Instrument/Beat steeds sneller [Fruity Loops]
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Catelijne    posted on 21-09-2011 17:20
Okay, ten eerste ik heb me dood gegoogled en geyoutubed en ook hier bij de search engine, maar heb niets kunnen vinden.
Wat ik bedoel is een soort buildup van een instrument/vocal/beat waarvan je het telkens sneller loopt. Volgens mij doe kan je dit ook op een draaitafel doen, de loop cutten, zo iets? (noob)
Dus met andere worden van op iedere 1e tel van een maat, naar 1e en 2e, dan de hele maat, 1/8, 1/16 etc. Je hoort dit in heel veel nummers. Tot nu toe heb ik dit gedaan door in mijn pianoroll de steps gewoon steeds kleiner te maken. Maar dat vind ik veel werk, en bij sommige sounds klinkt het gewoon niet. Nu vroeg ik mij af of het ook op een andere manier kon?

What do you think about Instrument/Beat steeds sneller [Fruity Loops] ??

Vote :   

Gery    posted on 21-09-2011 18:01
wat jij bedoeld, sneller in tempo heet stutter. dit kan je inderdaad op geen enkel andere manier doen dan manueel in de piano roll de noten intervallen te verkleinen.
DJ - Producer
Bonchanoize    posted on 21-09-2011 18:15
Of live in de mix als je apparatuur dat toelaat
Let the magic begin
Ashley    posted on 22-09-2011 11:09
knippen, plakken, knippen, plakken...
Maar wat nou als het lukt, mama?
Bloedworst    posted on 22-09-2011 11:35
Ken je GrossBeat van Image Line? dat is en effect vst daarmee kan je heel simpel doen wat jij wiltSmile
Edit volgens mij zit die standaard in Fruityloops meen ik mij te herinneren anders ff demo downloaden.
User edit by Bloedworst on 22-09-2011 @ 11:42:07 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

288 Users online: 148 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 83.220
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.257