Slaapkamer studio bouwen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MelvinEad    posted on 12-09-2011 15:32
De hele week zit ik al te piekeren over wat ik nou zou doen gewoon mijn studio zo houden als hij nu is (sony boksen radio/versterker ineen, laptop, en half kapote microfoon)
Maar ik ben eruit ik ga mijn hele studio een grote make over geven (om het zo maar even te noemen)
Er komt een midi keyboard een dynamische zang microfoon statief en later nog betere studio monitoren.
Heeft iemand nog tips hoe ik het zou kunnen inrichten?(Ik plaatst rond 8 uur vanavond een foto van hoe het er nu uitziet)
Mijn budget is ongeveer 300 euro ik weet al dat ik een plug and play midi keyboard neem de Akai lpk25 (om even mee te beginnen) en een JB system microfoon heeft iemand nog tips voor monitoren?
En zou ik mijn studio afschermen van mijn kamer op wijd open en bloot stellen?

Ik ga nu naar de gamma/ nog meer bouwmarkten om ff rond te kijken enzovoort voor stuff zoals hout voor de booth

Groetjes

What do you think about Slaapkamer studio bouwen ??

Vote :   

MelvinEad    posted on 12-09-2011 20:12
De foto komt morgen vanwege de avond belichting (sorry)
Maar heeft iemand tips?
DJ_OB    posted on 12-09-2011 20:55
Ik denk dat voor iedereen de ideale setup er anders uitziet. Het beste kun jeeven bij de booths op dit forum kijken. Zie kijken. Dan kom je vanzelf op goede ideeen!
Yvaroz    posted on 12-09-2011 21:35
ik heb de akai lpd 25 ook maar ik weet niet of je paino ervaring hebt maar anders kan je beter een grotere nemen
Nothing is Impossible
MelvinEad    posted on 12-09-2011 22:19
Ik heb wel wat piano ervaring en ik ben ff gaan kijken en ik neem deze produce set [KNIP] Dat lijkt me wat fijner incl. geluids kaart en Cubase LE?

dus dat kost me 163,- euro dus nog 137,- tot mijn beschikking en daar gaat 20,50 af voor de microfoon statief en 36,95 voor de microfoon zelf dus nu heb ik nog 79,55 tot mijn beschikking voor andere dingen iemand idee wat ik daarvan nog zou kunnen halen?

De kosten van de booth tel ik niet mee want dat betaal ik zelf niet maar mijn ouders :D

