[CEN] Je laatste producties laten checken (5/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 24-09-2011 22:48
Yoo DJ's,

Het leek me wel handig voor de mensen onder ons die ook muziek produceren een apart -centraal- topic te maken waar ze hun laatste bezigheden kunnen laten checken. Het topic staat expres niet in de productions sectie omdat daar eigenlijk alleen producties horen die af zijn. Dit topic is vooral bedoeld om stukjes te posten waar je mee bezig bent. Volledige tracks mogen ook, maar daar kun je net zo goed een eigen topic voor aanmaken.

Hoop dat er wat animo voor is Smile

Kleine regel: minimaal feedback geven op de track die voor je is geplaatst. Als de persoon boven jou alleen feedback heeft gegeven en zelf geen preview heeft gepost, geef je feedback op de laatste track dit in dit topic is gepost.
Als je dit niet doet wordt je post verwijderd!
Mod edit by Sebasz on 17-10-2011 14:05 (59%)

What do you think about [CEN] Je laatste producties laten checken ??

Vote :   

ThomasB    posted on 22-11-2011 16:25
Poster: MrQreeny
Met de melodie valt op zich wel te werken. Maar ik zou je synth een beetje aanpassen zodat die wat minder schel klinkt (ik denk aan een multibandcompressor). Verder zou ik deze tutorial van Luxx ff bekijken en toepassen. Nu ben ik het na 30 seconden wel zat. Verder zou ik de release van de synth wat verhogen (al is het maar met een paar miliseconden).
In de beat kan je ook nog wel een arsenaal aan percussie kwijt: ik hoor alleen een hihat, kick en af een toe 2 claps. Maar goed hij was ook nog niet af dus ik denk dat je daar nog mee bezig bent? De claps die je trouwens gebruikt, mogen van mij wel wat harder.

Tips so far, nog eentje dan?: Gewoon lekker blijven produceren!

Thx! Aan deze tips heb ik echt wat!Cool
En jouw track is echt nice! welke vst heb je gebruikt? zoiets probeerde ik namelijk ook van mijn synth te makenCool
MrQreeny    posted on 22-11-2011 17:44
Sylenth is de held Winking my eye! Maar ik denk dat het wel met meerdere kan hoor...
De basis is een sawtooth synth. Polyphony dan op heel veel zetten (32 ofzo) en dan een beetje detunen. Een paar effecten erover en het begint ergens op te lijken Winking my eye.
Tenminste dat is mijn manier.
'Music is the universal language of mankind...'
MrQreeny    posted on 22-11-2011 17:44
Dubbelpost :s
User edit by MrQreeny on 22-11-2011 @ 17:46:55 (96%)
ThomasB    posted on 22-11-2011 21:04
Dat ga ik morgen eens probere, thx!Smile
feestbeest    posted on 23-11-2011 17:58
Toen ik vrijdag aan het draaien was kwam ik opeens live uit op een combinatie die mij ?bestwel wat leek. Het publiek reageerde er ook goed op dus ben maar even gaan knippen en plakken, het resultaat tot nu toe: KLIK

Kunnen jullie mij mischien ook helpen onder welk straatje ik dit moet zetten, Edit(Dacht ik zelf het meest aan), Mash-up of iets anders?

Edit: Ik heb nog wat comment naar de louder remix van Gidi.
Ik vind je break echt heel vet en zelfde als de qlimax. Alleen vind ik dat je kick nog wat bass mist! Hij zou van mij wel iets lager mogen gaan!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 23-11-2011 @ 18:57:45 (58%)
MrQreeny    posted on 23-11-2011 18:49
@feestbeest: zonder twijfel een mashup... Wat wou je het anders noemen? :P Klinkt wel lekker?

Poster: MoXeGy
ah oke, het is ook niet makkelijk om dat in operator te doen. Probeer het eens in een andere plugin.
Ben wel benieuwd Happy, laughing

Andere plugin zoals ? Welke gebruik jij?
Op youtube kwam ik een tutorial tegen waar die operator gebruikte, vandaar dat ik toen daarmee aan de slag ging.
MoXeGy    posted on 23-11-2011 20:28
Ik zou een plugin pakken met een beter gui zoals microtonic, ik gok dat het je daarmee wel lukt Winking my eye

Edit: ik heb het ook eventjes geprobeerd in operator en het lukt opzich, wel maar in microtonic of een andere plugin krijg je hem net wat makkelijker naar je hand gezet.

http://soundcloud.com/moxegy/house-test-2
Dit is wat ik er zo vlug uitkreeg, de kick heeft de nodige eq'en nodig en klinkt nog helemaal niet lekker maar het gaat om het idee Happy, laughing
Er zit overigens een irritand geluidje als je hem op soundcloud afspeeld, dat heb je als je hem download niet.
Weet iemand toevallig hoe dit komt?
User edit by MoXeGy on 23-11-2011 @ 23:05:50 (100%)
Gidi    posted on 24-11-2011 17:17
@Moxegey,

hm klinkt erg leeg, en je kick is naar mijn mening te dof. Ik zou er meer percussie en effecten in gooien.

Hier een voorstukje van een mid-intro waar ik aan bezig ben.
Genre: Hardstyle (raw achtig) laat je mening en tips horen!

