Virtual Dj
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

frankee    posted on 12-08-2011 15:44
Hallo,

Iemand ervaring met Virtual dj / BCD 2000 van behringer als controller. Graag had ik jullie bevindingen daar omtrent hebben.

Dj-frankee

What do you think about Virtual Dj ??

Vote :   

Blackaround    posted on 12-08-2011 15:56
VDJ is gewoon slecht ..
Effecten enz werken amper ^^

en kopen zou ik zeker niet doen..

Bonchanoize    posted on 12-08-2011 16:04
En Behringer staat ook niet echt bekend als maatstaf voor kwaliteit.
Traktor, simpel en goedkoop, ideaal voor beginners en compatibel met praktisch alle controllers.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 12-08-2011 16:21
Valt te zien wat je verwacht van het programma en de controller... Is het gewoon om eens te zien wat dj'n allemaal inhoudt of wil je echt beginnen voor uiteindelijk te eindigen op feesten??

Indien je gewoon eens een voorsmaakje wilt van dj'n, zou ik misschien meer kijken naar een controller waar virtual dj bij zit. De BCD 2000 is al erg verouderd en ziet er (persoonlijk) niet uit. Kijk eens op een paar webshops naar andere midi-controllers. Vaak ga je zien dat er een lite versie van Virtual Dj of Traktor bij geleverd zit. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap en ben je zeker dat alles naadloos zal werken Happy, laughing.

Wil je verder gaan met dj'n, ga dan naar Traktor. De mogelijkheden en stabiliteit zijn hierbij veel uitgebreider. Ook de compatibiliteit met hardware is enorm groot, midi mapping is duidelijk en je kan steeds updaten.

Stel je eigen ook eens voor op het forum, wij weten echter niet tegen wie we praten en wat je ervaring zoal is Happy, laughing. Maak even een introduce yourself topic aan.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
frankee    posted on 12-08-2011 16:56
Bij deze heb ik mezelf voorgesteld

////www.djresource.eu/Forum/addtopic/true/forum/2/
Henri_D    posted on 12-08-2011 17:07
Poster: Blackaround
VDJ is gewoon slecht ..
Effecten enz werken amper ^^

en kopen zou ik zeker niet doen..

Waarom zou VDJ slecht zijn? Doet perfect wat het moet, heel heel makkelijk om mee te leren werken en Gratis versie! Voor als je gewoon voor jezelf even wil uitmaken als draaien iets voor jou is, neem 2de hands dj controller en VDJ. Heb je setup waarmee je alles kan die je nodig hebt. Basis effecten klinken niet zo lekr, maar zover ik weet kon je vroeger daar extra effecten voor afhalen nog enzo. Ook sampler zit er al in (... tracktor duo).

Hou wel ??n zaak in je achterhoofd, als dj'n iets voor jou is zul je meer willen, en ga je hoogstwaarschijnlijk over wensen te gaan naar traktor of serato. Dus doe het rustig aan met je lite versie/home versie up te graden naar pro. Kans is groot dat je net zoals velen (als je vertrouwd bent met draaien) over zult willen stappen naar andere software.

Voor controller ben ik het eens met MrMagix, die controller is al toch vrij verouderd. Moet je daarintegen wel spotgoedkoop online kunnen vinden 2de hands, maar verwacht er alvast niet zoveel van. (Nuja mijn eerste controller ooit was een herculesje zonder geluidskaart of niets en ook enorm fun mee gehad!). Let wel dat indien je geen geluidskaart ingebouwd hebt in controller je voor voorbeluisteren via HP een extra geluidskaart zult moeten aanschaffen hoogstwaarschijnlijk. ?

Edit: BLijkbaar heb je toch al wel genoeg ervaring dat je geen voorproefje nodig hebt. Kun je eens zeggen wat juist de doelstelling van je extra controller je hebt al een hercules. Kunnen we je mss al meer op weg helpen.?

