Steve Angello Dance Valley (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichaelMiller    posted on 10-08-2011 19:46
Hey DJR,
een aantal van jullie zijn vast op Dance Valley geweest, ik was er ook graag heen gegaan.
Steve Angello was 1 van de fantastische DJ's die ook zou draaien. Hij zou het feest afsluiten 's avonds.

Hij staat dus voor een heel groot en fantastisch publiek en is een voorbeeld voor veel DJ's.
Nu blijkt dat hij van te voren alles opgenomen heeft;
Hij moest alleen?op play drukken, en een beetje faken met knopjes. Op Twitter e.d. heeft hij een
hoop stront over zich heen gekregen, begrijpelijk vind ik. Ontzettend veel DJ's hadden graag op zijn plaats gestaan en ontzettend hun best gedaan. Aan het begin van het filmpje staat hij ook een beetje van; Ja, het zal wel.. Ik heb er zin in (maar niet heus). Gaat een tijd met zijn rug naar het publiek staan, wat drinken. Sigaretje tijdens het draaien (doen meer DJ's, heb Dyna ook zien doen maar komt niet sympathiek over) enz.

Eerst was het echt een voorbeeld voor me, maar ik heb nu vrijwel geen sympathiek er meer voor. Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie, mede-DJ's, erover denken. Op Youtube zijn alle filmpjes van zijn set verwijderd (Confused?). Veel hadden de titel; 'How to fake your fans'. Ik heb een filmpje kunnen vinden;

http://www.dumpert.nl/mediabase/1644611/d188e85d/steve_angello_is_gemakzuchtig.html

Grtz!
Miguel Pajaro / DJ Qualix|

P.S. Volgens mij doen heel veel DJ's tijdens hun set net alsof ze heel druk bezig zijn door aan knopjes te draaien van een deck dat niet eens wordt gebruikt ofzo. Gewoon om houding te geven, en publiek te laten denken van; Sooooo, hij is een goede DJ. Of is dit niet zo?
www.facebook.com/michaelmillerofficial

What do you think about Steve Angello Dance Valley ??

Vote :   

Estacy    posted on 10-08-2011 19:54
ach die SHM gasten zijn zowiezo ver van de aarde verwijdered. ze hebben ooit gezegd dat hun er zijn om house muziek te redden, en dat ze nooit cheesy top 40 liedjes gingen maken (kuch save the world kuch)?

helemaal van de pot gerukt overigens, verdient zon gast 10 duizenden euros voor een paar uurtjes draaien, ga je zo als een lambal een beetje mixtapes aanzetten, keertje die filter aanzwengelen, met mics gooien, drankjes op de vloer mikken en je personeel het op laten ruimen....
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bonchanoize    posted on 10-08-2011 19:54
Steve Angello is een uitstekende dj en heeft niet zijn volledige set voorbereid, en dat doet dat nooit.
Hij heeft wel afgesloten met een op voorhand doorgegeven minimix, zodat de organisatie het vuurwerk kon synchroniseren met de muziek. Dit wordt op alle grote festivals en evenementen gedaan.
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:02
@Bonchanoize Wou het net hier posten, las het op Twitter, ja. Maar als je kijkt in het filmpje. Zoals Estacy zegt zo'n drankjes op grond gooien en personeel laten opruimen, met je rug naar publiek toestaan en beetje lam staan te kijken, roken tijdens het draaien. Kijk het filmpje zou ik zeggen, hij voert echt geen fuck uit. Ofja, aan het eind op de bar gaan staan en popplaat opzetten wat wel ongelooflijk vet moet zijn geweest. Iedereen daar meezingen enz.
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:03
Vrijwel elke DJ had zo ontzettend graag op zijn plaats gestaan, maar het 'lijkt' alsof hij zo stond van; 'Omdat het moet'
Bonchanoize    posted on 10-08-2011 20:05
Het is algemeen geweten dat die top-dj's vooral teren op hun reputatie. Maar ze hebben er natuurlijk allemaal genoeg moeten voor doen om er te geraken. En die nonchalance hoort ook een beetje bij het imago van Steve en van de SHM in het algemeen. Ik neem het hen niet kwalijk hoor, hun belangrijkste en meest indrukwekkende werk doen ze allemaal in de studio en niet achter de decks.
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:07
Reacties allemaal zoals dit;