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
MoXeGy    posted on 24-11-2011 18:13
@Gidi, het was alleen als voorbeeld voor de kick bedoeld, de rest is er in 2 minuten overheen gegooit voor het idee :P

Heb eventjes je nummer beluisterd en het klinkt alsof het nummer zich in de verte af speelt.
feestbeest    posted on 24-11-2011 18:42
@Gidi,

Ik vind dit wel al vet klinken. De kick vind ik ook erg gaaf gemaakt! Mag ik vragen met welke plugin je dit hebt gedaan? Want ik probeer ook een kick te maken maar heb het gevoel dat ik de verkeerde basis gebruik.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Gidi    posted on 24-11-2011 19:04
een 909 kick als sample gebruiken, deze met distortie->disortie->eq-distortie->eq->stereo enchanser-> dan save als een sample, deze sample in 2e of 3e knippen (punch-bass-tail), dit verder afmixen (equen) en aan elkaar plakken.
Toppertje    posted on 24-11-2011 19:09
Poster: Ashley
Check je soundcloud, heb feedback achtergelaten bij all my people.
Je tweede track vind ik wat minder tof, synth klinkt een beetje vals en de kick overstuurd als een malle. Misschien wat meer tijd insteken!
Keep it up!

edit: vergeet ik zomaar een eigen creatie te posten. hierbij een preview van een nieuwe track van mij, genre is tech house:
http://soundcloud.com/lunaludmila/dirtynovember

Wow, jij bent vooruit gegaan!

Je sound klinkt echt strak hier.

Ben je overgestapt naar logic?

@ Gidi

Ik heb helemaal niks met hardstyle, daarom kan ik geen objectieve feedback geven.
Over me speakers hier klonk het wel goed, het is alleen mijn smaak niet.

Heb heb mijn soundcloud geupdate met tracks.

http://soundcloud.com/ten-hooven

Welke track vinden julie het beste?
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
User edit by Toppertje on 24-11-2011 @ 19:11:06 (54%)
Gidi    posted on 28-11-2011 17:53
Ik heb meerendeels geluisterd en klinkt not bad, vind je danza kaduro alleen wat Midi achtig klinken.

ben weer wat verder met mijn raw trackje.

http://soundcloud.com/gidi-ferdinand/zero-awarenez-freaks-preview
User edit by Gidi on 28-11-2011 @ 17:55:34 (100%)
the-melody    posted on 28-11-2011 17:58
Echt wel raw haha.?
Vind hem wel goed!Cool Kick is lekker, melodie is ook goed. Alleen die text ben ik niet zo zot van.
Gidi    posted on 28-11-2011 18:01
tja raw is niet een apart genre, maar wil het wel erbij noemen. Erg blij en commercieel is het niet.
thanks voor feedback, welke text ben je niet kapot van? de schreeuwlelijkerd of de serieuse gast die geilt op sex met robots?
the-melody    posted on 28-11-2011 18:16
Schreeuwen
tek-zotic    posted on 28-11-2011 20:11
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
beetje met wobbles proberen te spelen vandaag Happy, laughing (kraakt wel wat in het begin omdat ik het via een externe mixer heb opgenomen, ging even niet anders Happy, laughing)
User edit by tek-zotic on 28-11-2011 @ 20:11:50 (1%)
cross-over    posted on 29-11-2011 15:52
Poster: Gidi
Ik heb meerendeels geluisterd en klinkt not bad, vind je danza kaduro alleen wat Midi achtig klinken.

ben weer wat verder met mijn raw trackje.

http://soundcloud.com/gidi-ferdinand/zero-awarenez-freaks-preview

Klinkt zeker niet verkeerd. maar voor mijn gevoel zijn het twee nummers met een vocal break in het midden.
probeer stukjes van de synth ook al in het eerste deel te stoppen.
in het laatste deel,vanaf 2:15, is je noise synt erg overheersend, mischien iets met eq automation?
http://soundcloud.com/lau-daniels
Gidi    posted on 29-11-2011 18:28
thanks voor de tip, was mij niet zo opgevallen. en inderdaad het is nog geen gehele track, is nu intro-midintro-break-climax, maar moet nog in elkaar overlopen.
Gidi    posted on 29-11-2011 18:29
@tek-zotic ik vind je lowfreq wobbles wel leuk, maar die hoge niet. klinken mij te blij. wel een leuk stukje muziek
ThomasB    posted on 02-12-2011 18:13
@tek-zotic inderdaad wat gidi zecht, die lage klinken wel leuk maar die hogen iets te blij, wel leuk om zoiets te gebruiken in een nummer Winking my eye

Ik heb mn track wat aangepast maar nu heb ik 2 versies:

versie 1 met de oorspronkelijke synths:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview

versie 2 met nog een synth erin (deze zit er nog niet goed in verwerkt maar het gaat om het idee)
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview-1

Laat hier of op soundcloud alsjeblieft weten welke versie je beter vind, versie 1 (met 1 synth) of versie 2 (met 2 synths)

Thx!
MoXeGy    posted on 02-12-2011 21:39
Als je versie 2 goed uitwerkt en die synth in de rest laat blenden dan kan het zeker een toegevoegde waarde hebben, nu heb je hem ook vooral naar links gepanned maar ik zou deze persoonlijk in het midden laten en niet te breed maken. Hierdoor heb je je andere sounds al.
Danil    posted on 02-12-2011 23:46
Hallo allen,?

Hier vind je de eerste song die ik gemaakt heb in Logic 9.
------

http://soundcloud.com/ruu-d/space

-------
Vind zelf dat er iets teveel compression is op de kicks ( build ).

Graag wat comments of tips, deze zijn zeker meer dan welkom!?Cool

BTW, is er een mogelijkheid om je username van DJR te veranderen?
MoXeGy    posted on 03-12-2011 10:05
Voordat je je eigen track post voor feedback, eerst feedback op andere tracks geven Winking my eye
Danil    posted on 03-12-2011 15:54
Poster: MoXeGy
Voordat je je eigen track post voor feedback, eerst feedback op andere tracks geven Winking my eye

AH zo, Winking my eye

238 Users online: 123 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 86.527
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.564