[CEN] Je laatste producties laten checken (6/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 24-09-2011 22:48
Yoo DJ's,

Het leek me wel handig voor de mensen onder ons die ook muziek produceren een apart -centraal- topic te maken waar ze hun laatste bezigheden kunnen laten checken. Het topic staat expres niet in de productions sectie omdat daar eigenlijk alleen producties horen die af zijn. Dit topic is vooral bedoeld om stukjes te posten waar je mee bezig bent. Volledige tracks mogen ook, maar daar kun je net zo goed een eigen topic voor aanmaken.

Hoop dat er wat animo voor is Smile

Kleine regel: minimaal feedback geven op de track die voor je is geplaatst. Als de persoon boven jou alleen feedback heeft gegeven en zelf geen preview heeft gepost, geef je feedback op de laatste track dit in dit topic is gepost.
Als je dit niet doet wordt je post verwijderd!
Mod edit by Sebasz on 17-10-2011 14:05 (59%)

What do you think about [CEN] Je laatste producties laten checken ??

Vote :   

Danil    posted on 03-12-2011 19:16
Poster: ThomasB
@tek-zotic inderdaad wat gidi zecht, die lage klinken wel leuk maar die hogen iets te blij, wel leuk om zoiets te gebruiken in een nummer Winking my eye

Ik heb mn track wat aangepast maar nu heb ik 2 versies:

versie 1 met de oorspronkelijke synths:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview

versie 2 met nog een synth erin (deze zit er nog niet goed in verwerkt maar het gaat om het idee)
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview-1

Laat hier of op soundcloud alsjeblieft weten welke versie je beter vind, versie 1 (met 1 synth) of versie 2 (met 2 synths)

Thx!

Versie 2 is beter, zit een beter groove in Happy, laughing
Btw, is deze zonder compression?
ThomasB    posted on 04-12-2011 10:18
Er zit 1 multiband compressor op de synth, eigenlijk was hij wat te schel maar als ik het schelle helemaal weghaal vind ik de synth niet zn volle kracht hebben en niet zo goed klinken dus ik hou het er tussenin, op de drum zit geen compressorCool
Trouens, jou d&b nummer is best vet, ik zou het zelf zou laten en wat die compressie op de kick betreft.
Danil    posted on 04-12-2011 11:20
If it sounds good, it is good Happy, laughing
Toppertje    posted on 06-12-2011 17:45
Wat is midi achtig?
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Gidi    posted on 06-12-2011 19:48
heel erg simpel, vergelijk het met polyphonische ringtones die je vroeger op je gsm had en kon kopen via de tv.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Maracas    posted on 08-12-2011 00:59
Poster: ThomasB
Er zit 1 multiband compressor op de synth, eigenlijk was hij wat te schel maar als ik het schelle helemaal weghaal vind ik de synth niet zn volle kracht hebben en niet zo goed klinken dus ik hou het er tussenin, op de drum zit geen compressorCool
Trouens, jou d&b nummer is best vet, ik zou het zelf zou laten en wat die compressie op de kick betreft.

Vind die 2e wel leuker klinken als de eerste, ik mis alleen een beetje een goeie kick, verder wel leuk Smile

Ikzelf ben nu een maand bezig met producties, dit is mijn 2e, ben er nog niet zo goed in, wat ik evt. aan zou kunnen passen zou ik graag van jullie horen!

http://soundcloud.com/maracas-1/maracas-frea-style-preview

EDIT: Weet niet of het van toepassing is, maar ik werk in FL Studio 9
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 08-12-2011 @ 01:04:53 (10%)
Toppertje    posted on 08-12-2011 01:30
Ik zal wat andere sample packs gaan aanschaffen, want de kicks, snares en perc zijn niet mooi.

Vengaence is heel populair, nu worden deze al in heel tracks gebruikt of ze worden eruit geknipt.
Maar in iedergeval minder vaak dan die snare die je nu gebruikt (oldschool bubbeling snare)

De snare roll vind ik ook te hard en ritmisch niet mooi. Probeer is eerst 1 snare per beat, dan er precies 1 tussen enz. totdat je op 1/8 zit.

