nieuwe pioneer midi controller? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 30-08-2011 16:30
Hebben jullie het al gehoord van de nieuwe midi controller? er gaat een gerucht dat deze er komt. er is een gerucht foto van maar ik kan hem niet in de topic krijgen. Hebben jullie al nieuws over gehoord? share het hier.?

Ik denk dat het een midi controller in mindere klasse zal gaan worden tegenover de ddj series. Helaas kan ik de foto er niet bij plaatsen maar ja. Jammer!

[MOD Edit]
Zie onderstaande foto en het bijbehorende artikel:

Bron: Gearjunkies.com
Mod edit by Xtremer on 30-08-2011 16:59 (25%)

What do you think about nieuwe pioneer midi controller? ??

Vote :   

Lomme_    posted on 30-08-2011 16:51
Waarschijnlijk als concurrent voor de Kontrol S2.
Xtremer    posted on 30-08-2011 16:59
Heb het topic even aangepast Smile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bonchanoize    posted on 30-08-2011 18:03
Design ziet er niet echt Pioneer-achtig uit.
Let the magic begin
ThirTeen    posted on 30-08-2011 18:43
Poster: Bonchanoize
Design ziet er niet echt Pioneer-achtig uit.

Vind ik ook, eerder een hercules of een reloop.
Music makes my day.
Bonchanoize    posted on 30-08-2011 18:49
Reloop heeft net de Digital Jockey 3 uit, dus ik denk niet dat deze van hen is.
Let the magic begin
Henri_D    posted on 30-08-2011 19:04
haha, pioneer zal wel geen foto op hun fb pagina plaatsen mocht het niet een pioneer controller zijn Winking my eye dus zou me hier geen zorgen over maken....

Maar mss zijn ze wel even gaan 'inspiratie halen' bij de andere merken. Hopelijk niet of enige manier dat we nog controllers gaan kunnen herkennen binnenkort is door de doos erbij te nemen.
Bonchanoize    posted on 30-08-2011 19:06
Ik zeg niet dat het niet waar is, maar het is zo rond voor pioneer te zijn.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 30-08-2011 19:14
Met wat photoshop kan je doormiddel van de levels aan te passen zien dat de cue en play knoppen de welgekende Pioneers zijn. Ze zijn mooi mee in de bocht van het jogwheel geplaatst.

Net design al lijkt het inderdaad wat op die van de concurrentie. Op dit aanzicht van het product zou hij wel in het gamma van de EKS-Otus serie passen. Dat futuristische lookje dat ze eraan geven.

Al is de onderkant dan weer precies een deeltje apple dat ze erbij haalden, lekker strak zonder veel gedoe rond.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Henri_D    posted on 30-08-2011 19:20
Ben ik btw enige die met jogs enzo aan de cdj 350 set moet denken??

mrmagix    posted on 30-08-2011 19:40
Er zijn er wel wat die jogs hebben h? Henri :D. Het rare is dat dit design ronde hoeken heeft, wat we van pioneer (dacht ik toch) niet gewoon zijn.
Henri_D    posted on 30-08-2011 19:45
Poster:?mrmagix
Er zijn er wel wat die jogs hebben h? Henri :D. Het rare is dat dit design ronde hoeken heeft, wat we van pioneer (dacht ik toch) niet gewoon zijn.

Echt? Zoveel mensen die gaan scrollen daarmee? Winking my eye?
Nee bedoel dat het enigste zijn in de pioneer range die er wat van weg hebben op eerste zicht.?

En van die randen tjah, dat lijkt me dan weer zoals je al hebt vermeld opvallend veel op goed gestolen van een appel. Die kanten zijn bijna een vergroting van ipad... Zilveren mooie afronding met een soort van glanszwarte glasplaat...
User edit by Henri_D on 30-08-2011 @ 19:46:25 (100%)
main    posted on 30-08-2011 19:51
Poster: Henri_D

En van die randen tjah, dat lijkt me dan weer zoals je al hebt vermeld opvallend veel op goed gestolen van een appel. Die kanten zijn bijna een vergroting van ipad... Zilveren mooie afronding met een soort van glanszwarte glasplaat...

en de htc desire z, samsung galaxy en de galaxy s2 zijn natuurlijk ook kopiee?n van de iphone. daaaag
Henri_D    posted on 30-08-2011 20:00
Haha, iemand op z'n tenen getrapt? Maar ok die randen doen me denken dan aan een HTC desire Z... mocht de bovenrand zwart zijn en de hoeken net iets anders afgerond zijn...
RAS    posted on 30-08-2011 23:31
Ach, tegenwoordig is alles een kopie van Apple. En de rechters gaan er gewoon in mee:

http://www.speld.nl/2011/08/24/rechter-verbiedt-verkoop-nieuwe-audi-a4/
User edit by RAS on 30-08-2011 @ 23:31:55 (100%)
mrmagix    posted on 30-08-2011 23:43
Poster: RAS
Ach, tegenwoordig is alles een kopie van Apple. En de rechters gaan er gewoon in mee:

http://www.speld.nl/2011/08/24/rechter-verbiedt-verkoop-nieuwe-audi-a4/

hahahhahahahahahahahahahahahahhahahahahaha nice :P.
Zelfde dat de Velux dakramen van de markt worden gehaald omdat het pattent op ramen al deels door Windows is ingenomen :P
User edit by mrmagix on 30-08-2011 @ 23:44:20 (3%)
main    posted on 31-08-2011 09:57
Poster: Henri_D
Haha, iemand op z'n tenen getrapt? Maar ok die randen doen me denken dan aan een HTC desire Z... mocht de bovenrand zwart zijn en de hoeken net iets anders afgerond zijn...

