drive-in shows (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 11-01-2006 08:28
zat laatst op internet en kwam op een site (startpagina) waar je dan alle drive-in shows van Nederland kan zien (die een website hebben).

nou viel het mij op dat er erg veel "drive-in shows" waren die 2  hi-fi speakers en gewone cd spelers hadde maar wel ff 200 euro vragen voor een avond... en je kon goed zien dat het toch niet profi was...

wat vinden jullie hier van en wat vragen jullie voor je optreden met drive-in show? of wat vraag je voor een avond draaien als je "gewoon" dj bent

ik zelf had een vrij grote show en vroeg 275 euro per 4 uur en per uur extra 45 euro...
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 11-01-2006 @ 08:29:38 (15%)

What do you think about drive-in shows ??

Vote :   

Illusion    posted on 11-01-2006 09:15
Ik vind dat een beetje belachelijk, k'weet niet wat voor shit ze daar dan allemaal hebben, maar ik vind dat je voor dat geen 200 euro kan vragen. Daar zit echt nog geen 2200 euro aan apparatuur in, zoals wij hebben, Wij zijn een gevorderde drive-in show en wij vragen nog maar 100 euro per keer. Wij mogen ook best nog zelfs wat duurder worden, maar met 2 gewone cd-spelers vind ik niet dat je jezelf een drive-in kan noemen
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
SnAcKBaRrY    posted on 11-01-2006 09:29
de bedragen moeten idd niet te gek worden voor een amateur drive inn show, maar het is ook zo dat je wel goed betaald moet worden voor je dienst.
Als je een avond of nacht aan het draaien bent vind ik € 75.- al heel minimaal alleen al voor de tijd die je er in steekt (of je het nou kan of niet, je staat er wel te werken).
Daar komt dan ook nog de kosten van de app. bij, de kosten van je muziek en de tijd om het allemaal goed te regelen. (app. huren,muziek collectie updaten, set voorbereiden enz enz..)
En trouwens mensen die een feestje organiseren zijn vaak ook bereid om te betalen, die lachen zich kapot als jij met al je spul op hun feest voor € 100,- komt draaien.
suc6
Illusion    posted on 11-01-2006 09:49
Het punt is ook heel belangrijk dat je een beetje bekend bent. Als je steeds kleine drive-innetjes hebt voor kleine party's kun je moeilijk steeds 100 tot 150 euro vragen.

Ik denk ook dat een van de eerste en belangijkste punten van een Drive-In is, om je geld eerst terug te verdienen.
djmamo    posted on 11-01-2006 10:08
ik ben ook laag begonnen met 50 euro, daarna ben ik van mijn geld wat ik verdiende steeds meer spullen gaan kopen.

en had zelf mijn flight cases gemaakt (3 stuks) en toen zag het er allemaal profesioneel uit, en ben daar ook geld voor gaan vragen (ik had toen ook wel de nodige ervaring en capaciteiten)

en als het een beetje meezit dan wordt je na een tijdje gevraagd als dj bij een cafe of discotheek, en hoef je niet meer met je spullen te slepen. (dat vind ik er van)

en een beetje dj in een cafe mag ook wel wat vragen: rond de 12,5/15 euro? per uur
maar ligt er wel aan hoeveel mensen er binnen kunnen

www.moonentertainment.nl
Ramon72    posted on 11-01-2006 10:32
200 euro bruto voor een hele avond (stel 21.00 tot 01.00 uur) = 50 euro bruto per uur.

Daar moet je nog voor opbouwenen afbouwen (dus je bruto tijd is ongeveer 20.00 tot 02.00 levert 33 euro per uur op), muziek vor kopen, je apparatuur voor afschrijven... en het geincasseerde bedrag opgeven aan de belasting.
Man, dan moet je geld toeleggen!

Of je apparatuur top is is voor de klant niet altijd interessant, he? Misschien wel voor ons als freaks en muziek liefhebbers, maar de klant wil gewoon een topavond. Dat is het geld waard.

