Traktor op CDJ 2000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mellebeats    posted on 07-09-2011 03:20
Hoi,

ik heb een vraagje over de setup van traktor met cdj 2000?s.
Zelf gebruik ik thuis een DDJ-T1 controller voor Traktor maar wil deze niet naar elke gig meenemen, als er op dit festival/club 2000's aanwezig zijn wil ik eigenlijk wel met traktor blijven draaien.
Nu draai ik met cd's als ik ergens een gig heb, verder geen probleem maar vind het een enorm voordeel op met traktor te draaien.

Nu moet je voor het instaleren van 2000's voor traktor op de mac een aggregate device maken, hierbij zouden de controllers dan zienbaar moeten zijn, dat zijn ze alleen niet want ik heb geen cdj's thuis staan. Wat moet ik nu doen? Ik kan namelijk niet net voor een gig nog proberen de hele zooi te instaleren en in te stellen, weet iemand trouwens wat ik aan usb connectors en dergelijke moet kopen?

Thanks
Melle

What do you think about Traktor op CDJ 2000 ??

Vote :   

Yorick    posted on 07-09-2011 08:23
Ga naar je gig, maar zoon samengesteld apparaat aan bij audio/midi set up.
Start daarna pas traktor op, selecteer samengesteld apparaat en klaar.
De mapping zit er dan ook al bij ja,,
User edit by Yorick on 07-09-2011 @ 08:24:04 (27%)
DonBasco    posted on 07-09-2011 10:16
Ik zou als ik jou was ook niet pas vlak voor je gaat draaien dit gaan instellen.
Ik denk dat je vraag moet zijn: Wie woont er in de buurt van Zutphen met 2 CDJ2000's zodat ik dit even kan instellen en testen? Lijkt me nog gezellig ook Happy, laughing

ps: je bent trouwens ook?van harte welkom in Amsterdam, ik heb 2 CDJ2000's staan.
djcanta    posted on 07-09-2011 11:11
idd even bij iemand langs gaan die de spelertjes heeft staan is verstandig. Of in een kroegje bij je om de hoek kan ook vaak wel.

Je moet een virtuele geluidskaart (2xCDJ2000 Audio Device) aanmaken waar je de spelers in toevoegd. Doe dit met de laatste firmware op de spelers! En ze moeten beide uiteraard dezelfde firmware hebben. Doe je dit goed, dan heb je er later profijt van! Dat geldt ook voor de CDJ900.

Wat je nodig hebt om te gaan draaien op locatie zijn :

2 x USB A - USB B kabel. Of 2x USB A - USB A (dan kan je ze aan de bovenkant er in prikken!!)
laptopje met Traktor.

Als je je geluidskaart hebt aangemaakt start je traktor op. Druk op je CDJ op 'LINK' en selecteer je deck op je speler (A op links, B op rechts is wel handig Winking my eye )

vervolgens selecteer je in je settings van Traktor je Audio Device (2xCDJ2000 Audio Device als je 'm zo hebt genoemd). En nu draaien maar!

Advanced HID werkt trouwens NIET. Dus gewoon normale HID modus.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Mellebeats    posted on 07-09-2011 13:18
Heel erg bedankt, ik ken wel iemand met 2 cdj 2000's in de buurt dus ga binnenkort het even instaleren!?

Thanks!

This is an old Topic

No new postings for 4.996 days.
 Post CommentThat would be 166.5 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

125 Users online: 29 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 56.920
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.729.872