haha nee, meer in de vorm van: op deze manier kun je zeggen dat alles precies is gekopieeerd.
djcanta    posted on 31-08-2011 09:57
ben benieuwd of dit van Pioneer is. Gezien de platters, play/cue en loop knoppen lijkt 't er verdacht veel op! Aan de knoppen achter de platters lijkt 't dat er 4 sample / hotcue knoppen op zitten en denk ik dat dit om een Traktor Duo 2 controller gaat. Wel mooi compact in ieder geval. Afwachten Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
mrmagix    posted on 31-08-2011 10:13
Dat het van pioneer is, dat is zeker. Er loopt al een wedstrijd op de bekende webshop met een b eindigend op ax die uitgaat van pioneer en de shop zelf. Je moet daar de naam proberen te raden en de prijs is een setje van de nieuwe monitoren van pioneer. Weet niet meer welke juist.

Alsook op de fb-pagina van pioneer werd deze foto gepubliceerd Happy, laughing.
User edit by mrmagix on 31-08-2011 @ 12:24:10 (3%)
Henri_D    posted on 31-08-2011 13:45
Poster: main
haha nee, meer in de vorm van: op deze manier kun je zeggen dat alles precies is gekopieeerd.

Ohja Winking my eye ik doelde gewoon op feit dat die rand me echt heel erg sterk er deed aan denken. En Van wie nu net van waar kopieerd. Appel haalt ook van ergens de inspiratie... 99% van de zaken heeft wel punten van andere gekopieerd, mensen willen nu eenmaal herkenbaarheid en al vertrouwd zijn met iets voor ze het in hun handen hebben. Dat het stuk fruit nu ook eens samsung en andere merken zo zwaar gaat aanvallen vind ik er over... Maar het is slim zaken doen mocht het hun lukken, als ze juridisch gelijk krijgen is dat het enige wat telt voor hun. En als ze eerst waren voor een 'slim' en iets wat ruim patent is dat opnieuw gewoon sluw zaken doen Winking my eye
main    posted on 31-08-2011 15:58
als t ze lukt betekend dat wel dat ze het monopoly hebben, denk niet dat t doorgaat dus
maartenw    posted on 01-09-2011 15:08
ik vind het er zelf een beetje cheap uitzien. Niet erg pioneer achtig. Al die Felle lichtjes vind ik ook niks voor Pioneer. Maar het zou goed een goedkopere midi controller kunnen zijn. Zou goed zijn voor de omzet van pioneer. Gaat veel verkocht worden.
Lomme_    posted on 01-09-2011 15:31
1 member likes this  
Poster: Lomme_
Waarschijnlijk als concurrent voor de Kontrol S2.

Jawel hoor, 2 decks Happy, laughing Prijs zal dan wel max. ?400 zijn. Lijkt mij eerder een kopie van de EKS Otus.?

Ik heb hem geprobeert iets 'lichter' te maken en zo iets meer te laten zien, geen idee of het gelukt is:

User edit by Lomme_ on 01-09-2011 @ 15:35:31 (61%)
Dennis1981    posted on 01-09-2011 17:40
Poster: Lomme_?Lijkt mij eerder een kopie van de EKS Otus.?

Beetje offtopic maar ik begrijp ineens het vreemde design van deze controller...
Had/heb em nooit in het echt gezien en niet verwacht dat ie over een draaitafel te schuiven was...
ThomasB    posted on 01-09-2011 19:50
Ik ben op dit moment aan het sparen voor de pioneer ddj-t1, dat is echt een mooi ding (vind ik zelf) maar iemand enig idee wanneer deze controller gereleased zou moeten worden? want misschien moet ik daar maar even op wachten voor ik de ddj-t1 koop om het is even te verglijken en te kijken of ik dan nogsteeds de ddj-t1 wil Cool

Maar inderdaad, hij ziet er best cheap uit... Ik ben nog jong en mijn budget is niet zo groot dus ik draai nu met een reloop digital jockey 2 en daar heeft ie inderdaad wel iets van weg met al dat felle rode licht...
User edit by ThomasB on 01-09-2011 @ 19:52:07 (67%)
Lomme_    posted on 01-09-2011 21:13
De DDJ-T1? Die is al even op de markt hoor. Kan je vinden bij o.a. onze grote vriend in Goes.

160 Users online: 28 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 60.528
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.480