User edit by Henri_D on 12-08-2011 @ 17:13:11 (13%)
mrmagix    posted on 12-08-2011 17:19
Ik zie ook niet echt het nut of het doel van dit topic... Lijkt me meer een opinie-peiling voor een onbekend doel?
Aziaat    posted on 12-08-2011 17:22
Ik denk dat je - indien je verder wilt met VDJ en een controller - beter weg bent met een Numark Mixtrack (pro), komt samen met VDJ (maar deze heb je toch al) en zit in dezelfde prijsklasse als jouw BCD2000.

Als het wat duurder mag: NI Kontrol S4
Geen twijfel mogelijk dat dit een van de beste controllers is voor een degelijke prijs!
Werkt als een droom, zeer overzichtelijk en komt met Traktor Pro 2.
frankee    posted on 18-08-2011 14:51
Ik heb ooit op een rommelmarkt een BCD2000 gekocht voor 5?...Ik heb mijn hercules van de hand gedaan in mijn stamkroeg. Was een Hercules MP3e... De Caf?baas draaid ook VDJ samen met de ouder MP3 midicontroler ende controler?liet hem die avond in de steek (glas bier over gegaan). Daarom heb ik hem mijn nieuwere van de hand gedaan.

Nu was mijn vraag of er iemand een fatsoenlijke midi mapper heeft staan voor een BCD2000?voor Traktor, heb originele traktor liggen op cd-rom en zou wel een willen overschakelen op traktor. En heb ik genoeg met 2GIG ram in mijn dual-core laptop?

Blijkbaar raad iedereen me aan om over te schakelen op traktor.
Aziaat    posted on 18-08-2011 15:33
Ben zelf ook begonnen met VDJ en Hercules Control MP3 Winking my eye
Er een klein tijdje mee gedraaid maar al snel overgeschakeld naar Traktor wegens zoveel meer mogelijkheden.
Het enige wat mij een beetje stoort is het onvermogen om lay-out naar eigen smaak in te richten.
Is al heel wat verbeterd maar het blijft nog steeds 'hoe Native Instruments het wil'.

Voor mapping zou je beter eens kijken op Traktor Bible.

edit: hier eentje gevonden
Dolivieira    posted on 18-08-2011 20:06
Er is niks mis met de VDJ. Slecht is het zeker niet. Doet wat die moet doen. Maar wil je meer dan is TRAKTOR of Serato toch wel iets profesioneler. Ik heb zowel Serato, Traktor als VDJ en ik verkies Traktor boven alle drie. Die berhinger zal ik neit meer halen. Is al flink verouderd. Ik denk dat er tegenwoordig beter Controllers in die prijsklasse verkrijgbaar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LLCoolP    posted on 18-08-2011 20:37
VDJ + Behringer BCD3000? lekker starters setje.
Zo'n 4jaar al mee gedraaid werkt lekker.

maar nu ga ik update omdat ik een 4kanaals mengpaneel wil ..binnekort? waarschijnlijk de? BCD3000?in de uitverkoop
Join the party and become famous!
Blackaround    posted on 18-08-2011 22:28
het probleem is bij vdj..
Dat de effecten niet egt goed werken...

edit: Ik raad je een xponent aan van m audio...

Tschijnt dat de overgang van xponent naar cdj heel vlot gaat ..

Pitch staat ook zoals cdj's enz.. je hebt hotcue's....

ik heb zelf de xponent voor 125 euro kunnen kopen..

Top controller!
User edit by Blackaround on 18-08-2011 @ 22:36:25 (100%)
mrmagix    posted on 18-08-2011 22:33
Poster: Blackaround
het probleem is bij vdj..
Dat de effecten niet egt goed werken...

Die heb je toch niet nodig als je leert dj'n. Virtual dj is in het algemeen gewoon bekrompen tegenover Serato of Traktor. Niet dat het een slecht programma is, maar je kan het echt niet vergelijken met de grote mannen.
Blackaround    posted on 18-08-2011 22:41
Voor te beginnen is het zeker goed!

Maar eens je je basis kent..
WIL je effeten..

This is an old Topic

No new postings for 5.125 days.
 Post CommentThat would be 170.8 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

303 Users online: 193 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 64.689
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.861.726