Aangekochte muziek op CD branden.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

XMatiC    posted on 31-08-2011 20:13
Heey!

Sinds enkele maanden koop ik mijn muziek aan maar zit met hetvolgende probleem.
Mijn aangekochte muziek via iTunes is MPEG-4. En pakt mijn muziek-brandprogramma niet aan.
Het programma waarmee ik mijn CD's brand is geschikt voor mij omdat hij ook een mooi label af kan drukken wat met iTunes niet kan.
Dus moet ik elk liedje beginnen converteren naar mp3 of kan het bestandstype in iTunes zelf veranderd worden?

Dankjewel!
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 31-08-2011 @ 20:17:19 (15%)

What do you think about Aangekochte muziek op CD branden. ??

Vote :   

Bonchanoize    posted on 31-08-2011 20:16
Normaal gezien moet dat in iTunes zelf wel kunnen (ik koop persoonlijk alleen maar via Beatport) en anders via een lame mp3 encoder.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 31-08-2011 20:31
Hier is een nogal vreemde manier voor via iTunes Happy, laughing.
Ik ga dit uitleggen op de mac manier, maar ik vermoed dat op windows het niet veel zal verschillen.

Je gaat naar je instellingen en kiest voor het tablad 'algemeen'. In dat tablad vind je importinstellingen.
Klik dat aan en dan krijg je een keuzenkadertje. Tussen de keuze's vind je mp3, selecteer daarna ook de hoogst mogelijke kwaliteit.
Pas alles toe en klik op ok?.

Als het goed is kan je nu via rechterklik op een track klikken en 'Maak versie voor MP3' aanklikken.

Ziezo, fixed it :D

Wat je ook kan doen zoals Bonchanoize al zei, gewoon een encoder ergens zoeken... ?Maar dan moet je opletten dewelke natuurlijk... Veel succes, hoop dat het werkt/helpt

Edit:?
als je in iTunes een afspeellijst maakt, kan je die perfect branden en daarna met de afspeellijst geselecteerd, op afdrukken klikken in het keuzemenu bovenaan (in mac is dat Archief, ik vermoed bij windows 'bestand'). Dan geeft hij je de mogelijkheid een lijst af te drukken, of een mooi cd-hoesje... 't is maar dat je het weet Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 31-08-2011 @ 20:34:44 (49%)
Unidentified    posted on 31-08-2011 21:34
Ik wou ook juist zeggen, in iTunes kan je toch ook je afspeellijsten afprinten?
XMatiC    posted on 31-08-2011 21:49
Weet ik maar enkel zijn nu al tientalle cd labels afgeprint met mijn vaste brand-software en wil ik ook hetzelfde design van label aanhouden.
mrmagix    posted on 31-08-2011 22:01
Assertief zijn is maar iets vies Happy, laughing. 10 label'tjes opnieuw afprinten is nu het werk niet h?...
Lukt mijn manier in iTunes niet want je negeert die ganse uitleg wel volledig... Niet erg plezierig als je er tijd en moeite in steekt Winking my eye
XMatiC    posted on 31-08-2011 22:15
Ik ben met jou uitleg bezig en dank je daar ook voor maar vind instellingen nieteens.
En inderdaad is 10 labeltjes opnieuw maken niets, maar als je al over de 100 zit..
mrmagix    posted on 31-08-2011 22:17
Make sure dat je de nieuwste versie hebt staan.?
Normaal staan die instellingen in windows bij extra ofzoiets en dan opties. Het kan ook bij importeeroptie's staan in het optie menu, maar eens goed rondkijken. Deze manier kon je vroeger ook al gebruiken om in iTunes te converteren. Het moet er ergens bijstaan! :p
Bonchanoize    posted on 01-09-2011 08:02
Ok, ik zal het eens op de windows-manier uitleggen.
Bewerken > Voorkeuren > Importinstellingen > Mp3.
Maar dat is voor cd's, ik weet niet of het bij aangekochte nummers ook werkt. Nogmaals ik koop niet via iTunes, enkel via Beatport.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 01-09-2011 09:55
Normaal kan je dan ook converteren binnen iTunes Happy, laughing.
djpatnl    posted on 01-09-2011 13:25
Ik zou hem niet omzetten naar mp3 maar naar wav en dan branden. Je gaat anders van een gecomprimeerd bestand naar een ander gecomprimeerd bestand en tijdens het branden wordt het weer naar een wavefile omgezet in je brandprogramma. Sla ??n stap van comprimeren over en zet de muziek om naar wav.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het de geluidskwaliteit ten goede komt om het een paar keer om te zetten.
XMatiC    posted on 01-09-2011 17:47
Dankjewel mensen!
Het is me gelukt te converteren binnen iTunes en zo ook kunnen branden via mijn vaste brandsoftware!
Hartelijk bedankt iedereen!

DjPatNL
Waarom precies niet naar mp3?
mrmagix    posted on 01-09-2011 19:11
Dubbel convertere is dubbel kwaliteitsverlies. Je converteert van iTunes formaat naar mp3 om dan naar Wav te converteren voor op cd. Al is het minimaal, het verlies is er Happy, laughing.

This is an old Topic

No new postings for 5.003 days.
 Post CommentThat would be 166.8 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

120 Users online: 27 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 3.310
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.825