opnemen en afspelen van setje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 16-09-2011 11:14
Ff een paar vraagjes voor een digi-leek.

Als ik een setje live setje wil opnemen met m'n analoge gear op mijn MBP, kan dat dan rechtstreeks?van m'n mixer op m'n macbook, via bvb Audacity of heb ik nog een externe geluidskaart nodig , en hoe sluit ik mixer dan aan, via tulpstekker ene zijde naar stereo mini jack in line-in MBP,?tulp in rec. out op mixer, en mini jack naar line in MBP, of werkt dat zo niet ?
En als ik Timecode wil draaien of met controllers, heb ik dan wel nog een externe geluidskaart nodig ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about opnemen en afspelen van setje ??

Vote :   

venzi    posted on 16-09-2011 12:07
op vraag 1 kan ik je antwoord geven,
?
gewoon 2 tulpjes van de REC OUT van je mixer naar een jack plugje, die gaat in d microfoon ingang van je macbook
audacity erbij, en je hebt hetHappy, laughing beetje afstellen zal wel moeten als het goed is , in auda city danHappy, laughing
Tekhead    posted on 16-09-2011 12:19
Thx Venzi
Bloedworst    posted on 16-09-2011 12:44
Op vraag 2 heb ik en vraag lol Thumbs Up
is het en externe controller? zo ja?dan heb heb je en midi interface nodig als er op de controller geen usb of firewire zit.
nog en vraag is de mic in op de MBP ook en line in??, wand op mijn lapie is het en mono mic ingang geen stereo line ingang maargoed dat is ook en dell is natuurlijk wel wat anders.
Tekhead    posted on 16-09-2011 20:12
het zou een externe controller worden ja, ben er nog niet uit wat ik ga doen, T.C. of software controller.
jannickv    posted on 16-09-2011 20:34
Ik kan je wel een antwoord geven op beide vragen. (uit eerste hand Winking my eye draai zelf timecode en neem setjes op)

Je kan perfect timecode draaien met een geluidskaart (bv. audio 4, 6, 8, 10) en opnemen via audacity via de line in op je macbook pro...

ikzelf gebruik wavelab voor op te nemen maar dat zal niet verschillen met audacity... het komt op de hardware aan uiteindelijk!
Tekhead    posted on 16-09-2011 22:56
Poster: jannickv
Ik kan je wel een antwoord geven op beide vragen. (uit eerste hand Winking my eye draai zelf timecode en neem setjes op)

Je kan perfect timecode draaien met een geluidskaart (bv. audio 4, 6, 8, 10) en opnemen via audacity via de line in op je macbook pro...

ikzelf gebruik wavelab voor op te nemen maar dat zal niet verschillen met audacity... het komt op de hardware aan uiteindelijk!

maar je hebt dus wel degelijk een externe geluidskaart nodig voor timecode ? En ook als ik gewoon vinyl wil overzetten naar bvb MP3 ??
En waar zet ?jij je opgenomen setjes dan, in welk programma ?
jannickv    posted on 18-09-2011 04:07
Voor timecode heb je zowiso een extra geluidskaart nodig... Bij traktor zijn dit de audio kaarten, bij een andere programma horen andere...

Maar voor het opnemen van je set kan je gewoon je rec out naar je line in op je mac
Ik heb lang opgenomen met audacity (freeware) maar werk nu met wavelab

(met midi controllers zit het trouwens anders daar zit dikwijls een geluidskaart ingebouwd en dan heb je dus geen extra nodig...)

This is an old Topic

No new postings for 4.985 days.
 Post CommentThat would be 166.2 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

139 Users online: 31 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 59.846
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.732.798