alleen de stem afspelen!?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanH    posted on 25-09-2011 19:24
Beste mensen,

Toevallig was ik gister in een discotheek als gast en wat iedereen hier waarschijnlijk doet, luisteren hoe de DJ o.a. de overgang maakt.
omdat ik nog geen/weinig ervaring heb met draaien heb ik een vraagje.
hoe speel je een nummer af zodat je alleen de stem hoort? dit word, voor zover ik weet, vaak gebruikt voor de overgang. ik bedoel dus een track afspelen over de master maar dat je echt zuiver alleen de stem hoort...wat moet ik dan allemaal veranderen en waarmee? ik weet niet of dit duidelijk genoeg is, anders hoor ik het wel.
even ter verduidelijking; ik heb een mixer van reloop rmx-40 usb, en 2x de reloop rmp-3 ga ik binnenkort kopen...
b.v.h.dHappy, laughing
save water, drink beer

What do you think about alleen de stem afspelen!? ??

Vote :   

Jayro    posted on 25-09-2011 19:36
voor zover ik weet is dit niet echt mogelijk. Je hebt op sommige mixers wel een vocal remove functie maar die werkt echt niet zo scherp. Waarschijnlijk heeft de dj een acapella gedownload en die op cd gebrand of het is gewoon normaal in dat nummer dat het een losse vocal heeft.
Bonchanoize    posted on 25-09-2011 19:36
Jup, zoals hierboven vermeld wordt.
Let the magic begin
DaCompra    posted on 25-09-2011 20:19
tip: acapellas4u.co.uk > zijn veel vocals/sample's/a capella's te vinden. succes!
Aziaat    posted on 26-09-2011 12:24
Vele vocals kun je los downloaden als je goed rondkijkt op het internet.
Ik heb me altijd laten wijsmaken dat dit geen probleem vormt als je het origineel in je bezit hebt.
stefanH    posted on 26-09-2011 14:59
maar vaak hoor ik dat de overgang zo gaat...dus de beat van het ene lied en de stem van het andere lied. hoe worden die overgangen dan gemaakt? ik heb zoals je wel merkt weinig ervaring dus als je me iets kunt vertellen over overgangen zou dat fijn zijn...
save water, drink beer
Estacy    posted on 26-09-2011 15:55
simpel, op cd speler x heb je je track, op cd speler y heb je je vocal
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
vanilladj    posted on 26-09-2011 19:11
Poster: Estacy
simpel, op cd speler x heb je je track, op cd speler y heb je je vocal

En dan wordt meer dan twee decks leuk want dan heb je vrijheid om te mixen en met acapella's, loopjes etc. te spelen.
Lukt ook wel op 2 maar dan moet je verdomd snel zijn.
Was voorheen: Nils7
Bonchanoize    posted on 26-09-2011 19:44
Als je al je low wegtrekt, klinkt de kick veel zachter en komt de vocal er wel beter uit, aangezien vocals bijna volledig op de hoge en middenfrequenties zitten.
Let the magic begin
stefanH    posted on 26-09-2011 20:26
ja, dat klopt...maar je hoort hem dan toch nog wel...ik vroeg me gewoon af of het ook anders kon...Happy, laughingzodat je die low en andere geluiden helemaal niet hoort, dus zuiver alleen de stem
save water, drink beer

This is an old Topic

No new postings for 4.978 days.
 Post CommentThat would be 165.9 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

147 Users online: 25 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 3.800
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.315