Ikzelf zou vanuit de zakelijke kant niet kunnen rondkomen met 200 euro op een avond. Wij vragen 450 euro (en krijgen die ook), maar ok, we nemen geen troep mee.
User edit by Ramon72 on 11-01-2006 @ 10:33:44 (13%)
Illusion    posted on 11-01-2006 10:47
net als djmamo zegt je moet het opbouwen,

Ik weet ook niet hoe lang je albezig beng ramon72, maakt ook niet uit, maar voor onze drive-in is het nogal veel om 450 euro te vragen.

Maarjah, wij komen er wel, binnenkort ff dikke laserkopen, en ff ons bedrag verhogen.

ok sorry k'weet het, ff weer ontopic
User edit by Illusion on 11-01-2006 @ 10:48:02 (15%)
Ramon72    posted on 11-01-2006 10:49
Wellicht ook regio afhankelijk, net als huizen Happy, laughing In Amsterdam wordt het gewoon betaald.

We zijn overigens bijna 13 jaar bezig. Misschien klinkt het arrogant, maar we zijn ook geen tieners of studenten meer, dat scheelt wellicht ook. En de schoorsteen moet ook roken,. he?
User edit by Ramon72 on 11-01-2006 @ 10:50:01 (17%)
Illusion    posted on 11-01-2006 10:58
Ik woon in Drenthe, het is daar minder druk bewoont dan bijv. Amsterdam, en ik ben net 2 jaar bezig, en de drive-in loopt lekker, en voor een drive-in van 2 jaar, vind ik apparatuur en equipment van 2200 euro best duur.

En ik ben nu ook nog maar 17, en k'heb nog zo'n lange tijd voor me.

djmamo    posted on 11-01-2006 12:02
ik doe het tegenwoordig zo: krijg een booking binnen voor te draaien met eigen geluid, maak ik een berekening... zoveel gaat het kosten.

iemand die ik ken heeft een dj winkel, en daar huur ik mijn geluid.

en dat bereken ik gewoon door naar mijn klant.

zeg iemand wil een feest geven voor 500 man dat is dan 225 euro voor 4 uur + geluid en dat is ongeveer 125 euro dat is dan 350 euro (set: 2x cdj 1000, ecler nuo 5, ecler awaks geluids set bij elkaar een goede 6/7000 euro aan appa.) en omdat ik kreatief maar legaal boekhoud hou ik er erg veel aan over, mijn cd's en platen hou ik toch bij want werk ook in een discotheek en cafe en die betalen dat dan weer.

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 11-01-2006 12:53
feest voor 500 man... voor 350 euro Hoe betaal jij je personeel? k neem niet aan dat je z'n feest in je eentje opzet.

200 euro voor een amateur vind ik veel. Maar persoonlijk denk ik niet dat hij vaak z'n spulletjes uit z'n kamertje hoeft te halen. Mensen zullen niet vaak zoveel neer leggen voor een amateur,. en vaak doen amateurs alleen maar huis tuin en keuken feestjes.

voor een complete show voor 150 man zijn ze bij mij ook z'n 350 kwijt
User edit by greup on 11-01-2006 @ 12:54:24 (19%)
Abc123    posted on 11-01-2006 13:10
Ik moet mss eind mei op een communiefeest gaan draaien van myn 2 kleine neefjes. Het is nog niet beslist maar ik hoop het natuurlijk wel dat ik daar kan gaan draaien.

Persoonlyk vind ik het niet zo leuk om te zeggen wat ze me 'moeten' betalen. Zo erg zou ik het ook niet vinden most ik er niest voor krygen. Ik heb dan toch al een heel klein beetje ervaring Happy, laughing
djmamo    posted on 11-01-2006 13:11
dat schut ik echt uit mijn mouw z'n feestje, ik heb namenlijk geen licht.

en dat scheelt zo veel en ik hou er ongeveer 200 euro aan over, ik hoef geen apparatuur afteschrijven (huur het in en daar betaal ik 125 euro voor) en max 25 euro onvoorzien

en waar zou ik personeel voor nodig hebben zet 4 boxen neer en mijn gear aansluiten en klaar...

www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 11-01-2006 15:00
bij mij is het echt in overleg met de klant... maar meestal per avond 100 + huur (speakers en licht)
greup    posted on 11-01-2006 15:06
Poster: djmamo
dat schut ik echt uit mijn mouw z'n feestje, ik heb namenlijk geen licht.

en dat scheelt zo veel en ik hou er ongeveer 200 euro aan over, ik hoef geen apparatuur afteschrijven (huur het in en daar betaal ik 125 euro voor) en max 25 euro onvoorzien

en waar zou ik personeel voor nodig hebben zet 4 boxen neer en mijn gear aansluiten en klaar...