Ziet er uit als een klote set, opzich een bekend gegeven dat deze grote jongens allemaal premixed draaien, maar dan nog is de techniek van de premix matig en het toepassen van mixmomenten/effecten etc. fucking bagger.
Dan heb je nog even de visuele presentatie waar DJ veel te ver van publiek is verwijderd, licht/CO2/confetti niet op de maat geregeld is en dan nog Steve Angello,de arrogantste dick van de hele swedish house mafia, die geen fuck geeft om z'n hele gig en voorkomen en de helft van de tijd met z'n rug naar z'n deck toestaat

Ik zie hem niet veel meer doen dan alleen maar wat effecten toepassen

Enz.

@Bonchanoize Laatste post ben ik volledig met je eens, maar je draait toch voor je publiek en niet alleen voor het geld en je reputatie?
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:08
En zou hij drugs hebben gebruikt in dat filmpje? Dacht ik eerst meteen toen ik het zag, en daarna zag ik ook in reacties. Als dat zo zou zijn....... Kun je dat maken tegenover dat publiek?
Bonchanoize    posted on 10-08-2011 20:10
Welke drugs zou hij dan wel gebruiken?
En ik zeg niet dat hij draait voor zijn reputatie, ik zeg dat hij kan draaien door zijn reputatie en zijn grote naam. En die reputatie heeft hij ook opgebouwd door zijn goeie producties en dus niet zo maar in de schoot geworpen gekregen.
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:15
Nee, zeker. Het is een groot talent en hij kan het zeker wel en fantastisch. Hoort tot beste DJ's van de wereld. Maar hij krijgt iets van 80000 voor zo'n optreden. Dan ga je toch niet al die dingen liggen te doen, die hij daar deed?
Bonchanoize    posted on 10-08-2011 20:19
Het hoeveelste optreden in een week zou dit al zijn voor hem denk je? Wie weet wat is er allemaal aan voorafgegaan. Wij zijn nu nog jong, dus voor ons is dj'en een leuke hobby. Voor hem is het een beroep dat 10 uur van een dag in beslag neemt. Jouw ouders gaan waarschijnlijk ook niet elke dag met evenveel zin gaan werken. Voor hem is het ook werk hoor. Hij mag dan nog zodanig dik betaald worden dat hij het niet eens opkrijgt, geld maakt niet altijd gelukkig en soms staat een mens echt op met een rothumeur hoor.
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:23
Ik zal nog 1?reactie van iemand?posten;

Premix of geen premix hij breekt alle gouden regels wat je tot een goede dj maakt.
Het is al jaren bekend dat het de SHM naar de kop is gestegen en de ongeinteresseerdheid en de arrogantie straalt ervan af. Als je een goede artiest/dj bent dan straal je de juiste vibe uit naar het publiek en dan wil je niet iemand die?ook nog eens met zijn rug naar het publiek staat,zich als een varken misdraagt met zijn spugen,zuipen,roken en zich druk maken of zijn paardenstaartje goed zit. Staat ook stijf van de coke die gast. Hoezo gemakzuchtig ook?

