[CEN] Je laatste producties laten checken (4/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 24-09-2011 22:48
Yoo DJ's,

Het leek me wel handig voor de mensen onder ons die ook muziek produceren een apart -centraal- topic te maken waar ze hun laatste bezigheden kunnen laten checken. Het topic staat expres niet in de productions sectie omdat daar eigenlijk alleen producties horen die af zijn. Dit topic is vooral bedoeld om stukjes te posten waar je mee bezig bent. Volledige tracks mogen ook, maar daar kun je net zo goed een eigen topic voor aanmaken.

Hoop dat er wat animo voor is Smile

Kleine regel: minimaal feedback geven op de track die voor je is geplaatst. Als de persoon boven jou alleen feedback heeft gegeven en zelf geen preview heeft gepost, geef je feedback op de laatste track dit in dit topic is gepost.
Als je dit niet doet wordt je post verwijderd!
Mod edit by Sebasz on 17-10-2011 14:05 (59%)

What do you think about [CEN] Je laatste producties laten checken ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 03-11-2011 20:43
Ja ik was nog aan t luisteren en een paar andere dingen aan het doen... Maar ik was er al bang voor dat die kick k^t ging klinken ergens anders. Mijn sub hier is namelijk zwaar onrealistisch.?Hoe kan je een mooie kick maken dan? Ik heb nu een paar operators gebruikt en zelf wat gegenereerd, want van samplepacks vind ik ze echt vaak bagger. Maar hoe doen jullie dat? Die synths layeren heb ik wel gedaan (lees: geprobeerd :P ), maar ze komen er niet echt lekker uit zeg maar... Ook vraag ik me af hoe je die power er eigenlijk in legt, is het niet gewoon zo dat het contrast tussen momenten grotendeels de power bepaald (zoals bij don't ditch bijvoorbeeld duidelijk aanwezig is: klik)??
Maar ja, ik ga er over een week ofzo nog eens ff naar kijken, ik heb het nu wel gehad met dat nummer :P?

Maar goed die van thomas... Ja een beetje leeg en weinig afwisseling en weinig effecten so far?Cool
Wel een grappige panner op je white noise. Euh ja dat was het wel een beetje, ik zou:

- heel wat percussie enz toevoegen (hihat, crashes, shakers enz)
- een delay toevoegen op je cowbell, meestal geeft dat wel een leuk effect
- wat meer afwisselen van melodie

Hopelijk kan je er wat mee...
'Music is the universal language of mankind...'
MoXeGy    posted on 03-11-2011 22:10
Bedoel je mischien zo'n sub?: Voorbeeld 1 (alleen de sub, niet de gehele kick)

User edit by MoXeGy on 03-11-2011 @ 22:51:55 (100%)
MrQreeny    posted on 03-11-2011 22:51
Nee ik bedoel mn subwoofer hier geeft een overdreven zwaar geluid, die niet in een goede verhouding staat met de mid en high tonen... Ik heb zeg maar geen neutrale uitvoer (wat je met studiomonitoren dus juist probeert te bereiken).

Maar ik ben wel benieuwd hoe je deze kick (dus wel in het geheel Thumbs Up ) in elkaar hebt gezet? Meerdere kicks van samplepacks gelayered of echt zelf gegenereerd dmv een vst?? Klinkt best lekker namelijk.
MoXeGy    posted on 03-11-2011 22:52
Deze heb ik in operator gemaakt met wat compressing en eq.

Je kan ook een kick maken in samenwerking met percussie e.d. hieronder een ander voorbeeld:
Voorbeeld 2 (is op me koptelefoon gedaan dus de balans zal niet super zijn)
Berend29    posted on 03-11-2011 23:36
MrQreeny?het klinkt zeker wel oke, maar ik vind de beat niet zo bijzonder en de climax eigenlijk ook niet. Het mag wel wat voller! Verder wel lekkere?synth!

Hier zijn wat tracks van mij : www.soundcloud.com/bibossa
Toppertje    posted on 04-11-2011 02:45
Bootleg Alarm!!!

Na jaren niks gepost te hebben, hierbij mijn soundcloud met recente tracks:?http://soundcloud.com/ten-hooven

@ Berend: Geluisterd, ik let vooral op het geen of ik het zal draaien.