Dan heb jij geen verkeerde verhuurder, als je voor 125 euro een versterkte set kan huren voor 500 man. ----------> bij ons in de buurt zijn er bedrijven waar je 150 euro betaald voor 4 behringersubs, en 2 behringertops Incl dap paladium versterker rack..... en daar doe ik toch echt geen 500 man mee! ( nou zijn er natuurlijk ook goedkopere te vinden in mijn buurt hoor, maar 125 euro blijft gewoon een zeer scherpe prijs voor een set voor 500 man)
Nvie    posted on 11-01-2006 15:13
Bij mij is het  meestal binnen eigen apparatuur: 100 - 150 euro.

Bijhuren wordt een ander verhaal... dan maak ik meestal een optelsommetje van 150 + gehuurde apparatuur, verzekering en btw.

Dan kom je soms wel aan de hoge kant uit...

djreino    posted on 13-01-2006 14:13
ik vind voor een beetje gevorderde dj dat je voor een avondje wel 100 euro kan vragen.
DjCheng    posted on 13-01-2006 14:59
Op zn minst, mensen geven kritiek omdat da da allemaal zoveel kost.

Vergeet ook niet dat al de platen e cd's die je wekelijks/maandelijks moet kopen om bij te blijven ook geld kosten hé. Dan om nog maar te zwijgen over de voorbereidingen die er in schuilen en het is niet iedereen weg gelegd om een paar uur hevig te draaien op een feesje hé.
djmamo    posted on 13-01-2006 15:26
mijn huur set is ook erg scherp geprijst maar daar heb je vrienden voor..

zou ook aanraden om geen licht te pakken, licht apparatuur daalt erg snel in waarde en het kost meestal erg veel om te kopen. beter kun je gewoon al je geld in je geluid stoppen en eventueel licht extern bij huren dus iemand die licht verhuurd en er zelf neer zet en bestuurd...

www.moonentertainment.nl
Stephanie    posted on 14-01-2006 14:53
Sja, je hebt natuurlijk drive in shows en drive in shows...... De een richt zich op de buurtfeestjes, klasse-feesten etc. En de andere op het professionele circuit (feesttenten, horeca etc.). In het tweede geval is er vaak sprake van een echte onderneming met een kvk-inschrijving etc. En ik geef toe, als ik op drive-in show pagina.nl kijk zie ik vaak de meest mooie websites op twee Sony huis-tuin en keuken cd-spelers te verhuren met een Alecto mixertje en een paar knipperende gloeilampen. De grotere bedrijven pakken het vaak anders aan, die komen meer aan hun opdrachten door middel van netwerken of de artietsenbureau's. Je betaald er dik meer voor, maar dan heb je ook wat!

Als je net het buurtfeestjes en klassefeesten circuit ontgroeit bent kan je vaak beter eens een tijdje gaan huren om te kijken of je ook in het professionele circuit stand kan houden. Want je betaald voor professionele apparatuur behoorlijk meer dan voor bijv. een DAP-setje!

Zelf werken we met geluidssystemen van EV, AD en SA (heerlijk die afkortingen), spelers uitsluitend van Pioneer en draaitafels van technics. Lichtmateriaal van Par64 tot movingheads. Alles netjes geflightcased en vervoerd in eigen vrachtwagens en een aantal lease-bussen. Verhuur gaat voornamelijk aan de horeca via artiestenbureau's. Maar je  praat dan wel over uitkoopprijzen van rond de 1600 euro per 4 uur.
User edit by Stephanie on 14-01-2006 @ 14:56:09 (10%)
robertvisser    posted on 14-01-2006 15:16
zoo stephanie heeft gesproken!!!!

