Indexeren van een HD (MAC)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 19-08-2011 11:11
Hey,
Even een rare vraag weet niet pricies hoe ik het moet uitleggen maar ga het proberen.
Ik heb een harde schijf met ongeveer 200 mappen. Deze harde schijf is mijn muziek HD.
Op deze schijf staan ongeveer 15.000 muziek stukken in de 200 mappen. Maar ook veel andere dingen zoals album foto's en nog meer bestanden zoals .txt.?
Ik zoek een progamma voor >>>>MAC<<<< (heb geen windows en heb er ook geen ??n tot beschikking), die een uitdraai/lijst maakt van alle bestanden.
Dus die alles eerst scant en dan een resultaat geeft van:
MP3 = 14.800
WMA = 30
JPG = 70
AIFF = 100
Maar dat ik ook de bestanden kan zien die JPG zijn bv of MP3 als ik er op klik, of in ??n grote lijst..

Doormiddel met dit wil ik alle jpg, wma bestanden verwijderen zodat ik alleen maar mp3's er op heb staan en geen andere onzin..

Hopelijk is het duidelijk genoeg,, alvast bedankt voor de moeite voor het lezen.
User edit by Yorick on 19-08-2011 @ 11:16:29 (5%)

What do you think about Indexeren van een HD (MAC) ??

Vote :   

mrmagix    posted on 19-08-2011 11:36
enige manier dat ik weet om een soort van lijst te cre?ren is via de terminal, maar dan krijg je gewoon de lijst van alle bestanden + extentie in een bepaalde folder.
Hoe je dit doet?
Terminal opstarten
ls 'NaamFolder' > Whatever.txt
Dus: ls Downloads > Whatever.txt

Alles komt nu in je thuismap in een txt bestandje te staan. Via automater zou het ook mogelijk zijn maar daar ben ik niet zo in thuis.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Yorick    posted on 19-08-2011 11:58
Sorry, beetje onduidelijk voor mij,, maar wat moet ik pricies intypen?
Ben niet echt bekend met progammeren en Terminal..

Sorry
mrmagix    posted on 19-08-2011 12:22
Stel ik wil een lijst van alles in mijn map Muziek krijgen.

Je start de terminal.
Dan krijg je iets van?new-host:~ frederikera$ (bij jouw zal dat jouw computer naam zijn).
achter?new-host:~ frederikera$ schrijf je ls (wat staat voor list) dan schrijf je de naam van de folder, bij mij is die muziek.
Nu moet je nog zeggen hoe de list moet noemen.
achter dit alles schrijf je dus nog > NaamVanDeLijst.txt

Volledig zou het hierop moeten lijken:
new-host:~ frederikera$ ls Muziek > NaamLijst.txt

De lijst wordt aangemaakt in je thuismap, dus gewoon de map dat de naam van jouw computer draagt.

Ben zelf ook niet thuis in terminal etc, maar heb het speciaal voor jou opgezocht. Lief h?? :D Haha
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Yorick    posted on 19-08-2011 12:33
Aha, bedankt! is al wat duidelijker zo.. Zometeen eventjes proberen..

Bedankt voor de moeite!
Zijn er nog meer mensen die een oplossing hebben?
djpatnl    posted on 19-08-2011 13:16
Ik weet nog wel een manier die wat meer visueel is.

Je doet bijvoorbeeld een zoekactie op je schijf naar '.mp3' (zonder aanhalingstekens). Als je het resultaat hebt dan doe je 'cmd+a' (alles selecteren) en daarna 'cmd+c' (kopieren).
Nu open je de teksteditor en zet je de tekst opmaak op 'platte tekst'. Nu doe je in het tekst document 'cmd+v' (plakken). Nu heb je een lijst van alle bestanden eindigend op .mp3.

LET OP!!!
Je moet echt de opmaak op platte tekst hebben!! Anders plakt ie alle mp3's in het bestand. Die foet heb ik natuurlijk ook wel eens gemaakt Smile

succes!
DJ_OB    posted on 19-08-2011 13:24
Als ik het goed begrijp wil je gewoon alle bestanden die geen muziek zijn verwijderen?

Waarom dan een lijst maken van alle bestanden?

Ik zou net als djpatnl de search functie gebruiken. Gewoon op de schijf klikken en dan command F intikken. Dan bij kind is .... bijvoorbeeld Image selecteren dan als naam * invullen en dan op enter drukken. Vervolgens alle resultaten selecteren met command a en verwijderen en hetzelfde doen voor documents e.d.?

Dit lijkt mij de makkelijkste manier. Voordeel hiervan is ook dat als je zoekt op image ipv .jpg hij alle extensies die afbeeldingen zijn in 1 keer laat zien.
Yorick    posted on 19-08-2011 14:41
een x aantal bestanden wil ik er op laten staan,,
Maar wil gewoon dat ik een volledige lijst krijg te zien met bestanden en niet dat ik alle mappen 1 voor 1 moet uit pluizen.. en wil ook niet op .mp3 zoeken en 100 andere type bestanden..
Zo kan ik zelf beslissen wat ik er af gooi..

Kan wel alles kopieren maar wil de mappen zo laten zoals ze nu zijn,, en niet dat ik alles weer moet uitzoeken..

Toch bedankt voor het idee!
User edit by Yorick on 19-08-2011 @ 14:42:28 (50%)
DJ_OB    posted on 20-08-2011 23:59
Als je als zoekterm * gebruikt en dan bij kind music selecteert hoef je niet op 100 verschillende bestandstypes te zoeken.

voorbeeld:
http://imageshack.us/photo/my-images/64/screenshot20110820at235.png/?

Dan hoef je alleen maar te zoeken op Music, documents, pictures e.d.

Was dit ook niet wat je bedoelt?
Yorick    posted on 21-08-2011 13:57
Ik wil gewoon zonder dat op type's/soorten hoef te zoeken een hele lijst met bestanden krijg.
Van alle bestanden die op de harde schijf haal..
Zonder dat ik mappen zie en dat alles uit de mappen is gehaald.?

op hd zie je dan 200 mappen staan, en in het progamma zie je alle bestanden die op de HD bevinden en hoe groot ze zijn, en alle andere bekende informatie.
DJ_OB    posted on 21-08-2011 14:30
Oke nu snap ik je beter.

Het enige wat ik kan verzinnen wat in de buurt komt is gewoon de hd selecteren, command f doen en dan dus je schijf selecteren bij search: Vervolgens een * intypen als zoekopdracht. als resultaat geeft hij nu gewoon alle bestanden die op je harde schijf staan. (dus ook bestanden uit submappen e.d.?

Verder heb je nog als opties om met rechtermuisknop - keep arranged by ze op grootte, bestandsformaat e.d. te sorteren.

Op deze manier heb je dus een lijst met alle bestanden die op je hd staan die je nog enigzins kan rangschikken. Eventueel kun je view op list zetten ipv icons zodat het een lijst wordt.

Ik hoop dat dit voldoende overzicht voor je geeft. Iets wat dichter bij je wensen in de buurt komt kan ik zo niet verzinnen.

This is an old Topic

No new postings for 5.012 days.
 Post CommentThat would be 167.1 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 13 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 55.730
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.481