Shure in-ears
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 09-08-2011 03:29
na 4 jaar fulltime draaien breekt mijn hdj 2000 aan alle kanten langzaam af, is het pioneer logo compleet weg gesleten, en zijn de chrome ringen dof..

ik ga dus een nieuwe hdj 2000 kopen, maar ook in-ears..

ik twijfel tussen deze 3:

Shure SE315-CL 169eu
Algemeen:
De single driver van de SE315 is behuisd in een uniek ontworpen interne assemblage. Het levert maximale prestaties uit ??n enkele driver voor een helder en natuurgetrouw uitgebreid audiobereik, zowel op het podium als onderweg. Het heeft ook Tuned BassPort technologie dat de low-end prestaties optimaliseert.

Specificaties:
- inclusief soft-zip draagcase en diverse sleeves: EABKF1 in S/M/L, EASFX1 in S/M/L, EATFL en EAYLF1
- single High-Definition MicroDriver + afgestemde BassPort
- full range audio
- afneembare kabel met vormbare draad en diverse accessoires voor een zekere en comfortabele pasvorm
- geluidsisolerende sleeves in meerdere maten blokkeren tot 90% omgevingsgeluid
- frequentierespons van 22 Hz tot 18,5 kHz
- gevoeligheid van 116 dB SPL / mW (1 mW)
- impedantie van 27 Ohm (1 kHz)

Shure SE425 269eu
Algemeen:
De Shure SE-serie in-ear monitoren is een serie met in-ear monitors in vrijwel elke prijsklasse. De SE425 is bijvoorbeeld ??n van de duurdere uit de serie, maar het is direct te horen waarom! Waar de meeste andere in-ears gebruikmaken van slechts ??n driver, zijn deze SE425 in-ears uitgerust met twee microdrivers, ??n voor de hoge tonen en ??n voor de lage tonen. Hierdoor heeft u een accuraat en gebalanceerd geluid, dat erg gedetailleerd klinkt.
Er worden een aantal oorsleeves meegeleverd en deze zijn ook nog eens apart verkrijgbaar, zodat u kunt kiezen voor een lage geluidsisolatie of juist een hoge tot 30dB. De oordopjes zorgen er tevens voor dat de SE425 in ears in vrijwel elk oor passen. De kabel is extra duurzaam gemaakt, zodat u geen signaalverlies lijdt bij het aanraken of buigen van de kabel. Kortom, er is overal aan gedacht bij het ontwerpen van deze high-definition in-ears!

Specificaties:
- dubbele high-definition microdrivers
- tweeweg systeem: aparte woofer en tweeter
- geluidsisolerende oorsleeves voor verschillende groottes met tot 30dB isolatie
- vergrendelbare voor veilig connectie bij gebruik
- afneembare kabel voor gemakkelijke vervanging
- impedantie: 22Ohm
- frequentiebereik: 20Hz - 19kHz
- gevoeligheid: 109dB SPL/mW
- kabellengte: 157 cm
- gewicht: 32 gr
- kleur: transparant

Shure SE535
Algemeen:
De Shure SE-serie, een serie van uiteenlopende in-ear monitors voor vrijwel iedere prijsklasse. De SE535 is een voorbeeld van een duurdere uit de serie, maar beluister deze en u hoort direct waarom! De meeste in-ears hebben namelijk maar ??n microdriver voor het hele frequentiebereik, en er zijn er een paar die twee microdrivers hebben - ??n voor hoge tonen en ??n voor lage tonen.
Echter, Shure maakt het nog veel gekker met deze SE535 inear monitor, waarin maar liefst drie van deze microdrivers verborgen zitten! Deze tweeter en twee woofers zorgen samen voor een gebalanceerd, ruimtelijk geluid met vooral een rijke basweergave. Hierdoor ontsnapt niets u aan het gehoor!

Specificaties:
- driedubbele high-definition microdrivers
- 3-weg systeem: aparte tweeter en 2 aparte woofers
- geluidsisolerende oorsleeves voor verschillende groottes met tot 30dB isolatie
- vergrendelbare voor veilig connectie bij gebruik
- afneembare kabel voor gemakkelijke vervanging
- impedantie: 36 Ohm
- frequentiebereik: 18Hz - 19kHz
- gevoeligheid: 119dB SPL/mW
- kabellengte: 157 cm
- gewicht: 33 gr
- kleur: transparant

nu weet ik dat hier heeeeeel veel slaapkamer dj's zitten die nooit de deur uit zijn geweest (no offense)
met (domme) antwoorden om hun post rating?op te krikken of het denken allemaal?beter te weten achter hun computertje,
daarom kom ik hier eigelijk niet meer,

dus deze vraag is even voor de (pro) dj's?onder ons met verstand die met 1 van beide gewerkt hebben, aangezien er 100den eu verschil inzit en het mijn 1e in-ears worden,

die van 169 heb ik heel even in gehad, dit is wel flink wennen, maar benieuwd verschil/ervaring met de duurdere versie

andere adviezen zijn natuurlijk ook welkom

ik heb ook de Earproof vlakke demping oordoppen, maar kon de uitbreidingset naar monitor niet meer vinden op de site.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-08-2011 @ 03:32:17 (4%)

What do you think about Shure in-ears ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 09-08-2011 22:16
Ik heb de Shure SE535 en die klinken als een klok!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Tomazos    posted on 10-08-2011 23:30
ook om mee te draaien??
bambamstudio    posted on 10-08-2011 23:33
Yup, Ik gebruik ze voor het draaien en zelfs in de studio.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Tomazos    posted on 10-08-2011 23:36
okee dan, ja ik moet wennen met presenteren en met het niet van je hoofd kunnen zetten met die dingen :P haha
mixmodj    posted on 11-08-2011 15:47
2,5 jaar draaien bedoel je Winking my eye

Overigens ben ik ook op zoek naar een degelijk setje in ears, geluid komt toch beter door heb ik het idee.... alleen die snoer...
The first pro DJ app for the iPad & iPhone
User edit by mixmodj on 11-08-2011 @ 15:47:55 (100%)
thedutchie    posted on 11-08-2011 17:25
ik heb de sennheiser cx270 ook een keer live gebruikt. geen enkel probleem.
maar uiteindelijk moet je het toch testen en is het heel persoonlijk Winking my eye.
rfljmh    posted on 14-08-2011 01:18
Persoonlijke voorkeur: Shure SE535 is aan te raden.

Ik heb ook de SE425 ongeveer een half uurtje kunnen proberen tijdens het draaien 'vol in de wind', maar dat was toch anders/minder dan de SE535.

Toch blijft het wennen in het begin met in-ears, vergis je daar niet in.
Je moet zelf even aanvoelen wanneer je ze 'volledig' in doet en wanneer je ze 'een beetje losser' in je oor zet. Maar op gegeven moment is het automatisme geworden. Succes!
DJ and VJ

This is an old Topic

No new postings for 5.129 days.
 Post CommentThat would be 171 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 177 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 64.741
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.861.778