Volume wat zachter en minder schel maken.

Verder raad ik je aan je te verdiepen in syntheseizers en de mix van je track (sommige instrumenten zijn veel te hard)
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
tek-zotic    posted on 08-12-2011 09:19
qua drive zit het nummer niet slecht, enkel de geluiden hebben nog wat fine tuning nodig. Die synth vind ik overigens niet goed klinken
Maracas    posted on 09-12-2011 00:57
@Toppertje, die tips ga ik mee werken, en dan post ik binnenkort het vervolg nog!

@ tek-zotic, wat bedoel je precies met niet goed klinken? Is hij vals, of vind je het geluid niet mooi, of klopt hij niet?Cool Ik vond hem eigenlijk wel lekker rauw klinken, houd ikzelf wel van, maar zoals ik al eerder zei heb ik er op dit moment nog geen verstand van haha, ik doe alleen wat mn oren en mn gevoel erbij zeggen?Cool

Kloppen de timingen verder wel?

Bedankt voor de tips alvast!Cool
MrQreeny    posted on 09-12-2011 09:46
Dat ding bij 2.50 klinkt niet zo lekker?Cool Dat bedoelt tek ook denk ik...
Ook de bell-achtige synth bij 1.20 zou ik iets minder vervormen (toevallige gedetuned?)

Verder wel heel gaaf... Die reverse en pitchdown vind ik heel nice Winking my eye!
'Music is the universal language of mankind...'
Maracas    posted on 09-12-2011 14:40
Als ik thuis ben straks ga ik er nog wel even voor zitten, even kijken wat ik evt. Met de synths kan doen! @mrqreeny nee volgens mij niet gedetuned, misschien wat te laag op de pianoroll gepakt.. Bedankt voor je support! Happy, laughing jullie krijgen zsm het resultaat te horen!
cheesefondu    posted on 18-12-2011 19:30
@Maracas klinkt leuk , ikzou alleen proberen iets meer energie aan je opbouw te geven , white noise ofzo.

ik heb zelf aan een hardstyle track gewerkt en ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben.

http://soundcloud.com/cheesefondu/hardstyle-decemb ( heb geen samples gebruikt)
Danil    posted on 18-12-2011 21:03
Poster: cheesefondu
@Maracas klinkt leuk , ikzou alleen proberen iets meer energie aan je opbouw te geven , white noise ofzo.

ik heb zelf aan een hardstyle track gewerkt en ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben.

http://soundcloud.com/cheesefondu/hardstyle-decemb ( heb geen samples gebruikt)

Hallo, dit klinkt misschien raar maar hoe bouw je dan vb. een kick op zonder samples?
door middel van oscilators en attack + release ?

Dank.
DaCompra    posted on 18-12-2011 21:04
cheesefondu    posted on 18-12-2011 21:25
Poster: Danil
Hallo, dit klinkt misschien raar maar hoe bouw je dan vb. een kick op zonder samples?

Dank.

Bijvoorbeeld . maar met geen samples gebruikt , bedoel ik geen sampe van een hardstyle kick.
cheesefondu    posted on 18-12-2011 22:45
Poster: Danil

Dank.

Bijvoorbeeld . maar met geen samples gebruikt , bedoel ik geen sampe van een hardstyle kick.
Danil    posted on 21-12-2011 18:28
My new tune Happy, laughing
hope you like it....

Als iemand opmerkingen heeft of tips, posten die handel !

http://soundcloud.com/ruu-d/daan-housewife-ruu-d-remix
cheesefondu    posted on 22-12-2011 20:56
Lees a.u.b de begin tekst.
Maracas    posted on 23-12-2011 01:10
@Danil, ik vind hem een beetje saaitjes, ik weet niet want ik ben geen dubstepliefhebberWinking my eye Maargoed, regels zijn regels!

