LASER!!! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 11-01-2006 14:07
EUROLITE LAS-6 Laser mit Netzgerät

Beeindruckende Laserspiele

• Laser der Klassifikation 3 A
  • Erzeugt mehr als 100 Bildmuster (manuell)
  • 16 eingespeicherte Bildmuster (auto/music)
  • Manuelle Steuerung oder Sound-Steuerung
  • Roter Laser
  • Extrem geräuscharm
  • Spannungsversorgung über 4 mitgelieferte Mignon-Batterien (Typ AA) oder über mitgeliefertes Netzteil (9 V DC, 300 mA)
  • Lieferung im Vierfarbkarton
Spannungsversorgung:6-9 V DC, 300 mA
über Netzteil:9 V DC, 300 mA
über Batterien:4 x 1,5 V Mignon
Gesamtanschlusswert:0,5 W
Maximale optische Stärke:<5 mW
Laserklasse:3 A
Wellenlänge:660 - 680 nm
Maße ohne Bügel (LxBxH):195 x 130 x 82 mm
Gewicht:0,7 kg

Hoe denken jullie over deze laser?, het is wel in het duits, en omdat deze niet duur is, wil ik wel eens weten wat de kwaliteiten van dit ding zijn, ik weet niet hoeveel mW precies enzo veel is voor een laser, misschien kunnen jullie mij helpen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about LASER!!! ??

Vote :   

djmamo    posted on 11-01-2006 14:17
nee moet je niet doen, het is een 5 mw laser en dat is net iets sterker of hetzelfde als een balpoint laser....

als je een redelijke laser wil kopen dan moet je toch echt een paar 100 euro hebben...

een spooky is een redelijke en jb system heeft nu ook een laser voor rond de 4/500 eruo en die zijn 30 mw en dat is opzich wel te doen alleen als je een echte laser wil dan zit je over de 100mw en dan ben je ongeveer 1500 euro kwijt...

en zou persoonlijk niet voor minder gaan want een laser is duur en koop hem alleen als je hem werkend hebt gezien
www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 11-01-2006 14:22
jah ok, bedankt voor de snelle reactie, 30 mw is goed, 5 mw is dus heel weinig,

zo zie je maar weer dat je elke dag weer wat leert
greup    posted on 11-01-2006 15:33
Poster: Djillusion
jah ok, bedankt voor de snelle reactie, 30 mw is goed, 5 mw is dus heel weinig,

zo zie je maar weer dat je elke dag weer wat leert

30 mw geeft ook niet z'n spectaculair effect hoor. misschien kun je beter de aanschaf van een laser uitstellen, en eerst geld steken in een fatsoenlijke geluidsset of in uitbreinding van je basis verlichting.

Wat vragen ze eigenlijk voor die laser?
EclipX    posted on 11-01-2006 15:36
Ik heb thuis zo'n klein rood lazertje hangen die beweegt op de beat Happy, laughing Kost slechts 70€

Heb geen zin voor meer dan 1000€ neer te tellen voor een lazertje, ik vind het wel megacool zoiets, maar 't is gewoon te duur Unhappy
Nvie    posted on 11-01-2006 15:36
Eurolite... volgens mij is dat het budget merk van een buget merk... Highlite genaamd, misschien wel beter bekend als Showtec.

De spooky komt weer van medialas, en medialas heeft nog een hele productlijn, waar ook nog hele leuke dingetjes tussen zitten. Ook adviseer ik je eens te gaan kijken naar Actor Mate lasers, die tegenwoordig door veel verhuurbedrijven gebruikt worden, en waar ik hele leuke dingen van gehoord heb.
greup    posted on 11-01-2006 15:50
Poster: Nvie
Eurolite... volgens mij is dat het budget merk van een buget merk... Highlite genaamd, misschien wel beter bekend als Showtec.

De spooky komt weer van medialas, en medialas heeft nog een hele productlijn, waar ook nog hele leuke dingetjes tussen zitten. Ook adviseer ik je eens te gaan kijken naar Actor Mate lasers, die tegenwoordig door veel verhuurbedrijven gebruikt worden, en waar ik hele leuke dingen van gehoord heb.

ben ik niet helemaal met je eens. Een verhuur bedrijf bij mij in de buurt verhuurd momenteel de Eurolite TS-255 msd scanner.

Deze scanner heb ik laatst een live zien draaien en ik was aangenaam verrast, Super aangenaam verrast!!! De lichtopbrengst wat goed, ze luisterde redelijk goed, en ze hadde roterende gobo's. Zijn bouwstijl is ala martin mx serie, alleen is deze een heel stuk goedkoper en dat vind je terug in het gebruikte materiaal. hij zit een stukje minder degelijk dan de martin in elkaar en je hebt d'r dus wel wat meer onderhoudt aan. maar Als je tijd hebt om deze scans te onderhouden heb d'r zeker een goede aan.