Edit: er is een popfilter aan het lijstje toegevoegd van 19,00 euro dus nu nog 60,55 over
Alert : Geen links naar webshops plaatsen!
User edit by MelvinEad on 12-09-2011 @ 22:35:05 (16%)
Mod edit by Xtremer on 13-09-2011 10:56 (15%)
[MOD Edit] Geen links naar webshops
_Ivan_    posted on 12-09-2011 22:33
Zou je niet kijken om eerst een illegale versie te downloaden van Cubase/Ableton? En kijken of producen wel jou ding is?Ondertussen kun je verder sparen en later besluiten om een licentie te kopen voor de DAW die bij jou past (en dan meteen een volledige versie van Ableton/Logic/Cubase etc.). Heb ik zelf ook gedaan en zeker geen spijt van!
Feel&.Celebrate.Life!
LouisCasper    posted on 12-09-2011 22:34
Waarom wil je precies een microfoon? Ik denk dat het verstandiger is om eerst geld in een geluidskaart en speakers te stoppen dan in een microfoon. Ik heb zelf een wat meer uitgebreide slaapkamerstudio en ik heb ook een tijd lang het idee gehad om een microfoon te kopen, maar nu ik er een heb (sE Electronics sE2200A) moet ik toegeven dat ik hem, na ongeveer 9 maanden in mijn bezit te zijn, nog niet gebruikt heb.
Ook denk ik dat de microfoon die je in gedachte hebt niet erg geschikt is om opnames mee te maken.
Ik zou dus eerst eens verder gaan kijken naar echt essentiele dingen in een basic-slaapkamerstudio. Een microfoon is naar mijn mening van latere zorg.
http://www.louiscasper.com
_Ivan_    posted on 12-09-2011 22:36
Precies, een microfoon kun je altijd later nog aanschaffen als je hem denkt nodig te hebben. Bezuinig vooral niet op een goede geluidskaart en speakers.
Feel&.Celebrate.Life!
MelvinEad    posted on 12-09-2011 22:37
Ik weer zeker dat produceren mijn ding is, mijn neef zit ook in het vak en mocht soms wel eens helpen enzo.
En ik wil een microfoon zodat ik ook zang aan mijn productions kan toe voegen
_Ivan_    posted on 12-09-2011 22:40
Ik zie nu dat je uit zevenaar komt=) Dat ligt hier heel dicht bij.?
Denk je zelf te gaan zingen of niet? Heb je al echte produceer ervaring? Misschien kun je voor dat geld beter een sample pack kopen of sparen voor een vst oid. Dat heb je in het begin harder nodig dan een microfoon, tenzij je iets met rap o.i.d. wil doen.
Feel&.Celebrate.Life!
Cyspoz    posted on 13-09-2011 08:19
Lettend op je budget zou ik dat aanschaffen wat je nu niet hebt. Iedere computer heeft een onboard geluidskaart en die is prima om mee te beginnen. Om deze ook snel te maken kun je gratis en legaal Asio4All installeren. Ik ga er even vanuit dat je een Windows computer hebt.
Standaard luidsprekers zijn prima om mee te beginnen met produceren. Als er geluid uit komt voldoet het prima, in het begin ben je toch meer aan het ontdekken wat je met synths en samplers kan dan dat je een nette mix maakt.
Als jij graag vocals van welk soort wilt gebruiken in je producties dan heb je inderdaad een microfoon nodig. Op de meeste standaard computer geluidskaarten kun je prima een dynamische microfoon aansluiten. Koop daarvoor een microfoon van niet meer dan 50 euro. Duurder zou namelijk zonde zijn omdat je dan nogal uit verhouding ten opzichte van je geluidskaart een microfoon koopt. Bovendien zul je in de toekomst zeer waarschijnlijk naar een condensator microfoon willen gaan en dan zou een dure dynamische microfoon zonde zijn. Ik ben helaas niet bekend met de microfoons uit dit segment dus kan er je geen aanraden, maar ga gewoon testen bij een winkel. Let op helderheid en gevoeligheid voor beweging, plop geluiden en adem. Als de microfoon voor beweging gevoelig is kun je het beste er een niet al te duur statief < 30 euro bij kopen.
Het enige wat je nu nog nodig hebt is een midi controller/keyboard en software. Afhankelijk van wat ermee wilt doen heb je de mogelijkheid om een alles in ??n te kopen. Dus een controller en keyboard in een met zelfs aanslag gevoelige drumpads. Dan kun je noten inspelen, drums inspelen en knoppen bedienen. Je hebt daarbij de keuze uit mini budget producten en wat duurdere producten. Ook is het belangrijk om te weten of je wel of niet voor een ?full size? keyboard gaat of genoegen neemt met bijvoorbeeld 25 toetsen. In het low budget segment is de AKAI MPK Mini mogelijk een mooie oplossing. Let wel op dat de toetsen smal zijn en als je dus piano/keyboard speel ervaring hebt dit geen fijn apparaat is.
Wil je volwaardige piano toetsen dan kun je naar de MPK 25 kijken. Wil je een groter klavier dan zul je bij andere merken mooie oplossingen vinden maar zal je het waarschijnlijk zonder de drumpads moeten doen.
Bedenkt voor je zelf goed wat je wilt doen en wat je aan functies daarvoor nodig hebt. Als je bovenstaande advies hebt opgevolgd heb je nog 220 euro over om uit te geven, daarvoor moet een mooie midi controller/keyboard te koop zijn.
?
Voor de software zou ik een DAW pakket kiezen waar standaard al de nodige instrumenten en effecten in zitten. Je kan daarvan een demo versie gebruiken maar je kan ook opletten bij de aanschaf van je midi controller/keyboard of daar je favoriete software in een starters versie bij zit. Als je bijvoorbeeld weet dat je met Ableton Live wilt beginnen, zoek dan een midi controller uit die bij je past en tevens met Ableton Live lite wordt geleverd. Dan kun je in de toekomst ook goedkoop upgraden naar een volwaardige versie.
?
Zo zou je voor 300 euro alles in huis kunnen hebben om te beginnen met het maken van een drum track, baseline, synths, effecten en vocals. Afhankelijk van wat je in de toekomst het meeste gaat doen kun je dan investeren in nieuwe hardware en software.
MelvinEad    posted on 13-09-2011 15:10
Poster: Cyspoz
Lettend op je budget zou ik dat aanschaffen wat je nu niet hebt. Iedere computer heeft een onboard geluidskaart en die is prima om mee te beginnen. Om deze ook snel te maken kun je gratis en legaal Asio4All installeren. Ik ga er even vanuit dat je een Windows computer hebt.
Standaard luidsprekers zijn prima om mee te beginnen met produceren. Als er geluid uit komt voldoet het prima, in het begin ben je toch meer aan het ontdekken wat je met synths en samplers kan dan dat je een nette mix maakt.
Als jij graag vocals van welk soort wilt gebruiken in je producties dan heb je inderdaad een microfoon nodig. Op de meeste standaard computer geluidskaarten kun je prima een dynamische microfoon aansluiten. Koop daarvoor een microfoon van niet meer dan 50 euro. Duurder zou namelijk zonde zijn omdat je dan nogal uit verhouding ten opzichte van je geluidskaart een microfoon koopt. Bovendien zul je in de toekomst zeer waarschijnlijk naar een condensator microfoon willen gaan en dan zou een dure dynamische microfoon zonde zijn. Ik ben helaas niet bekend met de microfoons uit dit segment dus kan er je geen aanraden, maar ga gewoon testen bij een winkel. Let op helderheid en gevoeligheid voor beweging, plop geluiden en adem. Als de microfoon voor beweging gevoelig is kun je het beste er een niet al te duur statief < 30 euro bij kopen.
Het enige wat je nu nog nodig hebt is een midi controller/keyboard en software. Afhankelijk van wat ermee wilt doen heb je de mogelijkheid om een alles in ??n te kopen. Dus een controller en keyboard in een met zelfs aanslag gevoelige drumpads. Dan kun je noten inspelen, drums inspelen en knoppen bedienen. Je hebt daarbij de keuze uit mini budget producten en wat duurdere producten. Ook is het belangrijk om te weten of je wel of niet voor een ?full size? keyboard gaat of genoegen neemt met bijvoorbeeld 25 toetsen. In het low budget segment is de AKAI MPK Mini mogelijk een mooie oplossing. Let wel op dat de toetsen smal zijn en als je dus piano/keyboard speel ervaring hebt dit geen fijn apparaat is.
Wil je volwaardige piano toetsen dan kun je naar de MPK 25 kijken. Wil je een groter klavier dan zul je bij andere merken mooie oplossingen vinden maar zal je het waarschijnlijk zonder de drumpads moeten doen.
Bedenkt voor je zelf goed wat je wilt doen en wat je aan functies daarvoor nodig hebt. Als je bovenstaande advies hebt opgevolgd heb je nog 220 euro over om uit te geven, daarvoor moet een mooie midi controller/keyboard te koop zijn.

