Jbl
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 10-01-2006 22:06
Ik zie dat er al duizend maal om hulp gevraagd is voor speakers maar het moet maar, ik ga niet iemand anders topic verpesten:

Ok,  Ik heb voor mijn drive-in nieuwe speakers nodig, ik heb ze al uitgezocht: de JBL EON 1500 serie  Spl van 129dB etc.

Nu is mijn vraag:

Heb ik genoeg aan 2 van deze speakers of moet ik er 4 hebben?
Ik heb het namelijk over feesten van 150/200 man, misschien wordt het nog wel meer

Bedankt voor jullie adviezen alvast

What do you think about Jbl ??

Vote :   

HannuZ    posted on 10-01-2006 22:11
waar wil je ze voor gebruiken? monitor?

voor spraak zijn ze ideaal, voor t mid/hoog kun je ze ook goed gebruiken.

maar als aanvulling op evt subs zou k kijken voor fullrange kasten, er is zat spul voor een mooie prijs en de eon's zijn niet de goedkoopset!
HouseArrest    posted on 10-01-2006 22:20
Ja ze zijn inderdaad niet de goedkoopste, en ik wil ze hoogst waarschijnlijk als top kasten gebruiken.
Maar het probleem is dat ik een hoog SPL wil en Kwaliteit!

Voor beide van deze twee zit ik goed, alleen het probleem dat de speaker 2-weg is, is minder leuk.

Functioneren ze ook goed als Top's?
HannuZ    posted on 11-01-2006 06:47
ze functioneren goed als toppjes ja, blijven op afstand heel helder in spraak, alleen als ik ze in combie met suba gebruikte miste ik in mn geluid een stukje laag. sub-laag en mid/hoor overheerste.

maar om op je vraag trg te komen, ze functioneren goed als top's ja
HouseArrest    posted on 11-01-2006 07:57
Hee bedankt, dus dan koop ik nog 2 of 4 bass speakers erbij (afhankelijk van hoeveel ik er nodig heb, jbl's) en dan komt er een net geluid uit.

Maar weet je of ik aan 2 genoeg heb?
victorn    posted on 11-01-2006 11:13
Ten eerste is er een groot verschil tussen de eerste serie Eon (grijze kast) en de Eon G2 (zwarte kast). De G2 gaat een stuk harder en klinkt veel beter. Vooral het laag is niet verkeerd voor dit type kast.

150/200 man kan je echt vergeten met 2 stuks Eon 15", zelfs met de G2-versie. Ik denk dat het (op redelijk volume, drive-in gebruik) bij een mannetje of 70 helemaal ophoudt. 200 mensen is echt een bak vol. Ik zou dat ook met 4 Eon G2's niet aandurven.

Ondanks dat de Eon erg zijn best doet in het laag kom je natuurlijk zonder extra subs op dit punt tekort bij grotere aantallen mensen.

Marz-L    posted on 11-01-2006 11:50
Wij hebben:
4 keer JBL 15 EON (active)
2 keer  JBL EON Powersub
Super setje voor zowel grote als kleine zalen.
Zie: www.musicpoweronline.nl
HouseArrest    posted on 11-01-2006 14:41
Oei, jaa dat is minder! Ik weet namelijk niet zo goed het vermogen voor drive-in's van speakers. In onze plaatselijke discotheek draai ik vaak voor 400/500 mensen. Maar de speakers hangen er uiteraard al -- > Electo Voice, het zijn 2 speakers en kunnen flink hard met een ev amp

Maar in ieder geval bedankt voor jullie adviesen, ik ga er maar eens goed over nadenken!

This is an old Topic

No new postings for 7.171 days.
 Post CommentThat would be 239 months
or a whopping 19.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 179 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 55.945
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.490