Ook heb je deze scan in een beter jasje, maar dan van Futurelight. die zijn z'n 50 euro duurder maar zijn wat meer geschikt voor on the road.
User edit by greup on 11-01-2006 @ 15:53:26 (14%)
djmamo    posted on 11-01-2006 16:17
oke en dat heeft helemaal niets met lasers te maken hahaha...

een 30mw is wel redelijk alleen niet voor grote dingen heb je een feestje tot 100 man en een niet al te grote ruimte, dan heb je goenoeg aan deze laser met wat rook dan kom je er wel
www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 11-01-2006 16:17
Poster: greup

Wat vragen ze eigenlijk voor die laser?

ze vragen 70 euro voor die laser
robertvisser    posted on 11-01-2006 16:43
nvie je zit er naast....

eurolite= showtechnic die ook omnitronic en futurelight in het pakket heeft.

showtec=highlite die o.a dap audio in het pakket heeft .

maar al met al blijft het idd allemaal budget spul

@ dj illusion ik weet dat er van jb systems in februari een 80mw rood 30mw groen en 80mw geel 8kanaals dmx gestuurde laser uit komt die ik binnenkort ga uit testen. maar die zal rond de 1000 euro gaan kosten....

djmamo    posted on 11-01-2006 16:52
jb system heeft nu ook al een nieuwe en die ligt rond de 500 euro en is een groene laser en 30 mw en is best goed heb hem zelf gezien, zit wave en tunnel enz. zit er op
www.moonentertainment.nl
robertvisser    posted on 11-01-2006 17:23
nieuwConfused? zit zelf in die handel en ken toch echt alleen maar de twinscan en de stealth maar die zijn er al meer dan 2 jaar

welke bedoel jij dan mamo??
Nvie    posted on 11-01-2006 17:25
Poster: robertvisser
nvie je zit er naast....

eurolite= showtechnic die ook omnitronic en futurelight in het pakket heeft.

Ik zat in de goede richting Happy, laughing

robertvisser    posted on 11-01-2006 17:29
idd maar feit blijft wel nvie.......buget wordt je niet wijzer van.
Nvie    posted on 11-01-2006 17:37
buget wordt je niet wijzer van.

Dat is zo...
the-melody    posted on 11-01-2006 17:42
nieuwConfused? zit zelf in die handel en ken toch echt alleen maar de twinscan en de stealth maar die zijn er al meer dan 2 jaar

welke bedoel jij dan mamo??
 je hebt de space laser ook al
robertvisser    posted on 11-01-2006 17:45
ik had het idd over de space.... laser maar die kun je in nl pas eind deze maand in de winkels verwachten..... of is belgie al eerder hiermeeConfused?/
zou best kunnen want beglec zit idd in belgie........jullie belgen hebben ook altijd mazzel!!!!!!

djmamo    posted on 11-01-2006 18:03
heb het over de space 1 laser van jb systems en die is al in Nederland verkrijgbaar, vriend van mij heeft hem in de winkel liggen en voor ongeveer 450 500 euro word deze verkocht...

en is beter dan de spooky laser.
www.moonentertainment.nl
robertvisser    posted on 11-01-2006 18:14
sorry mamo was niet volledig bedoel de space COLOR de space is idd al tijdje verkrijgbaar best grappig ding maar weer hetzelfde resultaat.....

djmamo    posted on 11-01-2006 18:18
en welk resultaat bedoel je dan... ik heb hem werkend gezien en vond het geen slechte laser... en denk dat ik daar best wel verstand van heb (ben audiovisueel medewerker) heb nogal wat dingen gedaan waardoor ik er verstand van heb...

en hij maakt duidelijke tunnels en waves en kan nog veel meer, en met vergelijking met ander zelfde 30mw lasers steekt deze er toch flink boven uit.
www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 12-01-2006 10:54
Maar we willen een laser voor onze drive-in aanschaffen, en we hebben nou ook niet weer de grootste drive-in die er is, we draaien niet op vrachtwagen trailers ofzo op grote evenementen, maar gewoon gezellige drive-innetjes voor ongeveer 100 tot 200 man.

Zou hiervoor een 30 mW laser goed genoeg zijn?
mrtnt    posted on 12-01-2006 12:25
ik heb vorige week nog de stealth laser verkocht voor 290 euro .
2dehands en was nog perfect dus moet je mss daar achter zoeken.

dj illusion, de spooky blue laser zal hier zeker volstaan.
Nvie    posted on 12-01-2006 18:02
nvie je zit er naast....

eurolite= showtechnic die ook omnitronic en futurelight in het pakket heeft.

@ dj illusion ik weet dat er van jb systems in februari een 80mw rood 30mw groen en 80mw geel 8kanaals dmx gestuurde laser uit komt die ik binnenkort ga uit testen. maar die zal rond de 1000 euro gaan kosten....

Ik zat er idd. naast, ik bedoelde easytec Winking my eye
djmamo    posted on 12-01-2006 18:49
als de spooky volstaat voor 100 tot 200 man dan zou ik voor de jb system laser gaan want die is zeker goedkoper (waar je hem ook haalt) en heeft een betere laser en meer licht opbrengst en heeft 5 of 6 programma's meer.

dus ik zou het wel weten
www.moonentertainment.nl
robertvisser    posted on 17-02-2006 12:01
3e week maart komt als het goed is de space collor uit van jb systems

• RGY (Red, Green, Yellow) Class 3B Laser
    • 650nm Red 80mW beam
    • 532nm Green 30mW beam
    • Mixed Yellow 80mW beam
  • Several working modes:
    • DMX controlled, 8channels
    • Stand-alone with built-in microphone
    • Stand-alone automatic mode
  • Preprogrammed multi-color laser shows
  • DMX-addressing with LED display
  • Complies to EN/IEC 60825-1 for Laser Safety

• als het goed is gaat hij ongeveer 650 euro kosten voor dat geld heb je wel een apparte laser...... miss is dat wel wat voor je DjillusionConfused

Illusion    posted on 17-02-2006 12:29
    ziet er leuk uit... k'zal m'n ogen er op gericht houden. Bedankt

270 Users online: 20 Guests (250 Unknown)
    Pages generated today : 113.205
    Most visitors online this month : 380
    Lifetime Pageviews since 2003 : 238.591.206