Flightcase Licht PC
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

feestbeest    posted on 23-09-2011 17:24
Na aanleiding van mijn post en de reacties daarop over het bouwen van een flightcase met een pc erin, hier het topic.
In dit topic ga ik jullie een idee geven van de bouw hiervan, ik ben er al mee begonnen dus de eerste foto's komen eraan.

Het idee is simpel, een combi case inbouwen met een 15 inch beeldscherm en een computer(Vaste).
Ook zodat jullie suggesties kunnen doen en/of tips kunnen geven! Voor mij is het nu heel veel passen en meten en improviseren.

Het ontwerp:

Als eerste heb ik een tekening gemaakt in Sketch up van Google (Gratis te downloaden).

Het wijkt wat af omdat ik in het echt met minder HE ga werken, maar het idee is er zeker.

De computer
[strike]Vanavond zal ik foto's plaatsen.nu komt er een probleem opzetten met de pc zelf. Hij wilt windows niet meer opstarten en kom niet veder dan de bios.[/strike]

De pc werkt weer, na het herstellen van windows met de originele cd!

Heb hem nu op een houten plaat gezet zoals hij ook in de flightcase komt. De onderdelen van de pc blijfen op deze plaat zodat ik hem er zo in kan schuiven en niet ziet te kloten met de bodem van de case zelf.

Zoals je ziet de pc is helemaal klaar zelf. Freestyler staat erop en windows doet het ook weer vlekkenloos!

Flightcase

Ik heb net een paar onderdelen besteld voor het aansluit bindplaatje voor de flightcase.
Hier het bestel lijstje mocht je zelf aan de slag willen gaan. (Zo weetje welke onderdelen ik heb gebruikt!)

Ik was intotaal 42,6E kwijt, heb de prijzen weg gelaten ivm de regels op het forum van webshop's.

Morgen ga ik bij een andere winkel mijn flightcase bestellen als het mee zit!

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 25-09-2011 @ 22:57:19 (95%)

What do you think about Flightcase Licht PC ??

Vote :   

niiicola    posted on 23-09-2011 17:44
Heb je de processor losgehad? Zo ja, dan moet je er even koelpasta tussen doen. Dat kan het probleem verhelpen. Leuk idee trouwens!
Gewoon.
venzi    posted on 23-09-2011 18:00
dat van koelpasta heeft niks met zijn probleem te maken, gewoon even al je schijven formateren(niet alleen C bijv, als er ook een D schijf in zit) dit kan helpen.
en opnieuw windows erop zetten, handigste en snelste manier Happy, laughing
niiicola    posted on 23-09-2011 18:07
Ik had dit probleem ook en toen hielp koelpasta wel, daarna starte hij weer gewoon op.
Gewoon.
Estacy    posted on 23-09-2011 18:39
als ik zo naar de tekening kijk, liggen de computer onderdelen wel erg open en bloot. glas bier erin en alles blijft op de printplaten liggen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
feestbeest    posted on 23-09-2011 22:02
In princiepe zijn de printplaten niet te bereiken voor vloeistof aangezien je de lade er boven hebt en ik nog een plaatje achter de koel afbind plaat zodat er el lucht in kan maar wanneer vloeistof niet bij de printplaten kan komen. Zou dat genoeg zijn?
mrmagix    posted on 24-09-2011 00:07
Doe toch nog maar wat extra en maak ze mooi volledig sealed.

Het probleem met de pc gaat waarschijnlijk pas opgelost zijn indien de schijven geformateerd zijn. Windows niet meer opstarten heeft niet veel te maken met de koelpasta. Koelpasta die beschadigt of gewoon weg is, leidt tot vroegtijdig in veiligheid gaan, maar dat is niet iets van de ?ne op de andere dag.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
feestbeest    posted on 25-09-2011 23:12
Updateed

This is an old Topic

No new postings for 4.975 days.
 Post CommentThat would be 165.8 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 14 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 35.436
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.423.810