Poster: Yvaroz
inderdaad audacity werkt, voor alleen opnemen, prima en is ook nog is gratis, wat voor velen een belangrijk punt is
Poster: feestbeest
Wat voor een mixer heb je? HEt kan er aan liggen dat je mixer gewoon slechte kwaliteit geeft of je geluids kaart van je Macbook stuk is.?
Anders een een dap kabel aanschaffen met een Behringer geluids kaartje van 30 E. Dan zou je zowiezo goed geluid moeten hebben. (Mocht het probleem in de geluidskaart liggen kun je het hier mee oplossen).
Anders kan het er aan liggen net als hier boven vermeld aan je mixer, dat je het geluid te hard instuurt van je output naar je geluids kaart. Als je je mixer ingeplugd hebt bij rec out naar de geluids kaart dan moet je ook zorgen dat je gain's niet te hoog staan. Want ik weet niet precies wat voor mixer je hebt maar zorg altijd dat je VU meters net niet in het oranje komt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en mischien ook even vertellen met welke mixer je probeert op te nemen!
Poster: feestbeest
Ah daar hebben we het al denk ik. Mag ik vragen hoeveelinch mbp je hebt?
Ik heb zelf namelijk een paar maanden geleden ook een mac book pro 13 inch en ik heb geen line/mic input erop zitten. Hij neemt bij mij altijd op via de ingebouwde mic. Tenzij ik uitraart met geluids kaart er op zet.
En het lijkt me sterk dat je geluids kaart kapot is als hij net nieuw is.
Veder heb je je master 2 ook niet open tot de max?
wat je trouwens kan doen om te chekken of je instellingen wel goed staan en dat hij niet opneemt via de interne mic. (Wat ik zelf ook eerste keer hadt) even je speakers zachter zetten gewoon rond om je mbp praten en dan terug luisteren. Hoor je je zelf dan moet je nog wat instellingen na lopen en anders zou ik het niet weten. (Mits je een 13inch hebt)
Poster: mrmagix
Als de masters gewoon op speakers zijn aangesloten, klinkt het dan correct of is het nog steeds 'slecht geluid'?
Als dit correct is moet je verder zoeken, begin dan met de kabel die je gebruikt. Volgens mij is dat 2 RCA naar 1 mini-jack. Die kan je ook gebruiken om bijvoorbeeld een ipod aan je mengpaneel te koppelen. Doe dat eens en luister dat het geluid hier ook correct is.?
Indien correct, plug dan eens een externe microfoon in op de ingang van je geluidskaart van de MBP. Test het dan ook zo eens. (moet je natuurlijk wel een microfoon hebben, anders slaag je die stap maar over)
Check de instellingen van je programma, misschien staat hij inderdaad op 'interne microfoon' waardoor hij gewoon opneemt via de laptop en niet via je de line-in. Zet in audacity ook even je monitor geluid af, zo voorkom je lastige echo en feedback.