DJ Mix maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhunkPhreaka    posted on 22-09-2011 09:43
Ik heb thuis 2x een Pioneer cdj400 en een DJM400. Ook nog 2 JB draaitafels.
Nu zou ik graag dit spul op mijn laptop willen aansluiten, om er een DJ mix mee te maken, en deze op
te nemen. Heeft iemand hier een goed programma voor en wat voor externe geluidskaart moet ik
gebruiken?

En als ik een radioshow/podcast wil maken, wat is daar een goed en makkelijk programma voor, dat ik
kan praten maar ook de muziek regel vanaf mijn Pioneers?

Dank alvast!

What do you think about DJ Mix maken ??

Vote :   

mrmagix    posted on 22-09-2011 10:28
Wat je hebt is voldoende. Een microfoon op je djm aansluiten en een mooi statiefje voorzien en je kan ook nog eens praten.

Audacity of een dergelijk programma installeren op je pc/mac en ??n van de master out's via een 2x rca - 1 mini jack kabel naar de microfoon ingang van je ingebouwde geluidskaart sturen.

Je kan ook met een externe geluidskaart werken, dan kan je eventueel in meerdere kanalen opnemen waardoor afmixen makkelijker wordt (tussen stem en muziek) maar ik denk dat dat al te ver gaat voor een simpele podcast Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
PhunkPhreaka    posted on 22-09-2011 11:35
Ja maar op mijn laptop zit alleen een koptelefoon ingang he, hoe kan ik dat opvangen?
PhunkPhreaka    posted on 22-09-2011 11:35
Ah kak, ik lees weer eens te snel, sorry! Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.983 days.
 Post CommentThat would be 166.1 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

137 Users online: 31 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 23.165
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.831.624