NoiseFaderz - (Untitled track)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NoiseFaderz    posted on 04-09-2011 21:58
Hey,

Wij zijn sinds kort begonnen aan ons eerste nummer, het intro staat al een beetje. Graag jullie meningen over het intro. Alleen we hebben wat problemen om een dikke kick in het melody gedeelte te krijgen. weten jullie iets of hebben jullie wat ideeen. we horen het graag!!

Preview:
http://soundcloud.com/noisefaderz-music/preview-djr

Alvast bedankt,

NoiseFaderz

What do you think about NoiseFaderz - (Untitled track) ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 04-09-2011 23:04
Ik herken die kick. Die is niet zelfgemaakt. Intro melo is zwak, na dat gesampelde kick gedoe vind ik m wel wat hebben.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
JMwan    posted on 04-09-2011 23:48
hee dat kick+bassline sampletje herken ik?Cool
-FLoriZ-    posted on 05-09-2011 00:17
Als ik me niet vergis komt die kick uit Summer of Hardstyle, die heb ik zelf ook nog als sample liggen. Hij lijkt er iig verdacht veel op.
NoiseFaderz    posted on 05-09-2011 11:17
klopt, de kick is inderdaad niet zelf gemaakt. Daar werken we nog aan. Maar we zoeken een manier om de kicks bij de (hoofd) melodie gepitcht , of er in ieder geval een andere draai aan te geven. Bij andere Hardstyle tracks krijg je bijv. eerst een normale, dan een zwaardere, en daarna hoge. en dan zo door. Weet iemand hoe je dit maakt? via een bepaalde VST ofzoiets?
Gidi    posted on 05-09-2011 11:23
Haha dat maak je niet 1. 2. 3.

Zoek op youtube. Maar je moet er echt een paar jaar de tijd voor neme en goed begrijpen wat je doet.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
-FLoriZ-    posted on 05-09-2011 11:32
Poster: NoiseFaderz
klopt, de kick is inderdaad niet zelf gemaakt. Daar werken we nog aan. Maar we zoeken een manier om de kicks bij de (hoofd) melodie gepitcht , of er in ieder geval een andere draai aan te geven. Bij andere Hardstyle tracks krijg je bijv. eerst een normale, dan een zwaardere, en daarna hoge. en dan zo door. Weet iemand hoe je dit maakt? via een bepaalde VST ofzoiets?
  Ik sla ze gewoon hoger/lager aan. Kicks maken kan goed met Junglist.
NoiseFaderz    posted on 05-09-2011 13:05
Poster: -FLoriZ-
Ik sla ze gewoon hoger/lager aan. Kicks maken kan goed met Junglist.

En wat kan je dan het beste doen in Junglist? Met Piano Roll? of gewoon verschillende kicks maken?
Xtremer    posted on 05-09-2011 13:34
Afhankelijk van je kickdrum is het niet meer dan je kick compleet samplen en je staart pitchen. Open je de sample van je kick en zoom in op het geheel. Je laat de attack met rust en selecteerd de staart van je kick (waar het laag inzit). Open een willekeurige pitch plugin en pitch je staart totdat jij het bij je track vindt passen. Dit is de meest simpele manier.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
NoiseFaderz    posted on 05-09-2011 15:38
Poster: Xtremer
Afhankelijk van je kickdrum is het niet meer dan je kick compleet samplen en je staart pitchen. Open je de sample van je kick en zoom in op het geheel. Je laat de attack met rust en selecteerd de staart van je kick (waar het laag inzit). Open een willekeurige pitch plugin en pitch je staart totdat jij het bij je track vindt passen. Dit is de meest simpele manier.

Bedankt voor de hulp ! ik ga eraan werken. Ik zal binnenkort een nieuwe preview plaatsen op onze Soundcloud !

This is an old Topic

No new postings for 5.000 days.
 Post CommentThat would be 166.7 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 18 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 21.094
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.829.553