Ja inderdaad, daarom ook dat ik zeker niet ontken dat pioneer te duur is! Maar ik heb al vaker gehoord dat mensen gewoon niet doordenken aan wat er vooraf moet gaan voor zo'n product op de markt te krijgen.?
En als je dan 'plots' marktleider bent en zowat elke club aan je voeten ligt, waarom dan niet het onderste uit de kan halen h??

De kleine particulier mag er dan aan geloven, maar clubs investeren en hebben dat in 2 avondjes terug...
En dan hebben we nog het onbewuste aspect: 'Het is duur dus het zal wel goed zijn dan!' Tuurlijk is dat fout, maar je zal verschieten hoeveel mensen nog op deze manier kopen. Alsook 'de beste dj gebruikt pioneer op festivals dus koop ik dat ook!'. Alweer fout natuurlijk maar mensen denken dat ze een pioneer nodig hebben om goed te kunnen draaien omdat dat nu eenmaal bijna het enige spul is dat ze tezien krijgen.
Allemaal spijtige zaken maar ze maken wel dat pioneer stevig in z'n schoenen staat. Ze moeten op lange termijn grove fouten maken om door een concurrent te worden weggeblazen. En hun prijs nogmaals verhogen zou als fout worden aanzien, maar wordt gerelativeerd door de reden 'ach dan heb je een pioneer, dat zijn de beste'! (ook betwistbaar natuurlijk maar die discussie ga ik hier niet starten

)