Eindoordeel van mij; Nog steeds fan van de MUZIEK en Steve Angello als DJ maar niet als persoon.
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:28
Dat klopt inderdaad, maar ook al heeft mijn vader bijvoorbeeld een slechte dag. Hij gaat nog steeds kei hard werken (veel minder leuk werk dan Stevie die 30000 man?helemaal los ziet gaan op?wat hij aan het doen is)?om zijn geld te verdienen en ons te onderhouden enz. en dat is geen 80000 per uur ofzo..Winking my eye

Kijk Armin van Buuren, wat een onwijs sympathieke gast is dat. En zijn fans zijn ontzettend veel voor hem. Hij besteedt daar aandacht aan, is alles behalve arrogant en heeft zeker niet minder optredens dan Steve. En dat is niet een van de weinigen. Ik zie maar weinig DJ's die zich zo gedragen als Steve. Nog steeds bewondering voor hem als DJ maar zoals ik al zei niet als persoon. Swedish House Mafia nog steeds fan van. Axwell vooral.

Andere meningen?
Mixt-Ape    posted on 10-08-2011 20:31
Als jij denkt dat DJs normaal nooit drugs nemen, drinken of roken op gigs, wake up please.
Mixt-Ape    posted on 10-08-2011 20:33
Dat hij met dit gedrag bevestigt dat hij een ongelooflijke eikel is ontken ik trouwens niet, maar dat van drugs/roken is wel normaal en geen big deal.
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:33
Dat weet ik, dat doen ze zeker. Dyna zag ik ook roken bij Wish Outdoor, maar doet hij dat gewoon om ff stoer te zijn voor zijn publiek? Kom op zeg, dat kan je toch gewoon na het optreden doen? Drankje van te voren, ok no problem. Drugs, tja moet je zelf weten maar als je daarbij overkomt als een loser. Dan zet je jezelf voor schut. Hij heeft al zoveel naam gemaakt, dat het veel mensen niet meer uitmaakt.
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:33
Dat weet ik, dat doen ze zeker. Dyna zag ik ook roken bij Wish Outdoor, maar doet hij dat gewoon om ff stoer te zijn voor zijn publiek? Kom op zeg, dat kan je toch gewoon na het optreden doen? Drankje van te voren, ok no problem. Drugs, tja moet je zelf weten maar als je daarbij overkomt als een loser. Dan zet je jezelf voor schut. Hij heeft al zoveel naam gemaakt, dat het veel mensen niet meer uitmaakt.
Mixt-Ape    posted on 10-08-2011 20:37
Ik ben het er wel mee eens dat DJs gewoon altijd hun best moeten doen en doen waarvoor ze betaald worden hoor, mensen die zich zo gedragen zouden gewoon niet meer geboekt moeten worden. Totaal gebrek aan respect dit.
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:40
Mooi, ben ik dus niet de enige die zo denkt..Winking my eye
Tuurlijk, dat personeel backstage wordt ook betaald natuurlijk maar je kan er toch wel respectvol
mee omgaan? Ongelooflijk wat hij daar staat te doen. Maar duidelijk dat ze niet protesteren tegen hem..;P
Aziaat    posted on 10-08-2011 20:42
Wat maakt dat nu uit? Zijn arrogantie IS zijn imago...
Dat wist je toch al? Kijk eens naar de SHM-documentaire van 'One'...
Ben ook al tijdje fan van de muziek, maar zijn karakter is bagger en dat wist ik al langer dan vandaag. (zoek eens op: Steve Angelo Paris Hilton)
Niet grof bedoeld eh Winking my eye maar vind het raar dat het je 'nu pas opvalt' Happy, laughing

Trouwens, dit was (volgens hem) geen prerecorded set.
De laatste 15min. heeft hij een medley ingemixt zodat de crew een perfect gesynchroniseerde show kon opvoeren.
Daarom net dat hij bijna niets doet in het filmpje, die trouwens iedere keer weer maar een paar minuten duurt.
Zijn die paar minuten een weergave voor zijn voledige set?? De helft van de mensen die zijn geweest konden hem niet eens zien... Toch de mensen die ik ken, en volgens hen zaten ze vrij dicht.