De remix van save the world:

Ik vind de sounds van de saws cool, ik zou die zelf ook wel kunnen gebruiken in een track.
Jammer van de vox, die is van slechte kwaliteit.
En de noise, de EQ is niet gebruikt, daardoor is is lelijk.

Deze zal ik niet draaien
=?

Tic Tic Tac

Leuk idee, vrolijke vocals.
Helaas is de climax voor mij niet goed genoeg, ik vind hem zwak.
Dit omdat we geen armosfeer is, dit kan je met bijv met noise of FX toevoegen.
Ook mis ik een lekkere bass.

Deze zal ik niet draaiem
=?

Calabria

Coole vox toegevoegd over de trompet.
De percussie is ook erg leuk.
Probleem is de climax weer, ik zou die trompet niet eens gebruiken maar hele andere synth gebruiken als climax. De break is namelijk al vet.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Berend29    posted on 04-11-2011 21:43
ja het gaat me vooral om die save the world, dat is de meest recente, bedankt voor je feedback!

Wat bedoel je de noise en de EQ? Waarom is hij lelijk bedoel ik?
Toppertje    posted on 05-11-2011 20:03
geen feedback op mijn werk?

Terwijl ik naar elke track van jou heb zitten luisteren?
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Gidi    posted on 06-11-2011 18:00
Klinkt goed bibossa! nice profi!

hier een remix van Dj Fresh - Louder.
http://soundcloud.com/gidi-ferdinand/preview-dj-fresh-louder-zero
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Berend29    posted on 06-11-2011 19:08
?Toppertje?sorry ik had over je linkje heen gelezen!

Danza Kuduro:

Erg goed in elkaar gezet, alleen vind ik na 2:56 het een beetje saai worden, ik had daar iets meer climax van gemaakt! De beat is niet helemaal mijn smaak, maar klinkt wel lekker!

Get back:

Lekkere beat! Die synth vind ik vooral erg lekker! Harde melodie, en vocal er erg vet onder gezet, deze zou ik wel draaien!

We found love:

Harde synth, maar waarom heb je niet eerst het echte stuk van het nummer gebruikt, en dan jou eigen synth erin gedaan?
Ik vind de beat wel lekker, maar een?beetje kaal!

Rabiosa:?

vanaf 0:58?vind ik hem weer een beetje stil vallen, en de beat sluit niet aan bij het stuk ervoor.

Cloud:

Ik vind het begin een beetje goedkoop klinken, maar de beat is wel lekker, de synth vind ik vooral lekker.?

G6:

Ik had weer het echte stuk van het nummer gepakt en dan jou synth erin laten komen, maar zeker harde synth weer! De synth in de beat is ook hard, alleen vind ik het ritme een beetje tegenvallen.

ThomasB    posted on 07-11-2011 16:01
Hey iedereen, ik heb mn track afgemaakt, hij is hier te luisteren:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-all-my-people

Ik ben gister weer begonnen aan een andere track en ik wou jullie een preview van de main geven om te vragen wat jullie ervan vinden:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview

Ik had ook nog een vraag, meestal begin ik mijn tracks met een intro van alleen drum en percussie maar dat klinkt niet echt goed bij dit nummer en ik wil eens wat anders proberen, iemand ideetjes? dezelfde synth als die van de main bijvoorbeeld als intro doen maar dan als piano bijvoorbeeld? En ik heb me rot lopen zoeken op internet voor wat goeie piano vst's voor een house nummer maar ik kan maar geen goeie vinden? iemand nog een tip daarvoor?Cool
User edit by ThomasB on 07-11-2011 @ 16:04:22 (2%)
MoXeGy    posted on 07-11-2011 17:23
all my people,
Beetje saaie intro en de bassline zou iets harder mogen, de vocal zelf zou ook wel wat processing mogen gebruiken want het klinkt alsof hij er op is geplakt in plaats dat hij in het geheel past.
De percussie zou je eventueel ook iets 'smoother' mogen maken want het is zo wel aan de drukke kant.
Ik krijg eigenlijk meer het gevoel dat ik naar een opbouw zit te luisteren en dat de echte 'main climax' nog moet komen.

