pas heel goed op met wat je maakt en doet en laat je zeker ook in de praktijk begeleiden door iemand met meer kennis. Wij kunnen enkel hints geven op deze manier, maar jij moet het wel tot een goed einde helpen.

Hoop dat ik je hiermee wat heb geholpen...

ps: de termen die ik heb gebruik, zoek die eerst op voor je gaat vragen wat ik daarmee bedoel Happy, laughing.
Gilles123    posted on 02-10-2011 13:40
Ik versta al je termen hoor Winking my eye en heel erg bedankt!
Gilles123    posted on 02-10-2011 17:12
Heb je mss voorbeeld van die kleef LED want dat vind ik niet direct.
mrmagix    posted on 02-10-2011 22:31
Zo goed als alle ledstrips die je kant en klaar kan kopen, zijn zelfklevend. Stap eens een doe-het-zelf zaak binnen of een speciaalzaak voor verlichting/leds, die hebben ze allemaal!
AdenFarleigh    posted on 02-10-2011 23:19
IKEA heeft ze, heel goedkoop, klevend of met schroefjes (keuze heb je, zit beiden in het pakketje).
Ze hebben overigens ook regenboogfunctie, vloeiend of trapsgewijs, of stilstaand natuurlijk.

En btw, heb je je vader/oom/wie er ook handig is nog niet gevraagd dan? Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 02-10-2011 @ 23:21:41 (40%)
Gilles123    posted on 03-10-2011 17:27
Ok? bedankt Happy, laughing
__MauMau__    posted on 03-10-2011 21:32
Welk model van IKEA is dat dan? Want ik zit net een beetje te kijken maar ik kan geen verkleurende LEDjes vinden...
Dennis1981    posted on 03-10-2011 22:44
Ze hebben nu zelfs ledstrips op rubber stroken bij de ikea, die kunnen de hoek om gebogen worden, en er zit zo'n kastje aan vast net zoals bij die phillips kleurlamp dat je de kleur zelf in kan stellen...

Zo rond de 30 euro geloof ik, ze heten dioder dacht ik.
User edit by Dennis1981 on 03-10-2011 @ 22:45:05 (1%)
Ywe    posted on 04-10-2011 08:08
Klopt heb ik gisteren even naar gekeken, zit best leuk lichtopbrengst in. Voor die prijs is het leuke decoratie. En makkelijk te bewerken
Gilles123    posted on 06-10-2011 18:42
Ik denk dat zulke LED-strips niet echt voor dit meubel zijn omdat het meubel loodrecht op de muur komt te staan zoals op de tekening via de link te zien is.
Nu heb ik een 'schets' gemaakt die het zou worden met alle afmetingen van de houten planken die ik nodig heb nu vroeg ik mij af hoeveel bevestegingspunten en welke kabelgoot en schroeven enzo ik best gebruik.
Denken jullie dat ik best mijn plannen (voor dj meubel en studiomeubel) inscan of zijn er daar standaard maten voor?
Gilles123    posted on 06-10-2011 21:18
Hoe zet ik een word document hier neer?
mrmagix    posted on 07-10-2011 00:03
Poster: Gilles123
Ik denk dat zulke LED-strips niet echt voor dit meubel zijn omdat het meubel loodrecht op de muur komt te staan zoals op de tekening via de link te zien is.
Nu heb ik een 'schets' gemaakt die het zou worden met alle afmetingen van de houten planken die ik nodig heb nu vroeg ik mij af hoeveel bevestegingspunten en welke kabelgoot en schroeven enzo ik best gebruik.
Denken jullie dat ik best mijn plannen (voor dj meubel en studiomeubel) inscan of zijn er daar standaard maten voor?

Een kabelgoot is een kabelgoot... Je hebt zoals in alle andere producten de betere en de minder goede merken. Maar wat is het belangrijkste aan een kabelgoot? Dat ie toch je kabel mooi in een goot houdt? Wel, dat doen alle merken. Pak de goedkoopste en bevestig ze op een degelijke manier en je gaat hier nooit problemen mee hebben. Wil je echt een merknaam horen die ??n van de degelijkste goten maakt? - Legrand

De info voor je bevestigingspunten ga je gelijk halen met je platen. Je laat ze waarschijnlijk toch op maat zagen in een doe-het-zelf zaak, vraag dan ineens ook hoeveel, waar en hoe je alles best bevestigd. Dan kom je thuis en heb je gelijk alles om direct aan de slag te kunnen.

Word documenten importeer je hier niet zomaar. Kopieer gewoon de tekst, plak hem hier en gebruik dan het 3de en het voorlaatste icoontje in je opmaakbalk. Zo haal je alle vuile opmaak en code uit de tekst, zodat hij optimaal zal te zien zijn op het forum.
Dj_Fantasy    posted on 07-10-2011 11:34
Desnoods pak je gewoon een buis van de afvoer schroef je aan de onderkant en trek je daar je kabels door..
Dan heb je ook het principe van een kabelgoot.
dj2dj.nl
Gilles123    posted on 08-10-2011 15:21
ok? bedankt allemaal!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

106 Users online: 14 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 19.552
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.828.011