Beste djr members,
Ik heb een iet-wat rare vraag maar ben ervan ovetuigd dat er op dit forum wel genoeg kennis is om ze te beantwoorden.
Ik ben al een hele tijd opzoek naar klassieke muziek die bruikbaar is voor filmpjes; Wat zijn nu criteria voor zo'n liedjes? Wel, ze moet in de eerste plaats simpel maar toch krachtig zijn. Er moet gevoel inzitten. Als je die track opzet, moet je je ogen kunnen sluiten en aan iets denken dat erbij past...
Klinkt misschien wat vreemd, maar je gaat merken dat dat echt lukt... Klassieke muziek laat toe je eigen verbeelding te gebruiken en er een verhaal rond te bouwen.
Daarom vraag ik aan jullie, dat jullie eens nadenken over welke track jullie goed vinden binnen de klassieke muziek en vertel me gelijk ook wat je er bij voelt of welk gevoel er zou kunnen bij passen.
Het liefst heb ik van jullie steeds 1 track, artist en titel met het gevoel dat je erbij hebt. Aan lijsten met alle artiesten heb ik niets want die vind ik zo ook wel op internet

.?
Als voorbeeld:
Track:Nuvole Bianche - Ludovico Einaudi
Waarom? Het liedje begint zeer simpel, heel sober, maar dan komt er leven in, een soort opwakkering. Precies of er na veel duisternis iets goed gebeurd. Denk maar aan de oorlog. In het midden van de track is iedereen blij dat de oorlog gedaan is, maar na de laatste stilte in de track, komt er toch weer de droevigheid van alle overledenen.?
Je ziet, ikzelf ken weinig of niets van klassieke muziek, maar da's ook niet nodig om iets goed te vinden

. Als jullie zo'n muziek zouden kennen, please let me know. Alles is goed, als er maar een verklaring bijstaat waarom je het goed vindt en nog beter, in welke context binnen de film je het zou plaatsen.
Alvast z??r hard bedankt

.