Poster: Sebasz
gewoon made2dance ff kijken die releasen bijna alles wel?
Poster: Ashley
... heeft de buma mij zelf verteld dat registratie nodig is...
Poster: RAS
Wij van WC-eend... adviseren WC-eend
http://www.youtube.com/watch?v=MzakqMAaHME
Tuurlijk verteld Buma je dat!
Poster: Toppertje
Ik zou helemaal niks doen, als beginnende producer moet je het niet hebben van je inkomsten van je muziek.
Waarom zou je dan geld betalen aan een vage organisatie, die niks voor je kan betekenen.
En 'so what' iemand wilt je track bootleggen of remixen, jij hebt het origineel nog. En daarnaast is die remix misschien succesvoller en is het een instapkaartje naar iets beters.
En talent is talent, als jij het gaat maken met je tracks, dan gebeurt het wel met een andere track die je maakt.
Prakrijk voorbeeld:
Byonce's 'who run the world' is ook gejat van afrojack, en die kan der helemaal niks tegen doen dan verder gaan met muziek maken. Ja je kan een zaak aanspannen, maar dat kost je een hoop tijd en geld en het is geen leuke ervaring...
Poster: Ashley
Als catelijne de parts/haar nummer aan deze producers geeft, zonder dat daarbij uberhaupt een label en dus ook een contract aan gerelateerd is heb je dus zeker wel buma/stemra nodig om te registeren dat het nummer echt van jou is.
in de praktijk gebeurd het zelden dat iemand er met je nummer vandoor gaat, maar het is dus zeker wel mogelijk.
Poster: Catelijne
Het gaat mij niet om het geld. Het geld krijgen. Dat was ook een van mijn vragen, moet je er ?berhaupt als beginneling geld om vragen.
Als de remix succesvoller is dan mijn origineel, wat is dan mijn voordeel daaraan? Het zegt al gelijk dat die van mij minder succesvol zou zijn.Er zullen natuurlijk ook mensen gaan kijken naar het origineel, maar ik betrap me er zelf ook op, dat als ik een remix lekker vind, ik niet perse ga kijken naar het origineel.