Ik heb een bootleg gemaakt van Lykke Li - I Follow Rivers (the magician remix)

Het is mijn eerste bootleg en mijn 4e productie. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

http://soundcloud.com/maracas-1/maracas-i-follow-rivers
User edit by Maracas on 23-12-2011 @ 01:13:46 (6%)
TripleSpin    posted on 23-12-2011 12:34
@maracas
Zit een lekkere opbouw in, alleen vind hem ontzettend kaal en saai omdat de percussies wat missen cq. te zacht staan. De kick overheerst nu het hele nummer. Probeer daar een evenwicht tussen te vinden.
Verder zeker wel leuk gedaan.

Hierbij de mijne: Remix van Chaka Khan - Ain't nobody.
Het intro en outro stukje moet ik nog aanpassen zodat het lekker mixbaar word. Verder zal er hier en daar nog wat aan het arrangement gesleuteld worden, zoals bijvoorbeeld de overgangen van de dikke synths naar het pieperdepiep gedeelte.
Ook moet het afmixen nog wat beter/voller, maar aangezien ik altijd eerst het hele nummer op orde wil hebben met automations, effecten, etc. bewaar ik dat wel voor het laatst.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Danil    posted on 25-12-2011 23:34
@Maracas ,
Nja ik vind het voor m'n 2e productie nog redelijk vet maar ik heb deze tune eergisteren nog eens beluisterd op andere speakers en moet zeggen dat ik het zelf ook wat saai klinken vind, dit komt omdat niet alles tot zijn recht komt zoals alle kleine synths en dingen... (deze productie heb ik gemaakt met een headphone, ben namelijk aan het sparen voor monitoren Happy, laughing )
User edit by Danil on 25-12-2011 @ 23:35:04 (17%)
Vivado    posted on 28-12-2011 12:15
Ik ben nu bezig met een nieuwe track, ik heb al een previewtje klaar liggen!

http://soundcloud.com/vivado/new-project

Ik zou heel graag jullie mening er op willen =]

edit: @TripleSpin Ik vind het allemaal kloppen! klinkt echt goed. Mijn maar zit hem bij de beat zelf. Ik vind die niet zo super!
al met al hoor ik een track die goed is afgemaakt! goed bezig!
User edit by Vivado on 28-12-2011 @ 12:17:32 (100%)
MrQreeny    posted on 28-12-2011 13:03
Vivado.. Ik heb je gister een pm gestuurd! Heb je die gezien?? Winking my eye

Comment:

Was het je bedoeling om zero 76 te remixen ofzo?
Klinkt wel heel lekker! Eerste 15 seconden zou ik nog wel wat mee doen, dat klinkt heel dun nu. Verder zou ik bij 1 minuut de kick wat zachter zetten en je sidechain wat minder doen...
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 28-12-2011 @ 13:03:57 (21%)
Vivado    posted on 28-12-2011 14:17
Poster: MrQreeny
Vivado.. Ik heb je gister een pm gestuurd! Heb je die gezien?? Winking my eye

Comment:

Was het je bedoeling om zero 76 te remixen ofzo?
Klinkt wel heel lekker! Eerste 15 seconden zou ik nog wel wat mee doen, dat klinkt heel dun nu. Verder zou ik bij 1 minuut de kick wat zachter zetten en je sidechain wat minder doen...

nee niet te remixen maar wel een nummer in die style te maken!
pm heb ik terug gestuurd, was me nog niet opgevallen..
Ik ga er mee aan de slag bedankt!
Bloedworst    posted on 28-12-2011 17:12
@ Vivado
Je bent lkkr bezig zou alleen wat minder sideC doen op het laatste stuk.

Stukje Happy Trance,, Feeling you,,
Moet er nog wel wat meer werk van maken maar en voorproefje om ideen van jullie los te puteren om het af te maken.
Fun to know,, de kick heb ik met en eigen gemaakte vst gemaakt die gebruik maakt van ( gesimuleerde ) oscillators in de plaats van samples wordt op het forum gepost als hij klaar is.

http://soundcloud.com/claus-lunoe/feeling-you-under-constr

313 Users online: 140 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 86.973
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.884.010