Fruity loops vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 06-09-2011 00:38
Ik ben nog beetje bezig met uitvinden van fruity loops maar ik heb een vraag ik wil op een string reverb doen maar dit lukt. Ik gebruik een effect fruity reverb 2. Wat er dan gebeurt is dat de reverb op de hele song komt en niet de string zelf.
Hoe moet ik de reverb alleen op de string doen?
Mvg
Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Fruity loops vraagje ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 06-09-2011 01:11
Omdat je het aan de synth heb toegewezen denk ik.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
RemcoRelion    posted on 06-09-2011 01:14
bedankt voor je antwoord.
maar ik ervoor nooit een effect gebruikt ik weet niet of dat uitmaakt. maar hoe zou ik het dan goed moeten instellen?
-FLoriZ-    posted on 06-09-2011 01:34
Als niemand anders me voor is maak ik morgen screenshots voor je.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
RemcoRelion    posted on 06-09-2011 01:44
Dat zal ik erg waarderen als je dat wilt doen.
jannickv    posted on 06-09-2011 03:33
Voor zover ik weet (sorry FL is niet mijn sterkste kant) zal je je string op een kanaal van je mixer moeten zetten en de reverb op dat kanaal zetten nee? of snap ik het niet helemaal :p
Sound-Division    posted on 06-09-2011 04:29
Je start fruityloops op, bij mij krijg ik in het begin dan 4 kanalen

Kick
Clap
Hat
Snare

je klikt op bijv: Kick, als het venster zich opent zie je helemaal rechts (fx 1) staan.
Als je dan naar mixer gaat en naar insert 1, je voegt bijv een reeverb toe aan instert 1, dan krijg je het effect over de kick.

Ik denk dat je de effecten in de mixer op master hebt gezet. deze moet je in ieder geval apart verwijzen naar een apart kanaal.
RemcoRelion    posted on 06-09-2011 11:59
@jannick dat dacht ik dus ook maar dat werkte niet want toen kreeg ik dus over hele nummer.
@sound division erg bedankt voor je hulp dit werkt idd het is nu dus gelukt om reverb over 1 kanaal te krijgen erg bedankt
Chydo    posted on 06-09-2011 14:53
probeer sowieso zoveel mogelijk losse sounds aan je mixer toe tevoegen!!
RemcoRelion    posted on 06-09-2011 22:38
Ik heb nog een klein vraagje.
Ik zag in een demo nummer dat ze een flanger op een klein stukje gebruiken door in en uit te laten faden in de playelist hoe doe je dit?
Ik weet wel hoe met volume moet maar met flanger of reverb of andere effect komt ik niet uit
Sound-Division    posted on 06-09-2011 23:49
automation clips.

je gaat naar naar de mixer, je voegt bijv toe: ''flanger'', vervolgens klik je met de rechter muisknop op meest rechtse icoontje (waarmee je het volume van het effect kan veranderen).

Je klikt dan op:''Create automation clip''

als je dan teruggaat naar de playlist, dan zie je de automation clip, waarmee je dus in en uit kan faden.

PS: even googelen wil ook helpen!
User edit by Sound-Division on 06-09-2011 @ 23:52:15 (12%)
RemcoRelion    posted on 07-09-2011 14:18
dankje voor de informatieHappy, laughing
ja ik heb voor volume uit faden google gebruikt maar voor de flanger en reverb enzo wist ik niet echt goed een goede omschrijving zodat ik goed vinden kon dus vandaag hier maar weer even gevraagd. Hier ken ik het beter omschrijven wat ik bedoel
Gidi    posted on 07-09-2011 15:14
Youtube kan je ook heel erg helpen. zoek gewoon naar tutorials fruity loops en je er gaat een wereld voor je open toch?
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Catelijne    posted on 09-09-2011 12:40
Hierbij een snelle screenshot. Je kan inderdaad ook even zoeken op youtube, waar alles stap voor stap wordt uitgelegd. Daar heb ik het in ieder geval van geleerd.
Wat betreft de flanger; Eerst je sample dus verwijzen naar een individuele channel, flanger instellen, je aantal maten selecteren waar je je flanger wil hebben in je playlist. Dan open je, je flanger klik je met je rechter muisknop de instelling van je flanger die je wil later veranderen gedurende de maten, en klik je vervolgens 'automation clip'. Deze verschijnt vervolgens bovenaan in je platlist, het is het handigst om het te vershuiven onder/boven het instrument/sample in je playlist. Verander je flanger in de playlist met je 'potloodje'.
main    posted on 09-09-2011 12:45
om een sample aan een channel toe te wijzen in je mixer kun je ook links boven op het pijltje klikken > assign to free mixer track. zo krijg je nooit 2 sounds op 1 channel en staat automatisch de naam van de sound op je channel. handig om t overzicht te bewaren vind ik persoonlijk.
RemcoRelion    posted on 09-09-2011 13:14
dankje allemaal voor de moeite om me te helpenHappy, laughing
het heeft veel geholpen en ik weet nu al wat meer van fruity loops

This is an old Topic

No new postings for 5.103 days.
 Post CommentThat would be 170.1 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

258 Users online: 132 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 83.221
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.258