Het gehele idee is prima en ben benieuwd naar de volgende tracks Happy, laughing

User edit by MoXeGy on 07-11-2011 @ 17:26:39 (17%)
Gidi    posted on 07-11-2011 17:56
stop maar met dit topic, Cool
mensen luisteren niet naar de topic starter en lezen de regels niet! reageer eerst, voordat je je eige track post en ben niet alleen uit op feedback op je eige creatie, maar geef ook feedback.
k*t mentaliteit hier
MoXeGy    posted on 07-11-2011 18:09
is inderdaad jammer, heb zelf nog geen track hier gepost maar vind het wel leuk om mensen te helpen doormiddel van feedback.
Aan de andere kant kun je diegene die zelf geen feedback geven ook links laten liggen en help je alleen de mensen die zelf ook feedback geven.
Als iedereen zich inderdaad aan de regels houd en onderbouwende kritiek geeft kan dit een leuk topic worden waar iedereen iets aan heeft.
ThomasB    posted on 07-11-2011 19:13
Sorrie, ik had nog gekeken of er iemand voor mij was zonder feedback maar de persoon voor mij heeft zelf geen nummer gepost dus ik dacht dat ik dan wel zonder feedback te geven mocht posten want ik had idd niet de hele regel gelezen, sorrie hiervoor, ik zal er de volgende keer op lettenCool
User edit by ThomasB on 07-11-2011 @ 19:14:20 (51%)
Gidi    posted on 08-11-2011 18:33
Poster: MoXeGy

Aan de andere kant kun je diegene die zelf geen feedback geven ook links laten liggen en help je alleen de mensen die zelf ook feedback geven.

Ik ga geen lijstje bij houden.
Ik vind dat je wel het fatsoen moet kunnen opbrengen om datgene te doen wat je zelf ook wil.
Ashley    posted on 09-11-2011 00:10
Poster: ThomasB
Hey iedereen, ik heb mn track afgemaakt, hij is hier te luisteren:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-all-my-people

Ik ben gister weer begonnen aan een andere track en ik wou jullie een preview van de main geven om te vragen wat jullie ervan vinden:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview

Ik had ook nog een vraag, meestal begin ik mijn tracks met een intro van alleen drum en percussie maar dat klinkt niet echt goed bij dit nummer en ik wil eens wat anders proberen, iemand ideetjes? dezelfde synth als die van de main bijvoorbeeld als intro doen maar dan als piano bijvoorbeeld? En ik heb me rot lopen zoeken op internet voor wat goeie piano vst's voor een house nummer maar ik kan maar geen goeie vinden? iemand nog een tip daarvoor?Cool

Check je soundcloud, heb feedback achtergelaten bij all my people.
Je tweede track vind ik wat minder tof, synth klinkt een beetje vals en de kick overstuurd als een malle. Misschien wat meer tijd insteken!
Keep it up!

edit: vergeet ik zomaar een eigen creatie te posten. hierbij een preview van een nieuwe track van mij, genre is tech house:
http://soundcloud.com/lunaludmila/dirtynovember
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 09-11-2011 @ 11:47:43 (20%)
ThomasB    posted on 09-11-2011 16:38
Poster: Ashley
Check je soundcloud, heb feedback achtergelaten bij all my people.
Je tweede track vind ik wat minder tof, synth klinkt een beetje vals en de kick overstuurd als een malle. Misschien wat meer tijd insteken!
Keep it up!

edit: vergeet ik zomaar een eigen creatie te posten. hierbij een preview van een nieuwe track van mij, genre is tech house:
http://soundcloud.com/lunaludmila/dirtynovember

Thx voor je feedback @soundcloud, daar heb ik wat aanCool

Verder is jouw track echt nice, alleen bij die break rond 1.35 blijft het iets te lang stil (naar mijn mening) maar hij is verder wel echt goed!Cool
User edit by ThomasB on 10-11-2011 @ 16:03:07 (12%)
Bloedworst    posted on 14-11-2011 13:50
@ Ashley
Lekkere track lekkere vibe en een klassegeluid, ga vooral zo doorSmile

Ben soms bezig met tig tracks tegelijk en dit is er weer een, en met deze heb ik en vraag aan de audiophilen op het forum, ben behoorlijk bezig geweest met de mix maar?ben er niet tevreden mee?vooral in het mid, miss omdat ik me er teveel op focus of...of...?? miss hoor jij het zo al, of vind je het prima klinken,?of heb je en idee how to, please let me know.

http://soundcloud.com/claus-lunoe/09-11-2011-secondtakeg16bit
MoXeGy    posted on 14-11-2011 17:32
Mischien je sounds meer ruimte geven in? het frequentie gebied inderdaad. er zit veel in hetzelfde frequentie gebied.

