Kamer akoustiek (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lucalicious    posted on 13-09-2011 17:01
Beste DJR'ers,

Ik heb nu een bedroom studio waar ik best tevreden mee ben, maar ik zo het liefst nog wat akoustische aanpassingen maken.
nu is het zo dat ik achter me, een grote kale wand heb, en ik heb er niet veel verstand van zeg ik er gelijk bij, maar dat kan volgens mij niet echt goed zijn kwa echo's ed. de wand zit zo'n drie meter achter vanaf de speakers.?
nu was mijn plan om daar ter hoogte van de speakers een 60 cm dikke?(in de breedte dus) strip van auralex panelen te plaatsten. denken jullie dat dit voldoende moet zijn, of is het de moeite niet waard?
ik heb namelijk geen geld om de complete muur te behandelen helaas.

alvast bedankt!

luuk
User edit by Lucalicious on 14-09-2011 @ 15:44:12 (2%)

What do you think about Kamer akoustiek ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 29-09-2011 09:32
Wat Sandr zegt is heel erg belangrijk, daarmee verhelp je de directe reflecties. Verder geld vaak, meten is weten. Ik weet niet of je er de juiste hardware voor hebt, maar je zou eens met RoomEQ kunnen meten wat de karakteristiek van je huidige opstelling is.
Overigens vind ik dat Auralex spul duur en deels onzin producten. De enige plus is dat het er mooi uitziet. Maar behalve een NRC weet je weinig van wat voor demping het nu oplevert. Voor goede behandeling ben je thuis beter af zelf je hardware te bouwen. Effectiever en goedkoper, en kun je beter rekening houden met de inrichting en looks in je kamer.

Als je trouwens wat meer advies wilt moet je wat meer gegevens geven. Een foto van de situatie is handig, afmetingen van je kamer, type speakers en waar je speakers staan in de kamer.
Lucalicious    posted on 29-09-2011 09:57
bedankt! ja, ik weet dat auralex wat duur is, maar ik ben heel tevreden over hun mopads, en ik hoor vaak dat het goede panelen zijn. bovendien ziet het er goed uit, en dat is voor mij ook belangrijk, aangezien het ook mijn slaapkamer is haha. zelf maken is niet echt een optie, aangezien ik hier geen tijd en zin voor heb eerlijk gezegt. mijn kamer is nogal raar, hij is ongeveer 3,5 bij 4 meter, maar het plafont is niet vlak, het is zegmaar in het dak, waardoor het op sommige punten 2,5 meter hoog is, maar op andere plekken juist ruim 4 meter. mijn speakers zijn adam a7x, ze staan tegen de buitenmuur van het huis zegmaar, dus vanaf de speakers loopt het dak omhoog. ik zal vanmiddag ook nog wat foto's plaatsen.
Cyspoz    posted on 29-09-2011 10:09
Eerlijk antwoord, Auralex is volgens mij niet slecht maar je moet er vooral in denk ik de lage frequenties niet te veel van verwachten. Het is in iedergeval goed dat je er mee bezig bent en er iets aan doet, want niets doen is altijd zonde, zeker als je mooie speakers hebt staan zoals de Adam A7X.

Het hoeft natuurlijk ook niet zo te worden:
Blackbird Studios accoustic design by George Massenburg
Maikelxxl    posted on 29-09-2011 12:08
Poster: Cyspoz
Eerlijk antwoord, Auralex is volgens mij niet slecht maar je moet er vooral in denk ik de lage frequenties niet te veel van verwachten. Het is in iedergeval goed dat je er mee bezig bent en er iets aan doet, want niets doen is altijd zonde, zeker als je mooie speakers hebt staan zoals de Adam A7X.

Het hoeft natuurlijk ook niet zo te worden:
Blackbird Studios accoustic design by George Massenburg

Geniaal die foto :D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

288 Users online: 143 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 83.030
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.067