Basic house nummers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timjesse123    posted on 29-08-2011 20:54
Oi people!

Ik ga a.s woensdag op onze school de nieuwe 'kindjes' van het Licht en Geluid opleiden en neem me set mee om ze kennis te laten maken met het beatmatchen.
Dan wil ik dus met house doen omdat ik dat zelf het makkelijkste vind om er mee te beginnen.
Nu is er 1 probleempje.
Ik zoek van die basic house nummers. Die heel makkelijk zijn in te mixen.
Iemand een idee?

Gr,
Tim Jesse Silver

What do you think about Basic house nummers ??

Vote :   
Henri_D    posted on 29-08-2011 21:03
Moet je vooral even zelf in je eigen collectie gaan bladeren om te kijken wat je hebt staan niet? Maar bijna elke house track met een lange intro moet toch volstaan? en desnoods zet je de track die je wilt uitmixen op loop, hebben ze zolang de tijd als de intro van nieuwe track loop om hem iets wat strack te krijgen Winking my eye. Moet je niet echt specifiek bepaalde song voor hebben toch?
timjesse123    posted on 29-08-2011 21:11
Dat klopt.
Maar ik wil dat ze echt gaan beginnen met het beatmatchen, en daarna pas de dingen eromheen, zoals je al zei de loops.
Ik zoek vooral muziek voor vocals.
Daarvan heb ik er zelf niet veel..
Daarom vraag ik jullie hulp haha!

Gr,
Tim
Henri_D    posted on 29-08-2011 21:18
Ik bedoelde wel dat jij gewoon die loop ging zetten Thumbs Up liefst op een outro , heb je erg zuivere beat weinig afleiding. Kun je hun zelf laten de 2de track starten en zo inmixen (toch poging tot). Zo kunnen ze que'en zonder tijdsdruk. Echt mixen zou ik van eerste keer niet verwachten vandaar gewoon 1 deck op loopje zetten en ze op de 2de laten werken.
mrmagix    posted on 29-08-2011 21:22
Wat erg leuk is dat zij 1 deck besturen en jij het andere. Beiden dezelfde track maar jij bepaald de snelheid. Je zet gewoon je key lock op en de meesten horen het verschil niet. Wel zien dat je pitch niet zien staan.

Verder is het systeem van Henri inderdaad wel gemakkelijk. Op een zuivere beat leren beatmatchen is leuker dan dat er overal vocals, etc doorkomen... Met 2 verschillende tracks wordt het rap ingewikkeld, zeker voor een eerste keer!

Wel graaf dat jij (als 14 jarige) de nieuwelingen van je school al mag ontvangen door een eerste les beatmatchen! Wel oppassen met al die vreemde handen op je eigen set!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
timjesse123    posted on 29-08-2011 21:23
Oke je bedoelt het zo!
Dat is inderdaad een slim idee. We gaan het woensdag wel horen haha.

Bedankt Henri_D

Gr,
Tim
timjesse123    posted on 29-08-2011 21:40
Ik zag mrmagix z'n reactie niet!
Maar het gaat allemaal wel goed komen.

Poster: mrmagix

Wel graaf dat jij (als 14 jarige) de nieuwelingen van je school al mag ontvangen door een eerste les beatmatchen! Wel oppassen met al die vreemde handen op je eigen set!

Haha ik heb zelf ook veel moeten oefenen hoor!
Maar ik zal erop letten ^.^

This is an old Topic

No new postings for 5.138 days.
 Post CommentThat would be 171.3 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

227 Users online: 57 Guests (170 Unknown)
Pages generated today : 16.975
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.352.506