Voor de software zou ik een DAW pakket kiezen waar standaard al de nodige instrumenten en effecten in zitten. Je kan daarvan een demo versie gebruiken maar je kan ook opletten bij de aanschaf van je midi controller/keyboard of daar je favoriete software in een starters versie bij zit. Als je bijvoorbeeld weet dat je met Ableton Live wilt beginnen, zoek dan een midi controller uit die bij je past en tevens met Ableton Live lite wordt geleverd. Dan kun je in de toekomst ook goedkoop upgraden naar een volwaardige versie.

Zo zou je voor 300 euro alles in huis kunnen hebben om te beginnen met het maken van een drum track, baseline, synths, effecten en vocals. Afhankelijk van wat je in de toekomst het meeste gaat doen kun je dan investeren in nieuwe hardware en software.

Wow heel erg bedankt hier heb ik echt heel veel aan echt heel erg bedankt
MelvinEad    posted on 13-09-2011 15:11
Poster: _Ivan_
Ik zie nu dat je uit zevenaar komt=) Dat ligt hier heel dicht bij.?
Denk je zelf te gaan zingen of niet? Heb je al echte produceer ervaring? Misschien kun je voor dat geld beter een sample pack kopen of sparen voor een vst oid. Dat heb je in het begin harder nodig dan een microfoon, tenzij je iets met rap o.i.d. wil doen.