Om ook eens wat van mezelf te laten horen ben ik nu bezig met een bass voor een house track alleen weet ik nog niet op welke noot ik de kick wil plaatsen, het klinkt gewoon nog niet helemaal lekker als de kick en bass samenvallen.
http://soundcloud.com/moxegy/moxegy-bassline-test
ThomasB    posted on 19-11-2011 16:04
Poster: MoXeGy
Om ook eens wat van mezelf te laten horen ben ik nu bezig met een bass voor een house track alleen weet ik nog niet op welke noot ik de kick wil plaatsen, het klinkt gewoon nog niet helemaal lekker als de kick en bass samenvallen.
http://soundcloud.com/moxegy/moxegy-bassline-test

Klinkt heel lekker ben benieuwd naar het eindresultaat Happy, laughing, maar ik zou inderdaad die kick wat lager doen, want nu is de kick veel hoger dan de bass.

Een maandje geleden ben ik weer aan een track begonnen, had de synth af en die had ik hier ook gepost, sindsdien heb ik helemaal geen inspiratie meer gehad :s
Maar vanochtend eindelijk weer een stukje verder kunnen werkenSmile
Dus dit is hem tot nu toe dan: http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview
User edit by ThomasB on 19-11-2011 @ 16:05:19 (1%)
MrQreeny    posted on 21-11-2011 18:35
Poster:?ThomasB
Een maandje geleden ben ik weer aan een track begonnen, had de synth af en die had ik hier ook gepost, sindsdien heb ik helemaal geen inspiratie meer gehad :s
Maar vanochtend eindelijk weer een stukje verder kunnen werkenSmile
Dus dit is hem tot nu toe dan:?http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-new-track-preview

Met de melodie valt op zich wel te werken. Maar ik zou je synth een beetje aanpassen zodat die wat minder schel klinkt (ik denk aan een multibandcompressor). Verder zou ik deze tutorial van Luxx ff bekijken en toepassen. Nu ben ik het na 30 seconden wel zat. Verder zou ik de release van de synth wat verhogen (al is het maar met een paar miliseconden).
In de beat kan je ook nog wel een arsenaal aan percussie kwijt: ik hoor alleen een hihat, kick en af een toe 2 claps. Maar goed hij was ook nog niet af dus ik denk dat je daar nog mee bezig bent? De claps die je trouwens gebruikt, mogen van mij wel wat harder.

Tips so far, nog eentje dan?: Gewoon lekker blijven produceren!

Poster: Sebasz
Zit een beetje weinig power in man probeer wat leads te layeren en evt wat meer drums, en een kick die iets meer punch heeft. En vergeet niet op de laatst geposte track te commenten?Cool

Dit was de oude versie waar ik het bovenstaande commentaar op kreeg
http://soundcloud.com/hearthouse/ebbo-riginal-do-m-all

Nu de synth aardig wat voller proberen te maken met dit resultaat:
http://soundcloud.com/hearthouse/ebbo-riginal-do-m-all-1

Ik ben er wel achter dat ik nodig toe ben aan een paar studiomonitoren. Ik draaide hem namelijk is even over een ander geluidssetje en dan hoorde ik wel wat sebasz bedoelt. De synths beginnen de goede kant op te gaan, maar de kick blijft bagger moeilijk... Toch wil ik wel weer even weten wat jullie ervan vinden.
MoXeGy    posted on 21-11-2011 18:39
Maak je de kick helemaal zelf?
Mischien je kick layeren of eventueel een sample er overheen?
MrQreeny    posted on 21-11-2011 19:43
@moxegy

Ik heb in de eerste versie samples gelayered. In de tweede versie, zelf wat geprobeerd. En in deze versie heb ik in ableton de operator preset van de (uit mn hoofd) 806 kick gepakt en die een paar keer gekopieerd om vervolgens kleine aanpassingen te doen.
MoXeGy    posted on 21-11-2011 21:28
ah oke, het is ook niet makkelijk om dat in operator te doen. Probeer het eens in een andere plugin.
Ben wel benieuwd Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 21-11-2011 @ 21:29:01 (21%)

288 Users online: 143 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 83.014
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.051