Goede speakers voor een kleine ruimte
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanH    posted on 24-09-2011 18:49
Beste mensen,

ik ben op zoek naar redelijk goede speakers, liefst 2 of 4, die goed zijn voor een kleine ruimte. denk hierbij aan 6 x 8 meter. de prijs moet ook niet te hoog liggen omdat ik er niks aan verdien en het geld bij mij niet komt aanwaaien Happy, laughing dus rond de 500,- als het kan:S
verder heb ik niet echt eisen. ik ben een fan van een lekkere bass, en natuurlijk kwaliteit!
als iemand een idee heeft of tip, hoor ik het graag!
b.v.dHappy, laughing
save water, drink beer

What do you think about Goede speakers voor een kleine ruimte ??

Vote :   

Sandr    posted on 24-09-2011 19:47
Lekker voor Behringer Eurolive speakers gaan. 4 stuks B210D of misschien 2 stuks B215D....

Goedkoop, komt best wel geluid uit en bij bijvoorbeeld Bax 2 jaar omruil garantie...

ALs je wat bass wilt kan je het beste voor 2 215D's gaan of als je budget iets groter is voor een B1500D-pro en 2 210's...
Play that funky music white boy....
winfakt    posted on 24-09-2011 19:59
Poster: Sandr
Lekker voor Behringer Eurolive speakers gaan. 4 stuks B210D of misschien 2 stuks B215D....

Goedkoop, komt best wel geluid uit en bij bijvoorbeeld Bax 2 jaar omruil garantie...

ALs je wat bass wilt kan je het beste voor 2 215D's gaan of als je budget iets groter is voor een B1500D-pro en 2 210's...

?
Idd goede optie's, ikzelf heb 2 stuks van de B212D in men kamer staan en deze gaan ook mee naar prive feestjes voor bv in een garage. Die speakers gaan hard want als ik ze half open zet in men kamer moet je tegen elkaar schreeuwen.?Smile Om een indicatie te geven mijn kamer is 5 op 6 meter.
Estacy    posted on 25-09-2011 12:19
voor 500 euro kun je beter 50 euro bijleggen en een setje Syrincs M3-220DTs kopen. heb je toch lekkere bas, maar beter geluid dan Behringer.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 25-09-2011 18:33
Hmm, 6 x 8 m is niet echt een kleine ruimte.

Als je niet veel geld hebt moet je ook aan denken dat de akoestiek van de ruimte net zo belangrijk als de geluidskwaliteit van de speakers als je mooi geluid wilt.?

Wat levensduur betreft durf ik te beweren dat alle speakers erg lang meegaan, zolang je ze nooit (!!!) laat clippen.
Tic Toc
stefanH    posted on 25-09-2011 19:27
erg domme vraag verwacht ik, maar wat is de definitie van 'clippen'.Cool
save water, drink beer
niiicola    posted on 25-09-2011 21:25
In het rood draaien, dus meer vermogen uit iets halen dan mogelijk is.
De DAP Club Mate 15 heb ik en is denk ik prima voor zo'n zaaltje!
Gewoon.
Winston    posted on 25-09-2011 21:57
Trouwens vindt ik het slim van je om voor zo een grote ruimte ook te denken aan 4 speakers i.p.v. de gebruikelijke 2.
Tic Toc
stefanH    posted on 26-09-2011 15:23
Poster: Winston
Trouwens vindt ik het slim van je om voor zo een grote ruimte ook te denken aan 4 speakers i.p.v. de gebruikelijke 2.

sarcastisch?:D
save water, drink beer
niiicola    posted on 26-09-2011 18:08
Nee. Dat vond ik ook. Dan heb je achterin even veel geluid als?voorin. Klinkt ook stukken beter.
Gewoon.
stefanH    posted on 26-09-2011 18:45
jha, toch? wat ik nu heb is dat ook zoiets, maar dan is het eigelijk een home-cinema set (suround 5.1) je kan hem natuurlijk ook op stereo zetten maarja, het zijn geen speakers bedoelt voor een feest.
save water, drink beer
Winston    posted on 27-09-2011 02:47
Inderdaad serieus.

Maar zoek je nu speakers voor een (t)huisfeest of gewoon zelf luisteren?
Tic Toc
stefanH    posted on 27-09-2011 17:19
voor een thuisfeest...en eventueel voor in de zomer in de achtertuin een feestje....
save water, drink beer
Winston    posted on 28-09-2011 03:52
Voor feesten met een gevulde kamer van 6x8m twijfel ik een beetje of het voldoende is. Plaats?ze dan in elk geval heel hoog, boven hoofdhoogte.

En voor een tuinfeestje raad ik het al helemaal zeker af. I.v.m. clippen. Het klinkt te zacht en je bent gewend dat het binnen luider klinkt, dus je draait het volume verder open en de speaker zit dan in de clip zone.

Background music voor een tuinzxitje zou wel kunnen.
Tic Toc
stefanH    posted on 28-09-2011 18:46
jha, dat had ik al verwacht ja. voor buiten zul je wel veel meer vermogen moeten hebben, maarja...da houden we dan maar even achterwegen.
save water, drink beer

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

113 Users online: 6 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 16.819
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.127.432