De meesten die zulke reacties neerpennen denken niet aan de verschillende mogelijkheden van zijn gedrag en hebben meer goesting in haatberichten te posten dan zelf verder te gaan met hun eigen leventjes x)
Argument dat hij niet aan het mixen is omdat hij geen headphone op heeft vind ik nu weer zo'n stomme reactie...
Ik heb heel vaak dj's zien draaien ZONDER headphone. Ik geloof dus heel sterk dat hij de skills en de kennis heeft om te kunnen draaien zonder voorbeluisteren. Iets wat iedere dj eigenlijk moet kunnen nastreven.
Aziaat    posted on 10-08-2011 20:48
Poster: Mikeyy-V

Je bent nog jong h?. Veel dj's die altijd zeiden dat ze nooit zouden drinken tijdens hun set doen het uiteindelijk toch.
De dag dat het gebeurt mag je het altijd posten in de Late Leeuw :p
Ik zeg nu wel niet dat er geen zijn h? Winking my eye

Verder vind ik ook dat een dj ALTIJD zijn best moet doen. Maar again, Steve Angelo zijn arrogantie is all langer gekend.
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:49
Wou de documentaire al downloaden maar kon hem nog niet vinden. Ga nu proberen te zoeken via newsgroup ofzo. Draai pas een jaar en heb heel veel video's/filmpjes gekeken van DJ's maar nog niet van SHM (behalve op Youtube). Dit was niet een haatbericht maar een bericht met onbegrip hoe iemand die dat als werk heeft zich zo kan gedragen.

2e alinea klopt inderdaad. Hij heeft heel veel skills dat ontken ik niet, lees vorige posts. Had wel reacties van dat filmpje van anderen gepost. Waren niet mijn eigen, was benieuwd wat voor commentaar daarop zou komen. Was met gedeelten wel zeker eens. En hij blijkt trouwens heel vaak dezelfde set te draaien. Als je 10 uur per dag draait ofzo dan weet je denk ik wel wanneer je die plaat in moet mixen..Winking my eye Niet dat ik hem ff nadoe ofzo. Begrijp je post..Winking my eye
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:51
Had het over je vorige post voor de duidelijkheid..:D

En ik zal die dag posten, ALS die ooit komt. Dat roken/drugs/spugen/anderevormenvanarrogantie kun je wel uit je hoofd zetten, dat ga je niet lezen (want gebeurt ook niet), haha..:P
User edit by MichaelMiller on 10-08-2011 @ 20:52:18 (100%)
Bonchanoize    posted on 10-08-2011 20:53
Op zich is het wel logisch als je als afsluiter op een groot dance-festival staat, dat je voor veiligheid kiest en je normale set draait. Ik denk dat Steve in zijn resident clubs (vraag me niet wat die zijn) betere en originelere sets draait. Overigens stond hij op Tomorrowland ook solo in de Versuz-tent stond, en daar een veel betere set draaide dan de set van SHM op de main.
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 10-08-2011 20:58
Hoorde dat hij helemaal te gek draaide op Tomorrowland ja.

Steve Angello - Paris Hilton kan ik Steve alleen maar gelijk geven hoor Confused
Paris Hilton b*atch
Dyno    posted on 10-08-2011 21:23
Reactie van Steve Angello zelf:

I just reviewed the clip everyone is talking about . so let me explain, when i do some festivals i have a team there that does all my pyro, fx and co2?s , + most of them have a synced 'fireworks show' that is synced to the music so nothing goes wrong for the fireworks show since timing everything is extremely hard for them , so i have a medley mix i close with so they can have everything synced , most big festivals have that and its nothing new , as soon as your closing under a big finale you have that going on.. does that explain it ? i know some of you will still hate cause of the fact that hating is your game but i have now explained it and take it or leave it . i don't have to prove myself that i?m able to mix i?ve done that my whole life and spend more time mixing then with my daughter so thats it . hope some of you understand , if you don't sorry about that .. S A

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

178 Users online: 126 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 19.492
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.896