Hey, Ik heb een DAP Vintage 500 versterker en wil deze graag doorlinken naar nog zonzelfde versterker. Ik wil 2 boxen aansluiten op versterker nummer 1 en 2 dezelfse boxen aansluiten op versterkernummer 2. Hoe link ik mijn versterkers door? Welke kabels heb ik nodig? Thanks!
http://www.toolunatic.nl/
What do you think about Dap vintage 500 doorlinken ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Hoe bedoel je kanaal? Ik heb 2 speakon aansluitingen en 2 ingangen waar de kabel tussen de versterker en de mixer inmoet. Maar hoe link ik die 1e dap vintage 500 dan door naar de 2e?
Niet doorlinken lijkt mij, gewoon vanaf je mengpaneel je linkse XLR splitten en je Rechtse XLR splitten. Hopla, je hebt 4 XLR aansluitingen dus kan je 2 versterkers aansluiten .
Oww, je bedoelt dus ipv 1 kabel (rood/wit) die naar een versterker gaat, doe je 2 aparte (1 voor de 1e versterker, en de ander voor de andere versterker? Bedoel je dat?
Je wilt dus 4 speakers aansluiten? Meestal zit er op je mixer wel een master 2/booth. Die zou je er voor kunnen gebruiken. En anders zou je een PA mixertje kunnen kopen waar je 2 in hebt en 2 outputs. Dan krijg je:
Mixer-->________---> Versterker 1 _______ PA Mixer ________________--> Versterker 2.
Ik gebruik zelf ook een simpele PA mixer van Berhinger va nog geen 70 euro. Werkt perfct en je kan nog wat klooien met je EQ. Zo zou je het geluid nog net wat beter tot zijn recht kunnen laten komen.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Sry maar ik snap r de ballen niet meer van, ik heb een citronic pro3 mixer. En er zit maar 1 master uitgang op. En wat is een pa mixer dan? Kan je miss een voorbeeld geven?, kan je me miss helpen via email? Makkelijker voor mij: mikespikedegroot@hotmail.com
Je hebt toch helemaal geen externe hardware etc nodig? Gewoon een spittertje zodat je je rood kabeltje in 2 verdeeld en je wit kabeltje in 2.
Zo bekom je 2 keer linkse signaal en 2 keer rechtse. Je kan nu kiezen dat de 2 rechtse naar een versterker gaan die de speakers rechts aanstuurt en voor de linkse hetzelfde, of dat je de 2 versterkers elk een links en rechts kabeltje geeft.
Moeilijk is dat toch niet? Je werkt met 2 simpele verloopjes (kabeltjes) die 1 rca kabeltje in 2 kabeltjes splitst.
Die kabels die van mixer naar versterker, heb je die dan ook met 1 ingang per stuk i.p.v.de normale die er 2 heeft? Ik snap wat je bedoelt met 1 voor links en 1 voor rechts. Bestaan die kabels dan wat die moeten ook per stuk 2 uitgangen hebben voor de versterkers.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je 2 kabels in de master van je mixer stopt (met beide 1 ingang) en die eindigen allebei in een aparte versterker (links rechts)? Zoiets als dit, en dan 2x? http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-cab712-jack-3.5mm-male-stereo-2-x-xlr-male-1.50-meter/product-details.html
http://www.toolunatic.nl/
User edit by Namelezz on 04-09-2011 @ 17:35:49 (88%)
Per uitgang van je master ??n van deze steken (foto). Daarna moet je vermoed ik nog naar XLR gaan omzetten maar daar zoek je zelf maar een kabel voor, is niet moeilijk te vinden. Stukje getoont op de foto is nog geen euro.
Ooooow, dus 2 van die dingen in je masteruitgang vd mixer. 2 kabeltjes in die splitters, een naar de ene versterker, de ander naar de andere! 1 versterker voor links en 1 voor rechts! Zo tog? Bedankt!
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community