@ mamo: ben het niet met je eens zowel licht als geluid daalt in waarde en parretjes en dimmerpacks kosten tegenwoordig geen ene fluit meer en die heb je na 5 keer huren er wel uit. en de parren gaan echt een tijd mee maar schijnbaar ga je daar niet netjes mee om als jij huren productiever vindt.

en vindt dat de meeste weinig rekenen, heb je wel eens gezien hoeveel werk het is voorbereiding opbouw feest zelf afbouw en het schoonmaken van je apparatuur....

feest voor 100 man van 9 tot 2   kost 225 euro minimaal maar dan kom ik niet met knakenzooi aan zetten en een persoon hulp/gezelligheid.
greup    posted on 14-01-2006 16:00
Poster: robertvisser
zoo stephanie heeft gesproken!!!!

@ mamo: ben het niet met je eens zowel licht als geluid daalt in waarde en parretjes en dimmerpacks kosten tegenwoordig geen ene fluit meer en die heb je na 5 keer huren er wel uit. en de parren gaan echt een tijd mee maar schijnbaar ga je daar niet netjes mee om als jij huren productiever vindt.

en vindt dat de meeste weinig rekenen, heb je wel eens gezien hoeveel werk het is voorbereiding opbouw feest zelf afbouw en het schoonmaken van je apparatuur....

feest voor 100 man van 9 tot 2   kost 225 euro minimaal maar dan kom ik niet met knakenzooi aan zetten en een persoon hulp/gezelligheid.

parretjes heb je inderdaad zo terug verdiend. Maar toch kun je beter het licht huren, en het geluid zelf kopen. Geluid is namelijk het belangrijkste van de avond. als jij 4 moving heads huurd, en 1 van de 4 houdt er na een uur al op dan is dat vervelend, maar het is geen ramp.

Op het moment dat jij een versterker huurd en die houdt het na 1 uur al voorgezien heb je wel een serieus probleem. ( hangt natuurlijk ook van de grootte van je geluidset af. als toevallig 2 van de 8 subs uitvallen is het niet z'n ramp)

Koop gewoon zelf fatsoenlijke geluids apperatuur, onderhoudt deze goed en de kans op ongelukkig verkleind aanzienlijk.

tevens heb je voor 2 of 4 fatsoenlijke mh´s ook al een heel fatsoenlijk geluidset. en aan een geluidsset heb je nou eenmaal meer dan aan 2 of 4 mh´s.

Wat ik jammer vind is dat je tegenwoordig steeds meer beginnende drive-ins ziet die de aanschaf van basisverlichting overslaan en hun geld pompen in een paar goedkopen mh´s die welken op 250 halogeen ect. dit beperkt je uitbreidings mogelijkheiden.   

Collin    posted on 14-01-2006 21:18

www.partymusic.nl dat is de site van ons bedrijf ik doe zelf alleen de schoolfeesten

zelf vind ik het er proffesioneel uitzien en vraag dan 300 euro op un avond van 4 uurtjes , en we hebben goeie apparatuur en mooie licht effecten

Nvie    posted on 14-01-2006 22:23
Poster: DjCollinBosgraaf

www.partymusic.nl dat is de site van ons bedrijf ik doe zelf alleen de schoolfeesten

zelf vind ik het er proffesioneel uitzien en vraag dan 300 euro op un avond van 4 uurtjes , en we hebben goeie apparatuur en mooie licht effecten

Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van shows op je site zetten waaruit mensen kunnen kiezen. Vaak krijg je dan van die situaties dat ze dingen willen die helemaal niet mogelijk zijn (b.v.: ik heb een klein budget, maar veel mensen, en ik boek een kleine show).

En als ik zo eens rondkijk op die site... drukken jullie je conventioneel licht uit in  Kilowatt Uur (KwH)?
greup    posted on 14-01-2006 22:54
4.8 kw geluid, afspeel apperatuur, en licht voor 295 euroConfused!??!?!

en je leidt geen verlies?
greup    posted on 14-01-2006 22:59
wat is btw ook raar vind is dat je bij het master choise pakket pioneer cdj 500mk2 aanbied in combinatie met een cdj 500 terwijl je er bij een veel goedkoper schoolfeestje 2 cdj 1000 en een djm 600 bij zet.   Nou zul je een klant hier niets overhoren zeggen maar het staat gewoon raar.

Ik vind het wel leuk dat jullie de mogelijkheid geven om gast dj's te laten draaien, dat vind ik absolut een plus punt
User edit by greup on 14-01-2006 @ 23:01:57 (41%)

136 Users online: 23 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 37.520
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.845.979