Haha zevenaar en duiven liggen ind. maar 2 a 3 kilometer verder op

main    posted on 13-09-2011 17:38
(een dikke + voor cyspoz, zo houden we t niveau op peil op djr.)

je kunt ook kijken naar een los keyboard en midi-controllertje.
ik heb zelf namelijk de m audio keyrig 49 (als je goed zoekt: +-80) en een korg nanoKONTROL (+-40).
dit geeft je de vrijheid om je keyboard en je midicontroller apart neer te zetten, zelf heb ik mn keyboard bijv op een hogere plank, en de korg voor mn laptop!

Chavizz1991    posted on 13-09-2011 19:19
Misschien een beetje off topic, maar ik googelden de Keyrig 49 even en er stond bij dat er een ableton demo bijzat. Is de Keyrig ook op fruity loops aan te sluiten?
main    posted on 13-09-2011 19:30
jazeker, dit is gewoon een midi controller. dit betekend dat het midi signalen verzend, en is dus niet gekoppeld aan een programma. wel krijg je er een ableton demo bij en keyrig software (die het overigens bij mij nooit gedaan heeft, zonde..)
MelvinEad    posted on 13-09-2011 21:22
Poster: main
em>(een dikke + voor cyspoz, zo houden we t niveau op peil op djr.)

je kunt ook kijken naar een los keyboard en midi-controllertje.
ik heb zelf namelijk de m audio keyrig 49 (als je goed zoekt: +-80) en een korg nanoKONTROL (+-40).
dit geeft je de vrijheid om je keyboard en je midicontroller apart neer te zetten, zelf heb ik mn keyboard bijv op een hogere plank, en de korg voor mn laptop!

Zelf was ik ook van plan om de keyrig 49 produce set te kopen omdat ik van veel mensen hoorde dat de keyrig 49 echt goed was en ik ga ook ff kijke voor de nano

Dus ook, heel erg bedankt
main    posted on 14-09-2011 18:49
moet ik er ook even bijzeggen dat ik met behulp van de m-audio forums de software ook gemakkelijk aan de praat heb gekregen!
MelvinEad    posted on 14-09-2011 20:51
Poster: main
moet ik er ook even bijzeggen dat ik met behulp van de m-audio forums de software ook gemakkelijk aan de praat heb gekregen!

Nou bedankt dan ga ik vast even naar de forums kijke
main    posted on 14-09-2011 22:14
bij mij lag het probleem aan het feit dat ik windows 7 64 bit heb... moet je wat rare drivers voor vista downloaden etc.
Dolivieira    posted on 15-09-2011 11:54
Kort gezegt: Een vette computer PC of Mac allebij zijn nu sterk genoeg. Ik produceer zelf met een windows computer en heb geen problemen, Midi Keyboard, Goede geluidskaart, Een goede Daw software programma. Cubase, Ableton, Logic alleen op de Mac, Cakewalk, FL Studio alleen op de PC, Nuendo, Pro Tools, Reason enz enz. Plugins effecten of synths (VSTs en VSTi s) Goede monitors speakers, en goede Mic, Eventueel midi controller, en men kan beginnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Chavizz1991    posted on 15-09-2011 14:08
Heb je voor een midi keyboard een goede pc nodig? Of alleen een redelijke geluidskaart?
Dolivieira    posted on 15-09-2011 14:13
Wil je muziek kunnen maken allebij. Het kan wel zonder maar dan heb je veel meer werk en het klinkt niet. Ook als de PC te zwak is dan krijgje drop outs of gekraak.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Chavizz1991    posted on 15-09-2011 14:32
Veel meer werk omdat ie blijft hangen?
Toppertje    posted on 15-09-2011 18:50
Mijn bedroomstudio bestaat uit een goede externe geluidskaart, 2 monitor speaker en desktop windows pc.?
Voor de rest gebruik ik FL Studio + een aantal externe vst's + een aantal samplepacks.

Ik heb ook een midikeyboard, maar die staat al meer dan een jaar te verstoffen onder het bed.

Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.

This is an old Topic

No new postings for 5.097 days.
 Post CommentThat would be 169.9 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

230 Users online: 107 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 79.713
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.750